Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-17, 13:24
  #1
Medlem
FlaskTjacks avatar
Det är i huvudsak samma frågor som ältas - ang. klasskampen - Rött vs Blått.
Men på senare tid har miljöfrågorna smusslat in sig med det populistiska enfrågepartiet Miljöpartiet i spetsen. Dock har de prekära och problematiska, men VITALA, ställningstagandena angående massinvandringen nästan helt ignorerats.

I dagens samhälle är du antingen pro invandring eller rasist (generellt sett).

Är det så att den svenska politiken helt enkelt inte hunnit med att utvecklas från att ha tagit itu med frågor gällande vårt land till att lägga lika stor fokus på "nya" termer som massinvandring, integration osv?

Är politikerna lite out-of-date? Vad bör göras?
Citera
2010-06-17, 13:41
  #2
Avstängd
Man blir alltså modern om man är emot invandring? Jo, tjena...
Citera
2010-06-17, 13:43
  #3
Medlem
Deliras avatar
Klickade in mig på tråden i förhoppning om att någon kommit med en intressant analys om svensk politik och så är det bara ytterligare en skitnödig SD'are som försöker sprida doktrinen.

Inte imponerad av trådstarten.
Citera
2010-06-17, 13:44
  #4
Medlem
FlaskTjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Klickade in mig på tråden i förhoppning om att någon kommit med en intressant analys om svensk politik och så är det bara ytterligare en skitnödig SD'are som försöker sprida doktrinen.

Inte imponerad av trådstarten.

Vem har sagt att jag är SD:are?
Jag hade inte så mycket tid att lägga ner på presentationen, men var god att dela med dig av ditt bidrag om du kan lyfta tråden
Citera
2010-06-17, 15:04
  #5
Medlem
Politik blir aldrig förlegad i en demokrati. Blir den det så röstar folket emot den.
Citera
2010-06-17, 15:06
  #6
Medlem
SniperJackals avatar
ja vi behöver ett nytt politiskt landskap. Den vi har nu fungerar uppenbarligen inte.
Citera
2010-06-17, 16:16
  #7
Medlem
Gabriel Knights avatar
Hela landets politik och omvärldsanalys måste förändras men tyvärr inser inte politruskerna i Rosenbad detta och därför tjafsas det bara om struntsaker i riksdagen hela tiden. Landet får förvisso de politiker det förtjänar men någon gång måste även politikerna våga dra upp huvudet ur sandhögen och se att samhället rasar samman oavsett om det är borgare eller vänstern som styr. Båda blocken är lika värdelösa att styra landet och håller varandra om ryggen hela tiden. Det måste till ett nytt styre av landet om det så krävs en statskupp för att få dem att öppna ögonen och släppa spakarna.
Citera
2010-06-18, 12:34
  #8
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcelSas
Politik blir aldrig förlegad i en demokrati. Blir den det så röstar folket emot den.
Demokrati i mitt arsle! Väljarna får ta ställning till 30-40 olika frågor. Gällande några så är det konsensus mellan partierna, ex invandringen.
Således finns det inget parti att rösta på om man är emot invandringspolitiken men för en uppsjö andra frågor.

Hade vi haft en mer normal europeisk sammansättning så hade 1-2 partier haft en väsentligt mer invandringskritisk inställning.
Citera
2010-06-18, 13:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Demokrati i mitt arsle! Väljarna får ta ställning till 30-40 olika frågor. Gällande några så är det konsensus mellan partierna, ex invandringen.
Således finns det inget parti att rösta på om man är emot invandringspolitiken men för en uppsjö andra frågor.

Hade vi haft en mer normal europeisk sammansättning så hade 1-2 partier haft en väsentligt mer invandringskritisk inställning.

Vad hindrar DIG från att starta ett sådant parti då? Finns det inga alternativ för dig på (den politiska) marknaden så har du all rätt i världen om att försöka övertala andra att erbjuda det alternativet. Knappast odemokratiskt.
Citera
2010-06-18, 16:02
  #10
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlaskTjack
Vem har sagt att jag är SD:are?
Jag hade inte så mycket tid att lägga ner på presentationen, men var god att dela med dig av ditt bidrag om du kan lyfta tråden

If it walks like a duck, talks like a duck...

Jag hade mest hoppats att någon på forats inrikespolitiska del som inte tjatar om massinvandring utan hade lite mer substans för en diskussion på ett djupare plan. Att prata om massinvandring och problematik runt det är väl knappast modernt.

Hade varit intressant med någon som verkligen tog en titt på landstingen till exempel, där har vi något som mest kostar pengar, är sjukt byråkratiskt och ineffektivt.

Men jag hoppas väl för mycket.

Hur som, jag ska låta er fortsätta diskussionen. Trevlig helg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback