Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Ja? De betalar inte per dödad unge som jag skrev. Förstår att det är svårt att förstå hur islam fungerar, i synnerhet när man är sönderindoktrinerad av idiotiska vänsterdogmer.
Men varför får de bara betalt för den första judiska ungen de dödar, men inte för de judiska ungar de händelsevis dödar efter den första judiska ungen de dödar?
Finns det någon bakomliggande logik här som jag missar?
Citat:
Nej, det är ett resultat av sionisternas aktiviteter de senaste 2000 åren. Det har bott judar i landet sen Bysans.
Sionismen som politisk rörelse startades av Theodor Herzl 1896.
Hur så?
Citat:
Förstår inte frågan.
Det beror nog på att du som vanligt klippte och klistrade i den.
Igen:
- Var det därför som sionisterna stal Palestina från palestinierna och därpå etniskt rensade det från samma palestinier, menar du?
För att de satsade på ”utbildning och teknologi”?
Citat:
Den "etniska rensningen" var ett resultat av islamisk antisemitism.
Lol. Semitiska antisemiter. Man häpnar.
Citat:
Jag ursäktar inte det, jag förklarar varför det skedde.
Det var en långt i förväg mycket välplanerad systematisk etnisk rensning av det Palestina man långt i förväg planerade att ockupera/stjäla från palestinierna innan och efter det att Britterna lämnade mandatet, 1948.
Känner du till, Plan Dalet?
Citat:
Det är orimligt att tänka att civila inte blir lidande i krig,
Att etniskt rensa ett land på dess civilbefolkning är inte ”krig”. Det är etnisk rensning och som sådant ett brott mot mänskligheten.
Citat:
vilket du själv ursäktar gång på gång varje gång palestinierna skjuter raketer mot israel för att med flit döda israeliska civila. Skillnaden här är att palestinierna som flydde 1948 var fientligt inställda till Israel och väldigt många israeler är inte alls fientligt inställda till palestinier överhuvudtaget.
Att palestinierna är ”fientligt inställda” till Israel och judarna som folk beror på att de judiska sionisterna har stulit deras land och därpå med mord, massakrer, bomber, terror i en systematisk etnisk rensning, fördrivit dem från deras land. Små raketer in på israeliskt område är mygg mot Israels elefanter.
Du saknar förmågan att skämmas?
Citat:
Har man fått 5 miljoner SEK per invånare
Jag vill att du ställer upp dina beräkningar tydligt och åskådligt. Glöm ej källa.
Citat:
är man inte fattig.
OM du inte ljuger här, hur har i så fall dessa pengar fördelats? Du svamlade lite om korrupta ledare som är ”miljardärer”?
Citat:
Man blir fattig för att man leder sitt folk till okunskap.
Du menar att alla palestinier i alla flyktingläger och flyktinglägerliknande Västbanken och Gaza inte vet om att de tvingas bo där eftersom sionisterna har stulit deras land och drivit dem flykt?
Citat:
Rikedomar är aldrig baserade på något annat än vetenskap och teknologi.
Floskeltjorven. Rikedomar är baserade på pengar, land, politisk makt, militär makt, slaveri, lönearbetare, investeringar, utbildning, hälsovård, fred ...
Men jag håller med om att den enskilt bästa samhälles-investeringen på lång sikt är fri utbildning till alla. Har situationen som palestinierna levt i sedan 1947 varit gynnsam för en sådan utveckling, menar Du? Läxläsning i skenet från fosforbomberna?
Citat:
Förstår att du kommer opponera dig mot det för du tar upp någon skitstövelkapitalist med monopolgubbekostym och monokel som ärvt sina pengar men den rikedomen kommer inte från ingenstans utan från början genom någon form av teknologisk innovation som gjorde att folk kunde köpa den teknologin och använda den istället för att göra någonting för hand långsammare.
Ditt pubertala filosoferande är mer än lovligt banalt. Folk blir rika på en mängd sätt. Den amerikanska opiumsmugglingen på Kina genererade hysteriskt stora rikedomar för de som höll i verksamheten. Dessa pengar finansierade i sin tur ett antal av Ivy Leauge-universiteten, sjukhus och inte minst, utbyggnaden a järnvägsnätet. Rockstjärnor. Filmstjärnor. Fotbollsproffs. Boxare. Stjärnkockar. Hotellägare. Spritsmugglingen under förbudstiden. Sillfisket i Nordatlanten. Oljekällor.
Ska jag fortsätta?
Citat:
Det är därför du hatar Israel,
Var har jag skrivit att jag ”hatar Israel”?
Citat:
inte för att det är judar utan just för att de tillverkar mer teknologier per capita än någon annan på planeten just nu.
Vilka ”teknologier” tänker du på här?
Citat:
Allt det andra är spel för gallerierna. Rasister kallar dem kroknäsor, araber kallar dem otrogna judesvin och vänsterpack kallar dem sionister.
Rasisterna = antisemiter.
Araberna = nationalister.
”Vänsterpacket” = samma folk som fördömde och fördömer antisemitism var än den sticker upp sitt fula tryne. Det är ljugande sionister som Du som gör det här allt svårare att försvara.
Citat:
Om du fick 5 miljoner SEK i bidrag för att en för dig främmande etnicitet övertog
5 miljoner direkt i handen?
Sluta ljug hela tiden! Sionisterna bebodde ca 5% av Palestina innan de tog över hela Palestina och etniskt rensade stora delar av landet på palestinier.
Varför denna historieförfalskning? Kan det bero på att i det ögonblick du talar sanning så måste du också ta ansvar för den verklighet du så vettlöst propagerar för?
Citat:
av det land som din etnicitet SÄGER sig kontrollera
Det brittiska mandatet Palestina övergick 1948 till FN som fick ansvaret att komma med en lösning som samtliga boende i mandatet kunde acceptera.
Istället så utgick FN från en tvåstatslösning och kallade till förhandlingar där respektive stat skulle förhandla om gränserna.
Palestinierna bojkottade dessa förhandlingar eftersom man precis som alla andra postkoloniala folk inte ville dela upp sin stat i två stater, en för dem själva och en för de europeiska kolonisatörerna.
Samtliga övriga före detta koloniserade stater fick igenom det här kravet utom ... Palestina. Här blev man tvärtom bestulna på nästan allt land som därpå etniskt rensades på dem själva.
Var finns rättvisan i det här? I Tora?