2011-04-05, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Fotboll överlag i tyskland är väl skitdyrt och jag kan tänka mig att en CL kvart för Schalke är rätt stort och att det är slutsålt. Till bortastå kostar biljetterna typ 1500-2000

Nej iaf inte biljetterna men detta gäller CL så priserna kommer såklart vara dyrare.
Citera
2011-04-05, 07:31
Medlem
KemperBoyds avatar
Hur svårt är det egentligen att få tag i biljetter till PL-matcher på plats?

Har verkligen ingen lust att återigen köpa via en en svensk mellanhand och betala sjuka överpriser. Nu tänkte jag åka till London och kanske bestämma mig på plats om jag vill gå och se lite Premier League, är det ens möjligt i London? Vart köper man då isåfall?
Citera
2011-04-05, 11:46
Medlem
BlaesterMaesters avatar
Citat:
Fotboll överlag i tyskland är väl skitdyrt och jag kan tänka mig att en CL kvart för Schalke är rätt stort och att det är slutsålt. Till bortastå kostar biljetterna typ 1500-2000

Nja, fotboll överlag i Tyskland är väldigt billigt. Sen är det däremot ett jävla tryck på biljetter som gör att priserna på svartabörsen är riktigt höga
Citera
2011-04-05, 11:52
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaesterMaester
Nja, fotboll överlag i Tyskland är väldigt billigt. Sen är det däremot ett jävla tryck på biljetter som gör att priserna på svartabörsen är riktigt höga

Exakt. Betalar du de "riktiga" priserna så är det extremt billigt, de som står i t.ex. Bayerns kurva betalar bara 7 euro för en biljett.
Citera
2011-04-05, 14:34
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Exakt. Betalar du de "riktiga" priserna så är det extremt billigt, de som står i t.ex. Bayerns kurva betalar bara 7 euro för en biljett.

Helt korrekt. Tysklands nationella matcher är som du skriver extremt billiga. Jag har varit på 15 olika arenor i Tyskland och aldrig betalat mer än 30 Euro för en bra sittplats tror jag. Oftast ligger det på 15-20 Euro (Nu senast i Berlin gav jag 14 Euro och strax innan dess i Frankfurt gav jag 20 för en långsides sittplats). Men som redan skrivet, CL är ju en helt annan mer kommersialiserad sak......
Citera
2011-04-05, 15:24
Medlem
BlaesterMaesters avatar
Jo priserna i Champions League är ju lite högre (Platinis plånbok ska ju fyllas). I höstas när jag var i München och såg CL fick jag ge 25€ per biljett i kurvan.
Citera
2011-04-05, 16:33
Medlem
Razz_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemperBoyd
Hur svårt är det egentligen att få tag i biljetter till PL-matcher på plats?

Har verkligen ingen lust att återigen köpa via en en svensk mellanhand och betala sjuka överpriser. Nu tänkte jag åka till London och kanske bestämma mig på plats om jag vill gå och se lite Premier League, är det ens möjligt i London? Vart köper man då isåfall?

Har varit och sett Arsenal och West Ham i London. West Ham var inga problem, åkte ut till arenan och köpte i luckan dagen innan match. Minns inte exakt pris men det var överkomligt. Satt förövrigt på ena långsidan.

Till Arsenal-matchen köpte vi via någon "ticketmaster", finns lite överallt i London och säljer biljetter till allt möjligt. Dessa biljetter var aningen dyrare, runt £80 tror jag att vi gav för sittplats på kortsidan. Priset hänger mycket på vilken match det är.

Annars kan du testa Fulham. Tror det är relativt billigt och enkelt att fixa biljetter till deras hemmamatcher.
Citera
2011-04-05, 16:41
Medlem
clorqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Helt korrekt. Tysklands nationella matcher är som du skriver extremt billiga. Jag har varit på 15 olika arenor i Tyskland och aldrig betalat mer än 30 Euro för en bra sittplats tror jag. Oftast ligger det på 15-20 Euro (Nu senast i Berlin gav jag 14 Euro och strax innan dess i Frankfurt gav jag 20 för en långsides sittplats). Men som redan skrivet, CL är ju en helt annan mer kommersialiserad sak......

Intressant. Hur går man tillväga då? Är det inte så att nästan alla biljetter går till de med säsongskort? Hörde någonstans att när Bayern spelar så säljs endast cirka 5 % av biljetterna till personer utan säsongskort. Kan tillägga att jag kan ha missförstått detta. Jag är nämligen lite intresserad av att åka ner nästa år och kolla när något av topplagen spelar.
Citera
2011-04-05, 20:33
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clorq
Intressant. Hur går man tillväga då? Är det inte så att nästan alla biljetter går till de med säsongskort? Hörde någonstans att när Bayern spelar så säljs endast cirka 5 % av biljetterna till personer utan säsongskort. Kan tillägga att jag kan ha missförstått detta. Jag är nämligen lite intresserad av att åka ner nästa år och kolla när något av topplagen spelar.

Bayern har jag sett hemma på gamla Olympiastadion när de slog Freiburg med 3-1 för några år sedan. Då det varit svårt att få biljetter till Allianz Arena när Bayern spelar så har jag istället valt att se en TSV 1860 München hemmamatch för att få besöka Allianz Arena. Dock är Bayern München egentligen det enda stora problemet när det gäller hemma-matcher (och kanske Schalke). Vad gäller övriga lag i Bundesliga och 2:e Bundesliga så har jag inte haft några problem med biljetter om man bara är ute i riktigt god tid.
Citera
2011-04-05, 20:43
Medlem
BlaesterMaesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clorq

Ja att få tag till en biljett på Allianz Arena utan att behöva spendera tusentals kronor på svartabörsen är inte jätteenkelt. Alla matcher säljer i princip slut innan säsongen börjar men man kan ansöka om biljetter på Bayerns hemsida. Det är såklart extremt många fler ansökningar än vad det finns biljetter så det är inte särskilt lätt att få biljetter den vägen. Om du vill se Bayern kan jag rekommendera att åka ner till en CL-match eller till en match i DFB-pokal. Där släpps nämligen tiotusentals biljetter på internet och är man ute i god tid är det ganska enkelt att få en biljett.
Vill man nödvändigtvis se Bundesliga kan man chansa på att man kan hitta någon som säljer utanför arenan (brukar inte vara jättedyrt så länge det inte är en toppmatch). Fast det är ju inte helt säkert att man lyckas få en biljett då.
Citera
2011-04-05, 22:23
Medlem
DemiJjurgens avatar
Citat:
Well jag åkte ned till Munchen efter att ha sett Bayern vinna på San Siro kan inte säga att jag blev missnöjd :P Dock så är det betydligt större chans att du blir missnöjd av att åka ned och se ditt lag åka på råtorsk av mästarna av allt

Come again?
Citera
2011-04-05, 22:30
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaesterMaester
Ja att få tag till en biljett på Allianz Arena utan att behöva spendera tusentals kronor på svartabörsen är inte jätteenkelt. Alla matcher säljer i princip slut innan säsongen börjar men man kan ansöka om biljetter på Bayerns hemsida. Det är såklart extremt många fler ansökningar än vad det finns biljetter så det är inte särskilt lätt att få biljetter den vägen. Om du vill se Bayern kan jag rekommendera att åka ner till en CL-match eller till en match i DFB-pokal. Där släpps nämligen tiotusentals biljetter på internet och är man ute i god tid är det ganska enkelt att få en biljett.
Vill man nödvändigtvis se Bundesliga kan man chansa på att man kan hitta någon som säljer utanför arenan (brukar inte vara jättedyrt så länge det inte är en toppmatch). Fast det är ju inte helt säkert att man lyckas få en biljett då.

Att få tag i en biljett till just Allianz Arena är inga problem om man nöjer sig med 1860 München. Är man dock ute efter att se just Bayern är det dessvärre ett problem. Det handlar om hurvida man är en "Stadion-jägare" som allmänt gillar tysk fotboll och vill se arenan eller om man är Bayern-fan av större kaliber......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in