Citat:
Tonfisk på burk
Fetaost
Pasta
Burk tonfisk går väl på 8kr (coop xtra)
Fetaost 14kr
Lite pasta några kr.
Så runt 25kr och denna måltid täcker ditt dagliga behov av protein samtidigt som det är energirikt. Koka pastan och smula ned fetan + tonfisken. Gärna lite flingsalt och rödlök/tomat om du har.
Fetaost
Pasta
Burk tonfisk går väl på 8kr (coop xtra)
Fetaost 14kr
Lite pasta några kr.
Så runt 25kr och denna måltid täcker ditt dagliga behov av protein samtidigt som det är energirikt. Koka pastan och smula ned fetan + tonfisken. Gärna lite flingsalt och rödlök/tomat om du har.
Tack för tipset kompis, käkade detta i dag faktiskt!
Citat:
Som du nämnt tidigare så är 2000 pix ganska mycket pengar. När jag och min fru studerade så hade vi inga problem att få matkontot att sluta på 600 i månaden per person (omräknat till dagens penningvärde). Det omfattade frukost, lunch och någonting att äta på kvällen.
Samma sak när jag studerade juridik i Uppsala och kamperade ihop med 3 andra studenter. Vi jagade extrapriser och lagade storkok och pressade matkostnaderna maximalt.
Samma sak när jag studerade juridik i Uppsala och kamperade ihop med 3 andra studenter. Vi jagade extrapriser och lagade storkok och pressade matkostnaderna maximalt.
Precis, jag förstår att det går att fixa biffen med en väldigt beskedlig budget. Ifall jag kan få 600 spänn att räcka vore det ju ypperligt.

Jag gör inte åt med speciellt mycket deg just nu, men då äter jag ju, som jag beskrev ovan, helt åt skogen. Förr har jag käkat betydligt bättre, men då har jag slängt pengar på problemet och tagit det som det kommer. Tyvärr har jag inte råd med det för tillfället, och jag behöver ta mig samman och styra upp lite. Återkommer när jag plitat ner något som kan funka, så får vi se om någon har några tips eller synpunkter.