2019-09-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Islam.

Så det är fel på 23% av jordens befolkning? 1,6 miljarder muslimer mot 15 miljoner judar. Det finns inget annat sätt att lösa problemet på än att skylla på Islam?
Citera
2019-09-27, 16:49
Medlem
Citat:
J Skillnaden här är att palestinierna som flydde 1948 var fientligt inställda till Israel och väldigt många israeler är inte alls fientligt inställda till palestinier överhuvudtaget.

Den som blir av med sitt hus blir givetvis fientligt inställd. Den som får/tar över ett tomt hus blir givetvis positivt inställd. Miko Peleds mamma blev erbjuden just ett sådant hus
Citera
2019-09-27, 17:08
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Så det är fel på 23% av jordens befolkning? 1,6 miljarder muslimer mot 15 miljoner judar. Det finns inget annat sätt att lösa problemet på än att skylla på Islam?

Jag förstår att du aldrig varit i ett arabiskt land och tittat på arabisk tv.

Här är en tråd av faktiska araber om hur judar påstås vara i arabvärlden:

https://www.reddit.com/r/exmuslim/comments/clx5ds/what_crazy_conspiracy_theories_do_you_come_across/
Citera
2019-09-27, 17:14
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Den som blir av med sitt hus blir givetvis fientligt inställd. Den som får/tar över ett tomt hus blir givetvis positivt inställd. Miko Peleds mamma blev erbjuden just ett sådant hus

Om du får 5 miljoner SEK för att hus som är värt mindre än 100k SEK som står på mark du inte äger lagfart för så ska du fortfarande ha rätten att flytta tillbaka även om du säger att du ska döda alla judar?
Citera
2019-09-27, 18:52
Medlem
Citat:
Om du får 5 miljoner SEK för att hus som är värt mindre än 100k SEK som står på mark du inte äger lagfart för så ska du fortfarande ha rätten att flytta tillbaka även om du säger att du ska döda alla judar?

1. Ahhha, nu förstår jag. Det skedde alltså ingen fördrivning 1948(?) Palestinierna sålde helt enkelt sina hus till judarna. Dessutom till överpriser, ockerpriser á la Oscar Properties. Sionisterna kände sig senare lurade då dom upptäckte att husen saknade lagfart. Liksom, köpa grisen i säcken.

2. Vilka lagfarter tror du sionisterna hade när staten Israel utropades?

3. "...säger att du ska döda alla judar". Du behöver inte tänka så mycket på vad människor säger. Fokusera istället på resultatet på marken, tex hur många döda barn sionisterna haft ihjäl i Gaza-kriget 2014. Eller hur många "terrorister" sionisterna har dödat längs staketet det senaste året. Sionisterna säger inte lika mycket som Palestinierna, dom snarare exekverar skoningslöst. Hur du än försöker demonisera alla araber så förblir sionisterna dom riktiga - om än tystlåtna - slaktarna. Vidrigt är en underdrift!
Citera
2019-09-27, 19:55
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
1. Ahhha, nu förstår jag. Det skedde alltså ingen fördrivning 1948(?) Palestinierna sålde helt enkelt sina hus till judarna. Dessutom till överpriser, ockerpriser á la Oscar Properties. Sionisterna kände sig senare lurade då dom upptäckte att husen saknade lagfart. Liksom, köpa grisen i säcken.

Nej det var inte det jag skrev.

Citat:
2. Vilka lagfarter tror du sionisterna hade när staten Israel utropades?

På det mesta.

Citat:
3. "...säger att du ska döda alla judar". Du behöver inte tänka så mycket på vad människor säger.

Om du säger att du ska döda mig så spelar det absolut ingen roll om du säger något annat, jag kommer inte låta dig sätta din fot på min mark.

Citat:
Fokusera istället på resultatet på marken, tex hur många döda barn sionisterna haft ihjäl i Gaza-kriget 2014.

Fokusera istället på hur många barn palestinierna försökt haft ihjäl.

Citat:
Eller hur många "terrorister" sionisterna har dödat längs staketet det senaste året.

Ja, fråga dig själv hur många de skulle dödat om de inte skrikit att de skulle döda judarna.

Citat:
Sionisterna säger inte lika mycket som Palestinierna, dom snarare exekverar skoningslöst. Hur du än försöker demonisera alla araber så förblir sionisterna dom riktiga - om än tystlåtna - slaktarna. Vidrigt är en underdrift!

Är det skoningslöst att ringa och varna innan man skjuter?
Citera
2019-09-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ja? De betalar inte per dödad unge som jag skrev. Förstår att det är svårt att förstå hur islam fungerar, i synnerhet när man är sönderindoktrinerad av idiotiska vänsterdogmer.
Men varför får de bara betalt för den första judiska ungen de dödar, men inte för de judiska ungar de händelsevis dödar efter den första judiska ungen de dödar?

Finns det någon bakomliggande logik här som jag missar?

Citat:
Nej, det är ett resultat av sionisternas aktiviteter de senaste 2000 åren. Det har bott judar i landet sen Bysans.
Sionismen som politisk rörelse startades av Theodor Herzl 1896.

Citat:
Har du varit där?
Hur så?

Citat:
Förstår inte frågan.
Det beror nog på att du som vanligt klippte och klistrade i den.

Igen:

- Var det därför som sionisterna stal Palestina från palestinierna och därpå etniskt rensade det från samma palestinier, menar du?

För att de satsade på ”utbildning och teknologi”?

Citat:
Den "etniska rensningen" var ett resultat av islamisk antisemitism.
Lol. Semitiska antisemiter. Man häpnar.

Citat:
Jag ursäktar inte det, jag förklarar varför det skedde.
Det var en långt i förväg mycket välplanerad systematisk etnisk rensning av det Palestina man långt i förväg planerade att ockupera/stjäla från palestinierna innan och efter det att Britterna lämnade mandatet, 1948.

Känner du till, Plan Dalet?

Citat:
Det är orimligt att tänka att civila inte blir lidande i krig,
Att etniskt rensa ett land på dess civilbefolkning är inte ”krig”. Det är etnisk rensning och som sådant ett brott mot mänskligheten.

Citat:
vilket du själv ursäktar gång på gång varje gång palestinierna skjuter raketer mot israel för att med flit döda israeliska civila. Skillnaden här är att palestinierna som flydde 1948 var fientligt inställda till Israel och väldigt många israeler är inte alls fientligt inställda till palestinier överhuvudtaget.

Att palestinierna är ”fientligt inställda” till Israel och judarna som folk beror på att de judiska sionisterna har stulit deras land och därpå med mord, massakrer, bomber, terror i en systematisk etnisk rensning, fördrivit dem från deras land. Små raketer in på israeliskt område är mygg mot Israels elefanter.

Du saknar förmågan att skämmas?

Citat:
Har man fått 5 miljoner SEK per invånare
Jag vill att du ställer upp dina beräkningar tydligt och åskådligt. Glöm ej källa.

Citat:
är man inte fattig.
OM du inte ljuger här, hur har i så fall dessa pengar fördelats? Du svamlade lite om korrupta ledare som är ”miljardärer”?

Citat:
Man blir fattig för att man leder sitt folk till okunskap.
Du menar att alla palestinier i alla flyktingläger och flyktinglägerliknande Västbanken och Gaza inte vet om att de tvingas bo där eftersom sionisterna har stulit deras land och drivit dem flykt?

Citat:
Rikedomar är aldrig baserade på något annat än vetenskap och teknologi.
Floskeltjorven. Rikedomar är baserade på pengar, land, politisk makt, militär makt, slaveri, lönearbetare, investeringar, utbildning, hälsovård, fred ...

Men jag håller med om att den enskilt bästa samhälles-investeringen på lång sikt är fri utbildning till alla. Har situationen som palestinierna levt i sedan 1947 varit gynnsam för en sådan utveckling, menar Du? Läxläsning i skenet från fosforbomberna?

Citat:
Förstår att du kommer opponera dig mot det för du tar upp någon skitstövelkapitalist med monopolgubbekostym och monokel som ärvt sina pengar men den rikedomen kommer inte från ingenstans utan från början genom någon form av teknologisk innovation som gjorde att folk kunde köpa den teknologin och använda den istället för att göra någonting för hand långsammare.
Ditt pubertala filosoferande är mer än lovligt banalt. Folk blir rika på en mängd sätt. Den amerikanska opiumsmugglingen på Kina genererade hysteriskt stora rikedomar för de som höll i verksamheten. Dessa pengar finansierade i sin tur ett antal av Ivy Leauge-universiteten, sjukhus och inte minst, utbyggnaden a järnvägsnätet. Rockstjärnor. Filmstjärnor. Fotbollsproffs. Boxare. Stjärnkockar. Hotellägare. Spritsmugglingen under förbudstiden. Sillfisket i Nordatlanten. Oljekällor.

Ska jag fortsätta?

Citat:
Det är därför du hatar Israel,
Var har jag skrivit att jag ”hatar Israel”?

Citat:
inte för att det är judar utan just för att de tillverkar mer teknologier per capita än någon annan på planeten just nu.
Vilka ”teknologier” tänker du på här?

Citat:
Allt det andra är spel för gallerierna. Rasister kallar dem kroknäsor, araber kallar dem otrogna judesvin och vänsterpack kallar dem sionister.
Rasisterna = antisemiter.

Araberna = nationalister.

”Vänsterpacket” = samma folk som fördömde och fördömer antisemitism var än den sticker upp sitt fula tryne. Det är ljugande sionister som Du som gör det här allt svårare att försvara.

Citat:
Om du fick 5 miljoner SEK i bidrag för att en för dig främmande etnicitet övertog
5 miljoner direkt i handen?

Citat:
någon promille
Sluta ljug hela tiden! Sionisterna bebodde ca 5% av Palestina innan de tog över hela Palestina och etniskt rensade stora delar av landet på palestinier.

Varför denna historieförfalskning? Kan det bero på att i det ögonblick du talar sanning så måste du också ta ansvar för den verklighet du så vettlöst propagerar för?

Citat:
av det land som din etnicitet SÄGER sig kontrollera
Det brittiska mandatet Palestina övergick 1948 till FN som fick ansvaret att komma med en lösning som samtliga boende i mandatet kunde acceptera.

Istället så utgick FN från en tvåstatslösning och kallade till förhandlingar där respektive stat skulle förhandla om gränserna.

Palestinierna bojkottade dessa förhandlingar eftersom man precis som alla andra postkoloniala folk inte ville dela upp sin stat i två stater, en för dem själva och en för de europeiska kolonisatörerna.

Samtliga övriga före detta koloniserade stater fick igenom det här kravet utom ... Palestina. Här blev man tvärtom bestulna på nästan allt land som därpå etniskt rensades på dem själva.

Var finns rättvisan i det här? I Tora?
Citera
2019-09-27, 21:26
Medlem
Citat:
(nu menar jag alltså hela arabvärlden som en enhet precis som den palestinska konstitutionen definerar den arabiska helheten).
Va?

Citat:
Skulle du verkligen satsa på att göra din familj statslös för att kunna få tillbaka den promillen trots att du inte hade någon faktisk äganderätt till platsen?
Nu är vi inne på ditt ”ägande” igen. Det är staten/riket som äger marken. Det är folket som äger rätten till marken.

Varför ville inte sionisterna ha en folkomröstning om hur den nya statsbildningen i Palestina skulle se ut? Vet du det?

Citat:
Vilket land skulle neka dig som medborgare om du har 5 miljoner SEK, pratar majoritetsspråket och tillhör majoritetsreligionen? Visst, en retorisk fråga för vi vet redan svaret: i princip alla muslimska arabländer, de länder som du anser har någon form av humanistisk inställning till palestinier. De länder som bryr sig så jävla mycket om palestinier att de är villiga att kriga mot Israel för att "hjälpa till".
Vad svamlar du nu om? Kan du försöka vara lite mer specifik?

Citat:
Man lägger ihop alla bidrag Palestina fått sen 1947 till förra året och delar på antalet palestinier.
- Hur mycket bidrag?

- Från vem?

- Hur mycket gick till folket?

- Hur mycket gick till frihetskampen?

- Hur mycket gick till återuppbyggnad av förstörd infrastruktur och bostäder?

Ditt svepande floskeltjorvande säger ingenting om du inte specifikt anger hur du räknar på specifikt vad.

Efter det så kan vi titta på sionisternas Israel.

Citat:
Det följer inte att araberna kontrollerade 100% av de områden som judarna inte kontrollerade.
Nej, det betyder att palestinierna utgjorde den stora majoriteten i landet och befolkade den stora majoriteten av den bebodda landytan.

Varför ville inte sionisterna att det skulle hållas en folkomröstning om mandatet Palestinas statsbildning i samband med att britterna lämnade landet?

Kan de ha berott på att de i så fall skulle bli en minoritet som bebodde 5% av landet istället för en med hjälp av etnisk rensning majoritet som bebodde 80% av landet och militärt kontrollerade resten?

Might is right?

Citat:
Dessutom följer det inte att 100% av judarna som bodde i Palestina var sionister heller. Det finns judar som inte var sionister och det finns judar som bott i Palestinamandatet långt innan Herzl.
Jag talar om sionisterna. Inga andra.

Citat:
Hur tänker du nu egentligen, är du inte woke tillräckligt för en fredagkväll på Södermalm?
Södermalm?

Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%A1pmi
Om svenskarna hade invaderat sameland efter WWII och med mord, massakrer, bomber, våldtäkter, terror, etc, etniskt rensat det på samer, så kan du hoppa upp och klappa dig på att både jag och stora delar av världens befolkning hade protesterat minst lika mycket och på lika goda grunder som när jag/vi protesterar mot sionisternas framfart i Palestina.

Självklart.

Citat:
Nej. Sveriges kolonisation av Sapmi fortsätter än idag,
Hur ser den samiska opinionen ut här? Kräver man att få tillbaka landområden (vilka?) och utträde ur Sverige?

Citat:
och det var inte "alla nya postkoloniala stater" som vägrade gå med på en delning av Palestina,
Du läser som om du har snor i ögonen. Jag skrev att ingen av de kolonier som vann sin frihet som självständiga postkoloniala stater efter WWII gick med på en delning av territoriet, där en del gick till den ursprungliga befolkningen och en del till de utifrån kommande kolonisatörerna.

Det var bara i Palestina som den viljan ignorerades.

Citat:
det var dock USA och Sovjet som tryckte på delningsplanen.
Struntprat. Det var sionisterna som insåg att hur än gränserna kom att se ut på kort sikt så skulle de bli ett jättekliv framåt upprättandet av en ”judisk stat” i det som är Palestina. Resten fixade man med lite etnisk rensning, som sagt.

Citat:
Nej jag lever i nuet.
Och ändå tycker du att händelser hundra år tillbaka i tiden ska utgöra en måttstock för hur sionisterna agerar i vår tid?

Citat:
Menar du att Israel gjort det oprovocerat en endaste gång?
Hur vet Israel att man fosforbombar just de palestinier som har skickat iväg en liten raket mot invasionsmakten, Israel?

Klärvoajans?

Citat:
Det är ju det du påstår med andra ord. Du menar att Israel skall inte kunna försöka skada palestinier ens om palestinier försöker döda israeler för att Israel är bättre på självförsvar. Jag antar att du motsätter dig att svenskar får lära sig självförsvar också för då är ju araberna i underläge.
Struntprat. Det är sionister som dödar 100 ggr fler palestinier än vad palestinier dödar sionister. Du säger att det beror på att sionister är bättre på att döda och ta skydd än vad palestinierna är. Att det är ok att sionisterna dödar så många palestinier eftersom de ju är helt ”försvarslösa”.

Igen. Vilket etiskt snille är det du citerar här?

Citat:
Nej det är ju såklart Israels fel att Abbas är miljardär.
Nej. Det är sionisternas fel att palestinierna har levt som flyktingar och fördrivna från sitt hemland sedan 1948 och att det har omöjliggjort byggandet av ett fungerande civilt samhälle med fungerande institutioner som tjänar folket, inte korrupta krigsherrar.

Citat:
Islam.
Så, att sionisterna stal deras land och etniskt rensade det på dess urbefolkning var bara ett lustigt litet sammanträffande?

Citat:
Muhammed är hönan och ägget.
Sionisterna är hönan och ägget. De kom utifrån och fördrev urbefolkningen = brott mot mänskligheten.

Sionisterna är mäktiga i dag. Den dag sionisternas makt börjar svaja, den dag kommer det judiska folket att som en man förbanna dem.

”Might is right”.
Citera
2019-09-27, 22:19
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Men varför får de bara betalt för den första judiska ungen de dödar, men inte för de judiska ungar de händelsevis dödar efter den första judiska ungen de dödar?

Fråga Abbas.

Citat:
Sionismen som politisk rörelse startades av Theodor Herzl 1896.

Och då fanns det redan judar i mandatet, trots att du räknar dessa som araber med dina officiella siffror.

Citat:
Hur så?

Så du kunde se hur bördigt landskapet som inte är konstbevattnat är. Eller tänker du att fåraherdar använder sig av konstbevattning?

Citat:
- Var det därför som sionisterna stal Palestina från palestinierna och därpå etniskt rensade det från samma palestinier, menar du?

För att de satsade på ”utbildning och teknologi”?

Varför delar du upp frågan i två paragrafer om du inte vill att jag ska klippa i dina inlägg? Jag begriper inte frågan. Det blev en delningsplan för att araber inte ville leva tillsammans med judar på lika villkor. Frågan är varför araber aldrig satsar på utbildning och teknologi.

Citat:
Att palestinierna är ”fientligt inställda” till Israel och judarna som folk beror på att de judiska sionisterna har stulit deras land och därpå med mord, massakrer, bomber, terror i en systematisk etnisk rensning, fördrivit dem från deras land.

Varför blundar du för att araberna var fientligt inställda till judar redan innan 1948? För att din tidräkning bekvämt börjar där?

Citat:
Du saknar förmågan att skämmas?

Kasta sten i glashus när du hyllar personer som medvetet mördar barn och kallar dem frihetskämpar.

Citat:
OM du inte ljuger här, hur har i så fall dessa pengar fördelats? Du svamlade lite om korrupta ledare som är ”miljardärer”?

"Svamlar lite om ledare som är miljardärer" är du helt jävla dum i huvudet? Kan du hitta en enda palestinsk ledare som inte är mångeuromiljonärer? Är det Israels fel att palestinierna väljer att ge alla pengar åt fifflare och mördare? Kanske du vill att Israel går in och tar över deras styrelse?

Citat:
Du menar att alla palestinier i alla flyktingläger och flyktinglägerliknande Västbanken och Gaza inte vet om att de tvingas bo där eftersom sionisterna har stulit deras land och drivit dem flykt?

Förstår inte vad du inte begriper. Gaza är inte ett flyktingläger, det är en stad precis som alla andra städer. Det är inte speciellt tätbefolkat jämfört med Manhattan, Monaco eller Singapore. De har valt att bli fattiga p.g.a att de valt bort kunskap och innovation till förmån för fundamentalism och terrorism.

Citat:
Floskeltjorven. Rikedomar är baserade på pengar, land, politisk makt, militär makt, slaveri, lönearbetare, investeringar, utbildning, hälsovård, fred ...

Nej. Om det inte vore för teknologi skulle du inte sitta här, du skulle vara antingen ute och försöka få tag på dagens matranson eller försöka hålla igång en eld. Elden är i sig en teknologi för den delen. Utan den skulle du fortfarande vara i Afrika.

Citat:
Har situationen som palestinierna levt i sedan 1947 varit gynnsam för en sådan utveckling, menar Du? Läxläsning i skenet från fosforbomberna?

Det följer inte. Du kan inte hävda att Palestina inte behöver satsa på utbildning för att de satsar på terrorism istället.

Citat:
Folk blir rika på en mängd sätt. Den amerikanska opiumsmugglingen på Kina genererade hysteriskt stora rikedomar för de som höll i verksamheten.

Men det var ingen rikedom som skapades via verksamheten, det var en redan befintlig rikedom som flyttade ägare. Rikedom kan bara skapas via vetenskap och teknologi för i slutändan är rikedom bara värt något om det kan omsättas i någon form av tidsfaktor eller arbete. Det är såna saker man får lära sig om man får en bred utbildning vilket jag förstår att du inte har.

Citat:
Dessa pengar finansierade i sin tur ett antal av Ivy Leauge-universiteten, sjukhus och inte minst, utbyggnaden a järnvägsnätet. Rockstjärnor. Filmstjärnor. Fotbollsproffs. Boxare. Stjärnkockar. Hotellägare. Spritsmugglingen under förbudstiden. Sillfisket i Nordatlanten. Oljekällor.

Nej. Det är skillnad på omfördelning av rikedom och skapande av rikedom. Skapandet tillför något, inte enbart omflyttande från en person till en annan. Ex. ett arbetsredskap som gör att ett arbete som tidigare tog 10 timmar att göra tar 1 timme att utföra har tillfört en rikedom i form av extra tid som omsätts till en logisk enhet (pengar, valuta eller kommoditet).

Citat:
Var har jag skrivit att jag ”hatar Israel”?

När man hyllar personer som mördat civila israeler så hatar man Israel ja. Jag har inte hyllat någon israel som mördat civila palestinier. Förstår du skillnaden?

Citat:
Vilka ”teknologier” tänker du på här?

Jag behöver inte länka det mer i den här tråden, normalbegåvade klarar att googla.

Citat:
5 miljoner direkt i handen?

Nej, de valde att ge dem till "frihetsledningen".

Citat:
Sluta ljug hela tiden! Sionisterna bebodde ca 5% av Palestina innan de tog över hela Palestina och etniskt rensade stora delar av landet på palestinier.

Det betyder fortfarande inte att araberna ägde 95% av mandatet.

Citat:
Palestinierna bojkottade dessa förhandlingar eftersom man precis som alla andra postkoloniala folk inte ville dela upp sin stat i två stater, en för dem själva och en för de europeiska kolonisatörerna.

Det var inte deras stat, det var mängder med etniciteter som bodde där och alla hade rätt till medborgarskap. Men araberna ville ha en muslimsk stat där muslimer har mer rättigheter än andra osv. Svårt att fatta att det blev bråk?
Citera
2019-09-27, 22:42
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Va?
Nu är vi inne på ditt ”ägande” igen. Det är staten/riket som äger marken. Det är folket som äger rätten till marken.

Newsflash: det fanns ingen stat eller rike. Det är därför det blir kortslutning i din hjärna och du börjar jämföra med andra befintliga stater.

Citat:
Varför ville inte sionisterna ha en folkomröstning om hur den nya statsbildningen i Palestina skulle se ut? Vet du det?

Har ingen aning om vad du diskuterar.

Citat:
Vad svamlar du nu om? Kan du försöka vara lite mer specifik?

Arabländerna bryr sig inte om palestinierna.

Citat:
- Hur mycket bidrag?

- Från vem?

- Hur mycket gick till folket?

- Hur mycket gick till frihetskampen?

- Hur mycket gick till återuppbyggnad av förstörd infrastruktur och bostäder?

Vad är det du inte begriper? Pengarna går till palestinierna som har en egen stat där de väljer egna ledare som väljer hur de ska spendera sina bidrag. Det är inte Israel som bestämmer hur palestinierna väljer att spendera sina pengar och det är inte Sverige eller EU eller FN, det är palestinierna. Palestinierna har fått mer än 5 miljoner SEK per palestinier i bidrag och de har valt att spendera dem med lyxbåtar åt sina ledare och martyrfonder, d.v.s stipendier till araber som dödar judar. Man får drygt 3 miljoner SEK utpritt över en livstid om man dödar en jude. Istället för att ge ALLA 5 miljoner SEK vilket de alltså hade kunnat göra istället. Vad är det med fundamentalism du inte begriper?

Citat:
Ditt svepande floskeltjorvande säger ingenting om du inte specifikt anger hur du räknar på specifikt vad.

Och dina skitposter säger absolut ingenting överhuvudtaget annat än hur oinsatt och korkad du är.

Citat:
Varför ville inte sionisterna att det skulle hållas en folkomröstning om mandatet Palestinas statsbildning i samband med att britterna lämnade landet?

Jag känner inte till något om det där, jag vet dock att många araber inte ville ha judar med medborgarrättigheter vilket fortfarande är fallet.

Citat:
Om svenskarna hade invaderat sameland efter WWII och med mord, massakrer, bomber, våldtäkter, terror, etc, etniskt rensat det på samer, så kan du hoppa upp och klappa dig på att både jag och stora delar av världens befolkning hade protesterat minst lika mycket och på lika goda grunder som när jag/vi protesterar mot sionisternas framfart i Palestina.

Eh, etniska rensningar av samer fortsatte långt in på 1970-talet då de fortfarande tvångssteriliserades. Så fort jag nämner tvångssterilisering kommer du väl ta upp preventivmedlen som flyktingar till Israel blev injekterade med tvångsmässigt och därmed inte kunde få barn på någon månad och nämner det som motexempel men det är inte riktigt samma sak att bli ivtingad preventivmedel tillfälligt som att bli tvångssteriliserad.

Citat:
Hur ser den samiska opinionen ut här? Kräver man att få tillbaka landområden (vilka?) och utträde ur Sverige?

Samer kräver förvaltningsrätt till samisk mark, vilket Sverige motsätter sig och inte tillåter.

Citat:
Och ändå tycker du att händelser hundra år tillbaka i tiden ska utgöra en måttstock för hur sionisterna agerar i vår tid?

Inte måttstock nej. Jag är realist, jag fattar att man får ge och ta men om den ena sidan säger att de ska döda den andra så är det självklart att man inte kompromissar. Om jag ska dela en kaka med dig och du säger att du ska döda mig när vi ätit upp kakan så delar jag inte kakan med dig. Då får du ingen kaka och det spelar ingen roll hur mycket du grinar.

Citat:
Hur vet Israel att man fosforbombar just de palestinier som har skickat iväg en liten raket mot invasionsmakten, Israel?

Ja det här med militär övervakning verkar vara väldigt komplicerat för en nation som är världsledande på just militär övervakning och exporterar såna system överallt inkl. till amerikanska militären.

Citat:
Struntprat. Det är sionister som dödar 100 ggr fler palestinier än vad palestinier dödar sionister. Du säger att det beror på att sionister är bättre på att döda och ta skydd än vad palestinierna är. Att det är ok att sionisterna dödar så många palestinier eftersom de ju är helt ”försvarslösa”.

Nej, att det är OK för att palestinierna försöker döda inte bara 100 gånger fler israeler.

Citat:
Igen. Vilket etiskt snille är det du citerar här?

Jag parafraserar dig.

Citat:
Sionisterna är hönan och ägget. De kom utifrån och fördrev urbefolkningen = brott mot mänskligheten.

Läs Koranen och tänk igen.
Citera
2019-09-28, 21:19
Medlem
Citat:
.... Läs Koranen och tänk igen.
Jag ser att mängden felaktiga påståenden du i rasande tempo producerar är så stor att jag nog måste bryta ut dem i olika trådar. Jag har för avsikt att inom kort starta en tråd om den sionistiska etniska rensningen av Palestina och tar det därifrån.

To be continued ...
Citera
2019-09-30, 19:21
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Jag ser att mängden felaktiga påståenden du i rasande tempo producerar är så stor att jag nog måste bryta ut dem i olika trådar. Jag har för avsikt att inom kort starta en tråd om den sionistiska etniska rensningen av Palestina och tar det därifrån.

To be continued ...

Säg som det är istället kompis: du gillar inte judar och är lite kränkt. Om vi tar det därifrån blir det enklare för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in