Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-14, 16:00
  #1
Medlem
Tjena, nu är det såhär att jag blev inplockat av civila poliser för att lämna urinprov på polisstationen. När jag skulle ha förhör valde jag att vänta tills jag fick tillbaka provresultatet (analys) men deras stickprov visade dock positivt.

Jag fick senare reda på att provet visade ett värde av ynka 0,003 (cannabis) och fick höra att om det skulle vart 0,002 hade det troligtvis tolkats som negativt.

Nu undrar jag, kan jag säga att jag inte rökt utan att jag t.ex. vart på en fest där det rökts cannabis inomhus och därför fått i mig lite rök? Jag menar, värdet är ju sjukt lågt och man kan ju påverkas av passiv rökning. Tror ni det här skulle kunna funka? Finns det något annat jag skulle kunna göra eftersom värdet är så lågt?
Citera
2010-06-14, 16:08
  #2
Medlem
Opppes avatar
antagligen skulle du kunna göra det, men då måste du nekat från första början och sagt att du inte har rökt..
Citera
2010-06-14, 16:50
  #3
Medlem
Jag har inte erkännt någonting alls. Fler folk som har åsikter?
Citera
2010-06-14, 16:55
  #4
Medlem
Gör ett försök...lär ju inte göra det värre och det är lågt nog för att det ska vara en trolig förklaring tror jag.
Citera
2010-06-16, 22:35
  #5
Medlem
Hittade det här https://lagen.nu/dom/rh/1996:100
Det borde ju betyda att jag skulle kunna klara mig eftersom jag hade värde under det som man max kan få av passiv rökning. Någon som har testat att säga det här tidigare? Det här kanske passar bättre i cannabis forumet när jag tänker efter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback