Citat:
Ursprungligen postat av
Crime-boy2
VARFÖR har palestinierna större rätt till landet än övriga grupper som levt där i minst lika lång tid? Oavsett anspråk? Det finns kanske en anledning till varför palestinierna kallas MÖ:s zigenare och till varför ingen av deras rika olje-bröder någonsin brytt sig? Dom har även erbjudits enorma landområden men tackat nej. Offerrollen är mer lönsam? Jag är medveten om vilka konflikten huvudsakligen handlar om men det var inte min fråga.
Jag försökte förklara men du verkar sakna förmågan att koppla flera ord till en sammansatt innebörd. Jag skrev att att både judar och palestinier som bodde där har samma rätt. Vilka ytterligare grupper tycker du ska ha en del av området? Vilka ytterligare grupper har anspråk på området?
Att dom kallas för MÖ zigenare kanske kan kopplas att dom lever i flyktingförläggningar. Du kanske vet att dom förvägras sitt eget land, men du saknar förmågan att se orsak och verkan. "Erbjudits enorma landområden men tackat nej". Varför skulle dom acceptera mindre än FN har fastslagit?