Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-21, 13:18
  #1
Medlem
Jag slutade med Sertralin för drygt en vecka sedan, efter att ha ätit 50 mg i 6 månader.
Den sista månaden trappade jag ner och käkade 25 mg i några veckor och sen 12,5 mg ett tag till, för att de sista dagarna enbart käka några "flagor".

Den största biverkningen under perioden var att jag kände mig extremt korkad, trögtänkt helt enkelt.
Även sexlusten försvann.

Även om jag inte alls känner mig lika trögtänkt längre känner jag mig inte "smart", jag kan inte, som förr, bli exalterad över spännande grejer och få igång hjärnan "på högvarv".
Sexlusten har väl kommit tillbaka något, men inte helt.

Hur lång tid brukar det ta innan man blir helt fri från biverkningarna?
Citera
2010-06-21, 13:21
  #2
Medlem
Fobias avatar
Allt ifrån några veckor till flera år
Citera
2010-06-21, 14:03
  #3
Medlem
Jag trappade ner(efexor, dock samma +noradrenalin) ifrån 150 till 0 på under en vecka(Ej rekommenderat av läkare).
Min sexlust har inte kommit tillbaks på över 3 veckor nu, kände faktiskt inte till så många mer biverkningar som jag hade under nedtrappningen. Men jag känner mig väldigt mycket piggare om dagarna nu efteråt!

Att bli fri ifrån de vanligaste biverkningarna ej inkluderat sexlusten borde va borta efter ett par veckor-en månad, vissa får faktiskt bestående och det är de jag är rädd och ha fått med sexlusten nu... men men.
Citera
2010-06-29, 01:17
  #4
Medlem
Jag drack mycket på midsommar, men jag kände aldrig att alkoholen påverkade mig så mycket (även om jag ju tillslut naturligtvis blev full). Utan jag var mer bara "existerande"...
Jag drack flera liter "X-strong" öl och kände mig i stort sett nykter.

Även under tiden som jag käkade sertralin kände jag samma sak, alkoholen hade inte alls samma effekt på mig som förr (dock hade den ännu mindre effekt nu på midsommar).

Jag kände mig faktiskt smartare under tiden jag gick från 50 mg till 25 mg, än vad jag gör nu när jag inte har ätit något på drygt två veckor. Fick även en pust av sexlust då, om än liten.

Men det kanske är för att skillnaden blev mer uppenbar i början...

Men vad är det vanligaste? "Ska" det ta många veckor innan biverkningarna släpper?

Jag kände mig faktiskt riktigt förbannad nu i dagarna för första gången sedan jag började med sertralin, det är väl iaf ett "gott" tecken...
Citera
2010-06-29, 12:44
  #5
Avstängd
ikosaedris avatar
lol, biverkningarna är ju fan värre än dom positiva effekterna. dom som skapade sertralin och liknande skadliga droger borde stämmas för att de försöker göra folk sjuka så att "hälso"vården kan fylla deras feta plånböcker.
__________________
Senast redigerad av ikosaedri 2010-06-29 kl. 12:46.
Citera
2010-07-05, 23:39
  #6
Medlem
Nja inte alltid. Ifall man mår riktigt riktigt dåligt kan "hjärndödhet" vara nödvändigt ett tag.

Men ni andra som slutat med sertralin (jag åt i 6 månader, 50 mg var måldosen), hur har ni upplevt det, hur lång tid tar det att bli återställd?
Citera
2010-07-08, 00:14
  #7
Medlem
Någon?

Jag känner fortfarande, en månad efter, att jag inte kan tänka djupt eller "grubbla" på samma sätt.
Citera
2010-07-08, 11:39
  #8
Medlem
heinos avatar
Men det brukar nog ligga där omkring 2-3 vecko ung. Alltså samma tid som de tar för medicinen att kicka in. Sexlusten brukar komma tillbaka bara man missar en dos.
Jag känner mig enormt trögtänkt just nu pga allergi..

Grubbla inte så mkt- var nöjd att du är fri från Zoloft.
Citera
2010-07-08, 12:29
  #9
Medlem
Rakiis avatar
En vän till mig slutade för ungefär två veckor sedan med Zoloft och nu har hans utsättningssymptom avtagit, men det är väl högst individuellt.
Citera
2010-07-09, 18:00
  #10
Medlem
Vobblers avatar
Det är jobbigt att sluta tvärt med SSRI-medicin, men samtidigt är förbannat skönt! Jag är på min tredje dag utan rävgiftet nu och nu börjar den förlamande känslan i skallen att släppa. Skönt att faktiskt kunna känna igen, även om det pendlar mellan glädje, ilska och sorg på ett par sekunder. Sen han man ju de vanliga "stötarna" i huvudet också, men det brukar släppa efter ett par veckor.

Jaja, ingen fara på taket. I've done this before!
Citera
2010-07-13, 00:56
  #11
Medlem
Jag känner inte längre att min hjärna går igång på samma sätt som jag kunde känna innan.
Jag kände verkligen hur skarptänkt jag kunde bli när jag tex. såg på ett program om fysik eller astronomi förr. Intresset finns inte riktigt där längre...

Jag blir inte längre exalterad över saker, något jag ibland kunde bli innan jag började med Sertralin.

Jag känner mig även lite "tung" eller trött i huvudet nu.

Och alkohol har fortfarande inte samma effekt på mig.


Så det känns fortfarande ungefär som när jag käkade Sertralin, med undantaget av att jag inte känner mig korkad nu, utan bara avsaknad av smarthet.


"Ska" det vara såhär, och i så fall hur länge?


Har ni upplevt något liknande?
Citera
2010-07-13, 10:59
  #12
Medlem
Fobias avatar
Jo tack, har haft kvarstående biverkningar + utsättningssymptom i flera år efter jag avslutade seroxat helvetet
__________________
Senast redigerad av Fobia 2010-07-13 kl. 11:21.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback