2019-09-23, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Uppenbarligen tycker du att FNs princip om allas rätt till självbestämmande inte gäller alla som inte var araber.
Nja, här handlar det om den stora majoriteten. Folkomröstning under översikt av FN.

Enkelt.
Citera
2019-09-23, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Sveriges börda. Känns det som.
Va?
Citera
2019-09-23, 21:30
Medlem
Citat:
Du har inte presenterat några som helst trovärdiga källor till varför palestinierna skulle ha större rätt till landet än övriga folkgrupper som jag refererade till. Hålls det fria demokratiska val i nuvarande palestina?
Varför hölls det inte en folkomröstning i FN’s regi där SAMTLIGA bofasta fick komma till tals innan en statsbildning inleddes i landet?
Citera
2019-09-23, 21:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nja, här handlar det om den stora majoriteten. Folkomröstning under översikt av FN.

Enkelt.

Precis, du tycker att majoriteten skulle räknas som 100% av rösterna och 100% av befolkningen och alla minoriteter skulle få finna sig i att inte bli räknade alls.
Citera
2019-09-23, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Precis, du tycker att majoriteten skulle räknas som 100% av rösterna och 100% av befolkningen och alla minoriteter skulle få finna sig i att inte bli räknade alls.
Nej. Jag menar precis vad jag skriver. En vuxen individ = en röst.

Vad är det du inte fattar?
Citera
2019-09-24, 06:03
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:

Vi fattar inte varför palestinierna var dom självklara ägarna före andra folkslag. Du kan inte berätta varför och då känns det meningslöst att fortsätta denna diskussion.
Citera
2019-09-24, 06:37
Medlem
Citat:
Vi fattar inte varför palestinierna var dom självklara ägarna före andra folkslag. Du kan inte berätta varför och då känns det meningslöst att fortsätta denna diskussion.

Konflikten är i huvudsak mellan Israeler och Palestinier. Mig veterligen har Turkar och Armenier inga anspråk på det aktuella landområdet. Tycker du inte att det är konstigt att människor med nycklar till sina tidigare hem inte anses ha rätt till området? Detta gäller både judar och araber.

Jämför gärna skillnaden med invandrande judar - med påstådda rötter för 3000 år sedan - utan några familjeband i modern tid.
Citera
2019-09-24, 06:38
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Varför räknades inte inflyttade turkar, greker och andra etniciteter som turkar, greker och andra etniciteter, varför räknades det som "araber"?
Citera
2019-09-24, 06:48
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Konflikten är i huvudsak mellan Israeler och Palestinier. Mig veterligen har Turkar och Armenier inga anspråk på det aktuella landområdet. Tycker du inte att det är konstigt att människor med nycklar till sina tidigare hem inte anses ha rätt till området? Detta gäller både judar och araber.

Jämför gärna skillnaden med invandrande judar - med påstådda rötter för 3000 år sedan - utan några familjeband i modern tid.

VARFÖR har palestinierna större rätt till landet än övriga grupper som levt där i minst lika lång tid? Oavsett anspråk? Det finns kanske en anledning till varför palestinierna kallas MÖ:s zigenare och till varför ingen av deras rika olje-bröder någonsin brytt sig? Dom har även erbjudits enorma landområden men tackat nej. Offerrollen är mer lönsam? Jag är medveten om vilka konflikten huvudsakligen handlar om men det var inte min fråga.
Citera
2019-09-24, 06:50
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Va?

https://www.varldenidag.se/nyheter/palestinskt-bistand-kan-oka-med-500-miljoner/repsfq!ciqEXyhOV8jRG9jwImt1A/

Jävla pack
Citera
2019-09-24, 07:12
Medlem
Citat:
VARFÖR har palestinierna större rätt till landet än övriga grupper som levt där i minst lika lång tid? Oavsett anspråk? Det finns kanske en anledning till varför palestinierna kallas MÖ:s zigenare och till varför ingen av deras rika olje-bröder någonsin brytt sig? Dom har även erbjudits enorma landområden men tackat nej. Offerrollen är mer lönsam? Jag är medveten om vilka konflikten huvudsakligen handlar om men det var inte min fråga.

Jag försökte förklara men du verkar sakna förmågan att koppla flera ord till en sammansatt innebörd. Jag skrev att att både judar och palestinier som bodde där har samma rätt. Vilka ytterligare grupper tycker du ska ha en del av området? Vilka ytterligare grupper har anspråk på området?

Att dom kallas för MÖ zigenare kanske kan kopplas att dom lever i flyktingförläggningar. Du kanske vet att dom förvägras sitt eget land, men du saknar förmågan att se orsak och verkan. "Erbjudits enorma landområden men tackat nej". Varför skulle dom acceptera mindre än FN har fastslagit?
Citera
2019-09-24, 09:52
Medlem
Citat:
Var det därför som att ingen folkomröstning genomfördes (en människa = en röst) i landet innan britterna lämnade Palestina, menar Du?
Senast redigerad av onopono 2019-09-24 kl. 09:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in