Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Jag antar att USA inte skulle blockera ett krigsförbrytelseåtal mot Hamas så visst!
Det jag diskuterar är att USA blockera varje försök till det mot Israel. Och jag säger att det är det enda som gör att vi inte ser en radda av israeliska ledare och befäl inför skranket i Haag.
Mig gör det inget om ledarna ställs inför domstol, det jag bryr mig om är vikten av konsekvens. Skulle en totalt opartisk domstol finnas, well låt dem döma Israeler, Palestinier och ett gäng andra från konflikter runtom i världen. Vad är viktigare än rättvisa? Tyvärr tror jag inte denna opartiska domstol finns, så jag sätter igen mitt hopp till att de båda sidorna ska tröttna på situationen och sätta sig ned igen och förhandla.
Jag tror det finns något som förklarar en del av problemet och varför ingen lösning finns, det finns grupper som stöder Israel,
bara för att det är Israel. Och det finns grupper som attackerar Israel,
bara för att det är Israel.
Därför är sådana här trådar så bra, och nödvändiga. Alla sidor kommer till tals, försvara Israel och bli ifrågasatt, försvara Hamas och bli ifrågasatt. Heja Flashback.