Citat:
Ursprungligen postat av bombejbitt
Och där fick vi till det

*trummor*
nää men det är sant som ni säger, återgå till det gamla kan vara bra, dock behöver det inte bli bra. Metallica som vart så kritiserade från albumet st anger och sedan valde gå tillbaka till det lite mer thrashiga ljudet kom ju med en sämre skiva än st anger enligt mig.
Ibland är det nice med evolution. Se bara på tex raised fist, ibörjan skate-hc-punk-aktikt och klivit fram till något riktigt stort och tungt.
Känns som att ett band som slipknot inte kan faila, men de kan nog glida ifrån själva huvudgrejen om de blir för stora och komersiella.Som de flesta band - tyvärr...
Helt oförståerligt för mig hur man ens kan jämföra Death Magnetic med St Anger. Visst är smaken som baken, men jag trodde seriöst att ingen på hela jorden skulle tycka så. Jag gillade inte DM från början, men så fort jag hörde första låten så visste jag att detta skulle bli bättre än förra iaf, vilket dom skulle lyckats med om dom så körde in en anarkocountrypanflöjt-skiva. Vet inte vad jag vill ha sagt egeeentlgien, men Slipknot är bra skit, även fast man måste stå ut att 14:åringar ska sitta och prata om Slipknot som om att man upptäckte dom igår.
"Wait and Bleed har den bästa riffen, sång, allt!!11 hihi"
"Wait and bleed är bäst, men jag har inte hört nå mer, nu ska jag köpa en S-tröja på PunktSHOP i fittsthlm."
"WaiT AND BLEED HOOOOOOOOOH"
"Sen vart dom mainstream/kommersiella/pengakåta fittor"
Det är fan det ändå dom kan med Slipknot, förutom just ordet Slipknot. Sen kan man ju uttala det Slipnott som det ska vara och inte SLIPPKNOTT.
Just ja, förutom ordet Wait and Bleed och ordet mainstream. Sen att dom tänker lika långt som sklivebordet räcker och har en liten hjärna så är det en annan femma, another day. (for you and me, in paradise. Bra låt, Phila Collins)