Citat:
Självklart vet jag inte alls, men som jag tror efter ha läst lite i biblen.
för att tro på antikrist måste man ju följa den kristna dogamatiska tron på gott och ont,
redan där är man ju körd, om man köper innehållet från en sagobok som skrivits av fulla judar för 4000 år sedan, som på köpet knappt kunde läsa eller skriva så de passerade berättelserna via mun-mot-öra metoden,
Tyvärr antikrist finns inte, om ngt så har djävulen själv skrivit bibeln, mest troligt då all bibelns berättelser förutsätter kontrollmekanismen ond/god,
Antikrist finns i viss mån i alla människor som inte kan stå för sig själva, som samas i grupp, som är svaga allena men starka tillsammans, där har du den riktiga fienden hos oss, kollektiv idioti,
som detta forum , en bunt nojjiga pundare som rökt för mkt hash och börjat tro på sagoböcker från en svunnen tid
redan där är man ju körd, om man köper innehållet från en sagobok som skrivits av fulla judar för 4000 år sedan, som på köpet knappt kunde läsa eller skriva så de passerade berättelserna via mun-mot-öra metoden,
Tyvärr antikrist finns inte, om ngt så har djävulen själv skrivit bibeln, mest troligt då all bibelns berättelser förutsätter kontrollmekanismen ond/god,
Antikrist finns i viss mån i alla människor som inte kan stå för sig själva, som samas i grupp, som är svaga allena men starka tillsammans, där har du den riktiga fienden hos oss, kollektiv idioti,
som detta forum , en bunt nojjiga pundare som rökt för mkt hash och börjat tro på sagoböcker från en svunnen tid
Det handlar inte om gott och ont, gud vill bli fruktad, står ofta i bibeln. Svårt att se gud som enbart god om man läser den. Mer ett väsen med lite annorlunda moral en våran och som ser tid ur ett helt annat perspektiv.
Det är snarare sanning och lögn en gott och ont, min uppfattning. Då gott och ont är relativt och ofta beror på hur du ser på något, en handling kan ses ond men vara rättfärdig.
Bibelns Gud är en eld gud, och sanningens gud. Samma som persiernas gud. Troligtvis finns det ett släktskap där.
Gud är en förtärande eld av sanning, i gud föds inga lögner. Klarar du av att möta sanningen klarar du av att möta gud.
Här är antikrist tvärt om, han är en lögnare. Jag gissar på om han dyker upp, kommer han få många människor att hata genom att ljuga. Så det kommer inte vara så svårt att se skillnad på dem.
Jag tror nya testamentet fokus på förlåtande handlar snarare om att det är den roll gud vill att människorna som den delen av bibeln är för ska vara. Gud jagade judarna i 2000 år med draget svärd för de synder de begått, men samtidigt säger han till dem, ett litet ögonblick övergav jag er.
Det är uppenbart att gud inte praktiserar förlåtande överdrivet mycket själv.