Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-19, 17:44
  #1
Medlem
Hej alla kunniga flashbackare!

Jag och ett gäng kamrater ska åka till usa i sommar och roa oss. Tyvärr så har alla inte fyllt 21 år och vi har därmed tillverkat falskleg till dessa personer. Legitimationskorten ser mycket verkliga ut och jag är rätt säker på att vi inte kommer att stöta på några problem.

Hur som helst så undrar jag vilka påföljderna kan bli om det skiter sig?

Tack på förhand!
Citera
2010-06-19, 17:46
  #2
Medlem
Bel-Air-Princes avatar
Ni kommer inte in.
Citera
2010-06-19, 17:49
  #3
Medlem
Jo det är inget problem!
De har haft 13:åringar inlåsta på Guantanamo, sedan ifall TS polare gillar den servicen är ju en annan fråga!
Citera
2010-06-19, 20:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bel-Air-Prince
Ni kommer inte in.

Är man lite begåvad har man sina riktiga legitimationer vid in och utresa, och använder de fabricerade i landet. Det lilla problemet är väl att det inte blir roligt om leggen hittas vid säkerhetskontroll, men det är bättre än att försöka komma in i USA på falska grunder.
Citera
2010-06-19, 20:55
  #5
Medlem
Bel-Air-Princes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Är man lite begåvad har man sina riktiga legitimationer vid in och utresa, och använder de fabricerade i landet. Det lilla problemet är väl att det inte blir roligt om leggen hittas vid säkerhetskontroll, men det är bättre än att försöka komma in i USA på falska grunder.
Det jag menade var: Han och hans kompisar kommer inte in på nattklubben.
Citera
2010-06-19, 21:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bel-Air-Prince
Det jag menade var: Han och hans kompisar kommer inte in på nattklubben.

Förlåt, läste helt galet. Det är klart du kan ha menat det.
Citera
2010-06-19, 23:59
  #7
Avstängd
HerrSkumbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bel-Air-Prince
Det jag menade var: Han och hans kompisar kommer inte in på nattklubben.
Och varför inte det? För att de skulle kunna kräva pass? Anställda på restauranger och nattklubbar har ju som regel inte en jävla susning hur ett svenskt id-kort ser ut.

Jag visade upp mitt svenska id-kort för massor med år sedan för en amerikansk polis och denne frågade om det var mitt körkort.
Citera
2010-06-20, 00:02
  #8
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSkumberg
Och varför inte det? För att de skulle kunna kräva pass? Anställda på restauranger och nattklubbar har ju som regel inte en jävla susning hur ett svenskt id-kort ser ut.

Jag visade upp mitt svenska id-kort för massor med år sedan för en amerikansk polis och denne frågade om det var mitt körkort.
Likt de policys som man stöter på i Sverige och andra närliggande länder kan du inte förvänta dig att vilken legitimation skulle gälla.

Förvänta dig inte att komma in på en nattklubb utan en legitimationstyp som är legitim (pass).
Citera
2010-06-20, 00:24
  #9
Avstängd
HerrSkumbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Likt de policys som man stöter på i Sverige och andra närliggande länder kan du inte förvänta dig att vilken legitimation skulle gälla.

Förvänta dig inte att komma in på en nattklubb utan en legitimationstyp som är legitim (pass).
Det var ju det jag skrev. Att de kan kräva ex pass. Men precis som i Sverige är det inte säkert att de kräver det, de kan ju tycka det är ok med annan id-handling.
Citera
2010-06-20, 00:31
  #10
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSkumberg
Det var ju det jag skrev. Att de kan kräva ex pass. Men precis som i Sverige är det inte säkert att de kräver det, de kan ju tycka det är ok med annan id-handling.
Att åka till USA under 21 års ålder och förvänta sig att kunna festa med hjälp av ett ihopdraget fake-legg i hopp om att de inte vet hur ett svenskt id-kort eller körkort ser ut är dock väldigt naivt.
Citera
2010-06-20, 01:44
  #11
Medlem
Hehe nej, amerikanarna har nog inte så stor koll på svenska leg. Min farbror var på "studiebesök" på ett företag i USA. Han fick då visa sitt leg när han kom dit och fick sen sån bricka som man fäster på tröjan där det stod: "Korkort Sverige - Visitor".
Citera
2010-06-20, 02:26
  #12
Medlem
Bel-Air-Princes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSkumberg
Och varför inte det? För att de skulle kunna kräva pass? Anställda på restauranger och nattklubbar har ju som regel inte en jävla susning hur ett svenskt id-kort ser ut.

Jag visade upp mitt svenska id-kort för massor med år sedan för en amerikansk polis och denne frågade om det var mitt körkort.
Han frågade ju vad som skulle hända OM han skulle torska, ditt cepe, det var det jag svarade på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback