Jag är ute efter precis detta, en lista på basvaror som jag klarar mig på med hälsan i hyfsat behåll. Vore perfekt om det dessutom går att tillhandahålla dessa för en kostnad under 2000:- i månaden.
Jag är nere i en rätt ordentlig depression för tillfället, jag käkar mest ren pasta och korvmackor. Ifall någon vänlig själ hade lust att hjälpa mig med lite förslag och räknemöda så vore det enormt uppskattat. Är man för övrigt, normalviktig.
Inlägget som jag citerar nedan ser ganska lovande ut, jag kanske går rakt av på det ifall ingen annan har synpunkter? Soja och färska örter känns kanske överflödigt, men annars så? Som sagt, alla råd tas tacksamt emot.
Citat:
Ursprungligen postat av
Amiron
Detta är de saker som jag alltid ser till att ha hemma.
basvaror
Mjöl
Pasta (flera olika sorter)
potatis
mjölk
Hel svartpeppar (nymalen svartpeppar, behöver jag säga mer?)
smör
matolja
salt
soya
ost
morötter
Konserver
lök
djupfrysta grönsaker
köpes vid behov
färska tomater
gurka
Frukt
Creme fraiche
Jäst
färska örter
Kött, fisk och fågel köpes med fördel i storpack för att delas upp i "portionsförpackning" och sen in i frysen, om man inte kör varianten med storkok.
För de som föredrar vanligt bröd (ist för knäckebröd) så bakar man det med fördel själv. allt som behövs är lite mjöl, vatten och jäst. vill man lyxa till det så kan man köpa brödkryddor och hälla i degen.
Edit: 2000 spänn är rätt mycket nu när jag orkade tänka efter, så går det att hålla sig ner mot 1500 eller till och med 1000 kr och fortfarande äta ganska nyttigt så vore det tacknämligt! Ska försöka räkna lite på vad Amirons förslag kan landa på.