Citat:
Ursprungligen postat av QuiZzi
Alltså du sågar en hel musikstil för att du gillar en annan? Ska vi inte diskutera Slipknot och deras framtid? Varför är nu metal dåligt? Och varför är nu metal inte hårt? (Motivera med andra ord).
De är grymma musiker men de gillar att hålla sig till sin sak, ifall de skulle göra annat så skulle det troligtvis inte passa dem som personer, de gör den musik de själva tycker är rolig att spela, inte den som du vill lyssna på. Tror faktiskt inte Slipknot eller vi Slipknot fans bryr oss ifall du inte gillar deras gamla/nya musik. Och jo, Nu-Metal är riktig metal. Trash (som du gillar) är ingen metal, det påminner mer om punk enligt mig. Sedan låter Metallica som är "Trash gudarna" punk på sina senare plattor då de kastat en tape-recorder på golvet i repan och spelat in skiten, slängt upp det på CD och sålt. Tror till och med att de spelat in på de billigaste skitinstrumenten som finns då det låter så in åt helvet förjävligt.
"...och sedan går det liksom inte att vara hård om man har en "dj" i bandet." Det får tala för sig själv, orkar inte ens kommentera, var kanske det mest ointelligenta jag läst i den här tråden hittills. Återigen får du motivera ditt svar. Att bara vräka ur sig någonting utan att motivera det går bort för mig då jag då inte kan föra en diskussion...
Kan även tilläga att jag gillar all musik som är bra, oavsett genrer.
Hmm, nej jag sågar inte en hel musikstil för att jag gillar en annan, jag sågar den för att den är dålig och den är inte hård, det räcker att lyssna på den.
Som jag sa innan så finns det ett par duktiga musiker i bandet, och kanske gör de den musik som de själva vill (ett riktigt jävla slöseri med musikalisk talang i så fall), dock tror jag att de spelar den musik som de vet ger mest pengar och som mest förvirrade amerikanska tonåringar (plus en del andra stackare) lyssnar på. För det första så är thrash den typ av metal som jag lyssnar på minst, och sedan heter inte "thrash metal", "trash metal" om man inte är jävligt korkad eller inte kan stava (eller om man nu inte vill vara jävligt vitsig), men du verkar definitivt vara den korkade typen, så det är förståeligt. Och att thrash inte skulle vara metal och att det låter som punk diskvalificerar dej själv från alla ytterligare diskussioner angående metal, punkt slut. Och vem bryr sej om Metallica och vad de har spelat in eller ej? De är ett skitband och bara någon som inte vet ett jävla dugg om metal och är jävligt inskränkt i sitt vetande/kunnande drar upp ett band som Metallica som i princip är lika jävla usla som Slipknot själva är.
Angående att ha en dj med i ett band eller ej, tja det kan man ju ha om man vill det, men INTE i ett metalband! Aldrig nånsin! Möjligtvis i nu-metal som flörtar och håller hand med hip hop och som INTE kan räknas som äkta metal hur gärna du än vill det. Sätt dej i skamvrån och skäms för helvete. Tack och lov så känner du inte igen äkta metal, så du håller dej förhoppningsvis ifrån den.
P.s. Jag slår vad om att du gillar Takida och Tokio Hotel med, eller?