2009-10-22, 22:25
Medlem
BrainDisorders avatar
Snygg bump där Fail-Win.

Jag tycker Slipknot levererade ett bra album, även fast dom har glidit ifrån kaoset från S/T och IOWA. Så länge dom gör bra musik så spelar det ingen roll för min del, kan tycka en del utav balladerna är deras bästa låtar.

Ang. masker osv så har jag en liten fetish för det, så att se dom uppträda utan masker vore ett big no-no, men "mystiken" bakom hela skiten är ju inte kvar eftersom man redan sett alla utan mask.

Slipknot är ett bra band som gav många, många band en spark i arslet när dom kom ut och bara krossade. Det ska dom ha cred för.
Citera
2009-10-22, 22:40
Medlem
Fail-Wins avatar
Bra album kan disskuteras utifrån värderingar på musik. Men ja de va ett bra album med hyfsade låtar. Problemet var ( iallafall för mig ) att det inte var riktigt slipknot. Håller med han här två kommentarer ovan att dom blivit lite mer mainstream men inte så illa så man ger upp allt hopp. Vill gärna se en till skiva med liknande sound som på de tre första ( räknar ej med M,F,K R )

Deras ballader är sjukt bra. Har uppträtt med både circle och vermilion pt.2 vid några tillfällen. Den nya balladen snuff är väldigt bra. Men jag känner att den går lite väl över gränsen känslig/*emo* ( vill inte använda emo i slipknot sammanhang därför (*) )
Citera
2009-10-22, 22:48
Medlem
NoTruces avatar
När S/T kom ut blev man sjukt imponerad. De var verkligen hårda. Kompromisslösa. Naturligtvis i sin genre. Jag är väl medveten om att vilket som helst deathcoreband idag är tusen gånger hårdare än Slipknot någonsin var, är eller kommer att bli. Men det hör inte till saken. Det är att de släppte på alla bromsar och bara körde tokhårt och vansinnigt. Iowa var också ett steg framåt. Det hårda fanns kvar, men låtarna utvecklades och blev mörkare, mer komplicerade.

Vol 3 och All Hope Is Gone har de tappat det där. Ska man lira i masker och köra med två percussionister och en trummis, då ska det fan vara hårt. Inte halvgrungigt, rockigt eller alternativt. Det känns som att det Slipknot som var inte kommer tillbaka. Det gör inte så mycket; jag har massa andra favoriter, och inte ens i samma genre. Men Slipknot är tillsammans med en handfull andra band en grupp jag lyssnade mycket på runt millennieskiftet.

Mate. Feed. Kill. Repeat. gillade jag faktiskt också rätt skarpt, även om skillnaden mellan den och S/T ändå får sägas vara ganska stor. Men det kändes då som om de var på väg i rätt riktning åtminstone.
Citera
2009-10-22, 22:56
Medlem
Gud#742s avatar
Jag tycker framförallt att sången har förändrats till det sämre. När jag såg dem på metaltown i somras lät sångaren som en kråka...
Citera
2009-10-22, 23:09
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gud#742
Jag tycker framförallt att sången har förändrats till det sämre. När jag såg dem på metaltown i somras lät sångaren som en kråka...
han lät värre under vol 3 livespelningarna
Citera
2009-10-22, 23:13
Medlem
Demitris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gud#742

Slipknot var i toppform på Metaltown i somras.
Samma sak när de lirade på hovet.
Slipknot är sjukt grymma, dock är jag besviken på den senaste skivan.
Iowa ÄR Slipknot.
Citera
2009-10-27, 14:12
Medlem
Gud#742s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demitri
Slipknot var i toppform på Metaltown i somras.

Inte i min bok. Visst, de har bra scenpersonlighet osv men jag tycker att själva musiken lät bättre under s/t-perioden...
Citera
2009-10-27, 14:31
Avslutad
Slipknot har passerat sin topp för länge sen. Jag tyckte både Slipknot och Iowa var riktigt bra skivor, men sen gick det åt helvetet.
Citera
2009-10-27, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fail-Win
"...men inte så illa så man ger upp allt hopp..."
Och där fick vi till det *trummor*

nää men det är sant som ni säger, återgå till det gamla kan vara bra, dock behöver det inte bli bra. Metallica som vart så kritiserade från albumet st anger och sedan valde gå tillbaka till det lite mer thrashiga ljudet kom ju med en sämre skiva än st anger enligt mig.

Ibland är det nice med evolution. Se bara på tex raised fist, ibörjan skate-hc-punk-aktikt och klivit fram till något riktigt stort och tungt.

Känns som att ett band som slipknot inte kan faila, men de kan nog glida ifrån själva huvudgrejen om de blir för stora och komersiella.Som de flesta band - tyvärr...
Citera
2009-10-27, 20:26
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombejbitt
Och där fick vi till det *trummor*

nää men det är sant som ni säger, återgå till det gamla kan vara bra, dock behöver det inte bli bra. Metallica som vart så kritiserade från albumet st anger och sedan valde gå tillbaka till det lite mer thrashiga ljudet kom ju med en sämre skiva än st anger enligt mig.

Ibland är det nice med evolution. Se bara på tex raised fist, ibörjan skate-hc-punk-aktikt och klivit fram till något riktigt stort och tungt.

Känns som att ett band som slipknot inte kan faila, men de kan nog glida ifrån själva huvudgrejen om de blir för stora och komersiella.Som de flesta band - tyvärr...

Helt oförståerligt för mig hur man ens kan jämföra Death Magnetic med St Anger. Visst är smaken som baken, men jag trodde seriöst att ingen på hela jorden skulle tycka så. Jag gillade inte DM från början, men så fort jag hörde första låten så visste jag att detta skulle bli bättre än förra iaf, vilket dom skulle lyckats med om dom så körde in en anarkocountrypanflöjt-skiva. Vet inte vad jag vill ha sagt egeeentlgien, men Slipknot är bra skit, även fast man måste stå ut att 14:åringar ska sitta och prata om Slipknot som om att man upptäckte dom igår.

"Wait and Bleed har den bästa riffen, sång, allt!!11 hihi"
"Wait and bleed är bäst, men jag har inte hört nå mer, nu ska jag köpa en S-tröja på PunktSHOP i fittsthlm."
"WaiT AND BLEED HOOOOOOOOOH"

"Sen vart dom mainstream/kommersiella/pengakåta fittor"

Det är fan det ändå dom kan med Slipknot, förutom just ordet Slipknot. Sen kan man ju uttala det Slipnott som det ska vara och inte SLIPPKNOTT.
Just ja, förutom ordet Wait and Bleed och ordet mainstream. Sen att dom tänker lika långt som sklivebordet räcker och har en liten hjärna så är det en annan femma, another day. (for you and me, in paradise. Bra låt, Phila Collins)
Citera
2009-10-28, 01:14
Medlem
QuiZzis avatar
Slipknot var bättre på Hovet än på Metaltown (-09). Mer energi och bättre framträdande.

Tidiga Slipknot = kung.
Senare albumen = inte lika bra men fullt lyssningsbara.

Slipknot är enligt mig ett bra band fortfarande, de behöver bara gå mindre "mainstream" och sluta satsa på att få 14 åriga flickor och pojkar som publik. Det funkar inte... De borde fortsätta på samma spår som IOWA plattan.

"Fuck it all, fuck this world, fuck everything that you stand for!" Det är Slipknot, inte något annat.
Citera
2009-10-30, 03:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QuiZzi
Slipknot var bättre på Hovet än på Metaltown (-09). Mer energi och bättre framträdande.

Tidiga Slipknot = kung.
Senare albumen = inte lika bra men fullt lyssningsbara.

Slipknot är enligt mig ett bra band fortfarande, de behöver bara gå mindre "mainstream" och sluta satsa på att få 14 åriga flickor och pojkar som publik. Det funkar inte... De borde fortsätta på samma spår som IOWA plattan.

"Fuck it all, fuck this world, fuck everything that you stand for!" Det är Slipknot, inte något annat.

först och främst, hovet var deras egen spelning. metaltown var en festival. det är klart det var bättre på hovet (även om de var skitbra på MT).

sen måste de ju producera "spännande" musik. om de bara kör samma stil hela tiden, platta efter platta så tappar folk intresset.
Jag håller med om att deras tidiga verk var RIKTIGT bra, men deras senaste platta är inte mindre underbar för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in