2005-06-14, 19:10
Medlem
Agent Coopers avatar
http://www.aok.dk/profile/27812/
Citera
2005-06-15, 20:29
Medlem
educated_ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nars-olof
Slipknot har väl nog kvar maskerna, eller? Dom har dom inte på i videon, men man ser inte direkt mycket av deras ansikten. Skulle ni känna igen nån av medlemmarna utgående från vad ni såg i videon? Knappast!

Videon var snarare ett reklamtrick. Slipknot "tar av sig maskerna" och skapar mer rubriker än vad dom skulle ha gjort med en vanlig video. Maskerna började dom väl använda för att ha nåt som gjorde dom annorlunda, exakt samma orsak till varför dom har tre trummisar varav två mest står å headbangar och med jämna mellanrum kastar in en liten fill.
Hmm... märker att jag låter negativt instäld till slipknot, vilket ja nu egentligen inte är. Dom har en del bra låter, men de få bra låtar som var bra på S/T skivan är nog ändå mina favoriter. Spit it out, surfacing etc... Before I forget var tråkig, ingen aggression, ingen känsla. Säljer kanske som smör dock, vad vet jag.

På tal om masker så kastar ju mortiis bort sin i senaste videon, men man ser ändå inte hans ansikte.

Håller med fullständigt.
När jag dock tankade ner den för att se första gången så höll jag iaf på att skratta sönder mig och hamnade till slut nere på golvet i skrattkramper, såg förjävla läckert ut.

Sid som var barfota och Shawns tjockisfingrar^.^
James händer, Pauls dödssexiga ögon och Sids ögon, han ser så sjuuukt fokuserad ut
Ooooh, låt oss inte glömma Mick. Mick mick mick mick mick. Mick äger, btw så sjukt skicklig man. Och förmodligen den sexigaste kroppen idag
Att låten i sig inte suger ett dugg är ju ett grymt plus

*viskar* jag lovar, jag avgudar musiken, jag bara känner för att fula mig och beundra deras utseenden.

Har ni upptäckt att Mick har världens vackraste underarmar och händer?
Citera
2005-06-15, 20:35
Medlem
mi:nes avatar
Sedan Stone Sour satte igång har jag inte förstått vad maskerna skulle vara bra för.
Citera
2005-06-15, 20:42
Medlem
educated_ninjas avatar
De skulle fortfarande vara aphårda utan masker och overaller.

Enda skillnaden vore väl att småbarn inte skulle bli lika intresserade av dem första gången de kikar på ett skivomslag med slipknot utan masker.

Dessutom skulle de definitivt inte ha samma attraktionskraft hos flickor/bi-/homosexuella.
De är inte de allra snyggaste man kan hitta i en skrivbordslåda. Att se dem bakis är inte det vackraste Särskilt james, han kan skrämma små små barn när han är bakis.
Men mick är, utan större överaskning, snygg i vilket skick som helst

Får inte musiker expremintera med sin musik? För att citera shawn (på svenska då): "Vi utvecklas som personer hela tiden. Likaså gör vår musik och eftersom våra masker representerar oss ändras dem också helt naturligt"

Att de tog av maskerna i Before I forget visar oss maggots att de utvecklas till bättre människor, att de mognar och att de älskar och litar på oss. *tro*
Citera
2005-06-15, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av educated_ninja
Får inte musiker expremintera med sin musik? För att citera shawn (på svenska då): "Vi utvecklas som personer hela tiden. Likaså gör vår musik och eftersom våra masker representerar oss ändras dem också helt naturligt"

Att de tog av maskerna i Before I forget visar oss maggots att de utvecklas till bättre människor, att de mognar och att de älskar och litar på oss. *tro*
Jag tycker i alla fall att de experimenterade lite för mycket på senaste plattan. "Iowa", däremot, lyssnar jag på. Gärna och ofta.
Citera
2005-06-15, 20:46
Medlem
Chribils avatar
Har de överhuvudtaget tagit av sig sina masker?
Isådanfall, why?

Har hört att det finns några eller någon (Cory?) som spelar i ett annat band också.
Kan detta bekräftats?

Är inte insatt i slipknot. Anser att Wait and bleed är det enda som de har att erbjuda mig egentligen. Men deras masker är ju en liten image som är ganska ball faktist. Frågan är om det håller eller om det är en massa småglin som enbart lyssna på de för att det just har masker?
Citera
2005-06-15, 20:49
Medlem
educated_ninjas avatar
Har ni förresten glömt Nathans band, Murderdolls?
Upptäckte att han hade med dem att göra när jag lyssnade på Wednesday 13s gamla band, Frankenstein Dragqueens.

Stone Sour och Murderdolls har btw befunnit sig längre än Slipknot.
Anders, Paul, Nathan och Mick snodde ju till sig Corey genom att hota honom med "gå med i vårt band eller så slår vi sönder dig".
Vem skulle inte gått med på det när en stor jävla Mick står med enorma händer och ser hotfull ut? I en porraffär till på köpet
Dessutom hade Slipknot bättre chanser att komma någonstans just då än vad Stone Sour hade.
Citera
2005-06-15, 20:49
Medlem
Nemesis1s avatar
Maiden sommaren 2003 hade iaf Murderdolls som förband... Murderdolls var/är ett glam/shockrock-band som hade någon Slipknot medlem, tror det var trummisen...
Citera
2005-06-15, 21:09
Medlem
I frågan om dom skulle klara sig lika bra om dom tog av sig maskerna så chansar jag på NEJ. Det är för mycket fjortisar i världen för att det inte ska spela någon roll.
Om 10-15 år när deras fans är (förhoppningsvis) en mognare och smartare publik så kanske det fungerar för då skulle folk veta att det är samma band, bara att dom tagit av sig maskerna.

Jag lyssnar inte på Slipknot för Slipknot. Jag lyssnar på slipknot för Corey, samma anledning som jag lyssnar på Stone Sour. Han har en så jävla bra röst. Visserligen finns det bra riff att leta efter också, men jag tycker att det är Corey som gör hela grejjen komplett.
Citera
2005-06-16, 02:02
Medlem
FREAKSCENEs avatar
fjantiga människor har fjantiga masker... som dem tar av ibland

allvarlig talar e det fan fjolligt å leva på en image, speciellt masker
Citera
2005-06-16, 06:47
Medlem
fnuskes avatar
Vilka band har inte en image? De flesta är väl mer eller mindre konstlade för att passa in i sitt fack. En anti-image i form av grungevågen är ju också en image även fast den inte är lika påtaglig som nummer som namn och masker. Det finns många fåniga stereotyper för hur människor som lyssnar på en viss musik ska se ut, så varför ska inte ett band få försöka vara lite egna även på ett visuellt plan? Deras musik var unik nog. Sen kan det diskutteras om unik är lika med bra. En annan aspekt var ju att det ger anonymitet. Jag tror inte alla musiker är intresserade av att bli igenkända och jagade i verkliga livet så varför inte maskera sig?

Just maskering inom rockmusik är ju intressant då få band gör sin egna grej med det hela. Ta t.ex Black Metal och corpsepaint. Där har en image blivit såpass insyrat i en genre att det nästintill är obligatoriskt på live-spelningar.

http://www.nrk.no/img/256397.jpeg

Andra musiker som maskerar sig:

http://www.downtownmusic.net/pictures/picturerhtml/194812269506/Buckethead.jpg

http://www.int5555.it/Immagini/Daft%20Punk/dp8.jpg

Och skälet att det inte funkade för Kiss var ju självklart att Gene Simmons är en riktigt ful jävel.

http://hem.passagen.se/kiss_trading/92genepek.jpg
Citera
2005-06-16, 12:00
Medlem
Wes Borland kan man väl räkna in bland de maskerade också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in