Citat:
Ursprungligen postat av LeeLalia
Ah jag hade stesolid lite i tankarna tidigare idag. Men på vilket sätt är det "nästa steg" är det en starkare bensodiazepin bara eller är det något mer? Så om jag ätit oxascand 25mg innan, vad är det motsvarande (om man kan räkna så) i stes?
Som jag ser det, och som många andra antagligen, så ger psykvården iväg vissa bensos i vissa "steg". desto högre upp på stegen, desto starkare benso får du.
Du får ju inte direkt Xanor utskrivit direkt om du känner dig lite ledsen. Det får du vanligtvis om man har flera års ångest dokumenterat och har ångest gör att du klättrar på vägarna, spyr av att bara se en människa pga av din sociala fobi samt vrider runt huvudet så att hakan är vid ryggradan alá exorismen style när du ser en präst. Detta är högst individuellt
Nä, men det är helt enkelt en bättre effekt, inte likaden, kan inte säga riktigt. Tycker att stesolid gör mig mer lugn och sobril (som inte gör något speciellt bra, den är mer allaround skulle ja vilja säga, funkar sådär på alla områden). Något båda inte funkar mot är ångest, eller panikångest.Har haft sobril utskrivet i ett tag och sen sa ja rätt o slätt att dom va för svaga. Så då frågade läkaren mig vad ja skulle ha istället, sa bara stesolid så fick ja det. Övervägde i nån sekund om att säga Xanor, men tror inte det hade gått vägen... om du nu är av manipulitav person, lät osäker men bestämd om att du vill byta mot något starkare. fast du vet väl redan hur man trixar till sig meds
obs: skriver av empirisk erfarenhet, jag är ingne läkare och alla är individuella, vad jag känner på 25mg sobril(oxascand) är kanske inte vad du känner.
Långt inlägg, är måntro lite påverkad av mina nattisar. Ursäktar...