Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-04-21, 21:08
  #1
Medlem
Svavels avatar
Någon som vet om de på något sätt går att deleta oönskade mail utan att dom öppnas? Rätt störande. Vet ju inte vad det är för skit som man får + att dom som skickar spam mail ser att adressen är aktiv om mailen öppnas(?). Hoppas ni fattar vad jag menar. I tex. Thunderbird kan man ju högerklicka på mailet o deleta de utan att de öppnas/förhandsgranskas eller va ni/man nu kallar det...


//Svavel
Citera
2004-04-21, 21:47
  #2
Medlem
ischs avatar
Brandvägg?

Genom att ha en brandvägg (rekomenderar Sygate personligen) kan du göra så att tracern (den filen som hämtars ifrån serven för att visa att din adress är giltig) inte laddas in Annars kan du välja att inte ha förhandsvisning av mailen igång. Detta gör att du kan del mailet utan att det öppnas.

För övrigt förstår jag dock inte varför du har övergivet thunderbird då det i mitt tycker är en mycket trevligare mail hanterings program som är gratis och har helt ok spamfiler.

Som tredje alternativ skulle du kunna använda en tredjehands produkt så som mailwasher där du kan välja vilka mail du vill ta hem och vilka du helt enkelt inte vill ha kvar. Allt enkelt och bra innan det kommit in i din mailbox.
Citera
2004-04-21, 21:49
  #3
Medlem
phreakdentas avatar
EDIT: Jag är sen!
Citera
2004-04-21, 22:44
  #4
Medlem
reagans avatar
Om du använder Outlook Express 6, så går du in på menyn Visa, sen Layout. Klicka där ur krysset framför "Visa förhandsgranskningsfönstret". Sen slipper du öppna oönskad mail. Du kan ju även använda OE:s filterfunktioner, t.ex ta bort spam som innehåller vissa ord etc (Under menyn Verktyg - Regler för meddelande).
Citera
2004-04-23, 06:05
  #5
Medlem
Svavels avatar
1. Jag har allt vad förhandsgranskning heter urkryssat
2. Sitter bakom Sygate + en SPI router
3. Vafan ska mailen öppnas för när man högerklickar på dom :mad:
4. Thunderbird är bra, men de känns som om det är i alpha-stadiet

Edit: Hur visste du att jag använt Thunderbird?
Citera
2004-04-23, 23:31
  #6
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavel
Edit: Hur visste du att jag använt Thunderbird?
Det står i första posten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback