• 1
  • 2
2010-06-16, 22:13
Medlem
Jag vet inte varför, men alltid när jag och alla jag känner haft lite flyt i betting så slutar det alltid med en nolla på kontot. Såklart är det upp till en själv om man är smart eller ej, men det lär ju vara en majoritet (?) som faller i samma fälla? Hur många går egentligen + i slutändan när ett flyt väl dragit igång. Och varför är det så jääävla svårt för folk (inklusive mig själv) i många fall att sluta? Hybris?
Citera
2010-06-16, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Livsnjutarn.
Jag vet inte varför, men alltid när jag och alla jag känner haft lite flyt i betting så slutar det alltid med en nolla på kontot. Såklart är det upp till en själv om man är smart eller ej, men det lär ju vara en majoritet (?) som faller i samma fälla? Hur många går egentligen + i slutändan när ett flyt väl dragit igång. Och varför är det så jääävla svårt för folk (inklusive mig själv) i många fall att sluta? Hybris?
Man känner att man har flyt med bettingen och allt går in, då känner man sig självsäker(som om att man inte kan förlora) och då vill man nå nya höjder och tjäna mer pengar och man nöjer sig aldrig. Har hänt mig ett antal gånger
Citera
2010-06-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bettingsoccer
Man känner att man har flyt med bettingen och allt går in, då känner man sig självsäker(som om att man inte kan förlora) och då vill man nå nya höjder och tjäna mer pengar och man nöjer sig aldrig. Har hänt mig ett antal gånger

Eller hur är det såhär: man har alltid ett jävla flyt i början, vinner kanske 5-6 st snabba livespel och man får förtroende. Sedan losar man en gång och blir mer och mer desperat, och lägger fullkomligt galna spel, och losar allt. Sen sitter man där och känner sig så jävla dum
Citera
2010-06-16, 22:33
Medlem
Man får försöka att lära sig av misstagen att inte gå upp i insats bara för man har flyt och hålla hårt på disciplinen. Det är väl en träningssak som mycket annat.
Citera
2010-06-17, 19:16
Medlem
2-4% av alla som spelar regelbundet går plus.
Citera
2010-06-17, 19:54
Medlem
Carlozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Välvillig

Källa på det?
Citera
2010-06-17, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carloz
Källa på det?

har ingen officiell källa men jag känner folk som jobbar inom branschen.
Citera
2010-06-17, 21:11
Medlem
Nord88s avatar
Citat:

Tror att det finns en 10-20% som går runt plus minus noll sen kanske 2-4% som vinner mycket, resten förlorar. Det är inte direkt så att 96% går minus på spel.

Detta är vad jag tror.
Citera
2010-06-18, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Tror att det finns en 10-20% som går runt plus minus noll sen kanske 2-4% som vinner mycket, resten förlorar. Det är inte direkt så att 96% går minus på spel.

Detta är vad jag tror.

Samt att 90-99% av alla som säger att det går plusminus noll i verkligheten går i förlust men inte vill erkänna det.
Citera
2010-06-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88

Detta är vad jag tror.

Av de 2-4% som regelbundet vinner så tror jag inte många vinner stora summor. En duktig hobbyspelare kanske lägger 1000kr per spel och lägger 100 spel i månaden. Om spelaren har en marginal på 7% så tjänar han 7000 kr i månaden på sitt spelande.

Ditt antagande om att 10-20% går plusminus 0 tror jag är lite i överkant. De flesta spelare är ändå rätt dåliga.
Citera
2010-06-18, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodomyAndLust
Samt att 90-99% av alla som säger att det går plusminus noll i verkligheten går i förlust men inte vill erkänna det.

Jag tror att 90% av de förlorande spelarna inte för bok så de vet inte hur mycket de förlorat senaste året utan gissar mest.

Fast det är en ren gissning.
Citera
2010-06-18, 18:39
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:
Av de 2-4% som regelbundet vinner så tror jag inte många vinner stora summor. En duktig hobbyspelare kanske lägger 1000kr per spel och lägger 100 spel i månaden. Om spelaren har en marginal på 7% så tjänar han 7000 kr i månaden på sitt spelande.

Ditt antagande om att 10-20% går plusminus 0 tror jag är lite i överkant. De flesta spelare är ändå rätt dåliga.

Jo, en hobbyspelare har öht en rulle på 100k för en månad. Då kallas det att spela professionellt, när man kan lägga nästan en halv/tredjedels årslön på spel. Och jag gillar "Ingen officiell källa, men känner folk i branschen". Vilken bransch pratar du om då? Spelbolag? Statistiker? Lånehajar? +
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in