2010-06-08, 01:13
Medlem
satiras avatar
Hörde nyss hur en massa människor började skrika och helt plötsligt hör jag, Vad jag tror är, skottlossning. Hör en jävla massa glas krossas och smygkikar ut och ser folk springa. Detta innan jag kastar mig ner på golvet av någon slags rädsla. Ser sen att polisen har tagit fast några. Någon som vet Vad som hänt? Ber om ursäkt om det redan finns en tråd, inne på mobilen.
Citera
2010-06-08, 01:15
Medlem
Vet inte exakt vad som hänt, men det är massa bråk iallafall. Tror att de kastat sten på väktarbilar som vanligt. Ingen får åka in i rinkeby iallafall, polisen står utanför...
Citera
2010-06-08, 01:21
Medlem
Kan ha något med detta att göra?

Det har utbrutit brand i en banklokal på Visbyringen i Rinkeby. Enligt uppgift har någon kastas in något brännbart förmål i bygganden och räddningstjänsten är på plats.
Publicerad av
Wighs, 2010-06-08 00:53:32
Citera
2010-06-08, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av satira
Hörde nyss hur en massa människor började skrika och helt plötsligt hör jag, Vad jag tror är, skottlossning. Hör en jävla massa glas krossas och smygkikar ut och ser folk springa. Detta innan jag kastar mig ner på golvet av någon slags rädsla. Ser sen att polisen har tagit fast några. Någon som vet Vad som hänt? Ber om ursäkt om det redan finns en tråd, inne på mobilen.

Känner du någon invandrare i området..
Citera
2010-06-08, 01:31
Medlem
platyzmas avatar
Jahaa så nu har det spridit sig från Tynnered till Rinkeby, vad sätter ni som nästa riot-ghetto? Jag sätter mina pengar på Angered och möjligen det där i Uppsala.
Citera
2010-06-08, 01:42
Medlem
Uppdatering: Det är mycket oroligt i Rinkeby på natten mot tisdagen. Enligt polisen startade oroligheterna då objudna människor kom till en studentbal i området. När polisen kom till platsen vändes aggritionerna mot patrullerna. Flera bränder har anlagts och man har idkat skadegörelse på polisstationen. Två personer skall vara gripna för våldsamt upplopp och det finns uppgifter om att polisen avlossat varningsskott men det är fortfarande oroligt i området
Citera
2010-06-08, 01:53
Medlem
Aphodiinaes avatar
Jaha, vad är det nu som fattas de små liven?

Ingen fritidsgård?
Närvaron av poliser uppfattas som en kränkning av deras heder?
Förekomst av bank påminner dem om deras fattigdom?
Citera
2010-06-08, 02:09
Medlem
Fribbs avatar
DN skriver om saken
Citera
2010-06-08, 02:54
Medlem
Blastins avatar
Inte hört något ifrån Gottsunda här i Uppsala än.

Förstår dock inte varför det skulle sprida sig som någon innan skrev.
Citera
2010-06-08, 03:28
Medlem
Flammbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FirozeUnit421
Uppdatering: Det är mycket oroligt i Rinkeby på natten mot tisdagen. Enligt polisen startade oroligheterna då objudna människor kom till en studentbal i området. När polisen kom till platsen vändes aggritionerna mot patrullerna. Flera bränder har anlagts och man har idkat skadegörelse på polisstationen. Två personer skall vara gripna för våldsamt upplopp och det finns uppgifter om att polisen avlossat varningsskott men det är fortfarande oroligt i området
Källa?

Ett gäng fulla invandrare försökte tränga sig in på ett partaj och levde livet tills snuten kom med andra ord.

edit:
Citat:
Ursprungligen postat av http://www.dn.se/sthlm/ungdomsgang-angrep-banklokal-i-rinkeby-1.1118091
Upp mot hundratalet ungdomar hade orsakat problem och mindre skadegörelse under hela måndagskvällen, uppger polisen för DN.se.
Citera
2010-06-08, 03:45
Bannlyst
Varför rubricerar de brännandet av banklokalen som skadegörelse när det är mordbrand?

Citat:
Vid 00.30 kastades en större sten in genom Nordeas fönster och därefter en molotovcocktail som startade en mindre brand inne i lokalen. Branden kunde dock släckas trots att stenkastningen fortsatte mot såväl räddningspersonal som polis.

de ska givetvis anhållas för mordbrand (sedan livstidsutvisas).
Citera
2010-06-08, 03:46
Medlem
odditys avatar
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...icle7260442.ab

"Två ungdomar greps natten till tisdagen, misstänkta för våldsamt upplopp i Rinkeby i västra Stockholm. De båda ingick i en större grupp av unga i 16-20-årsåldern som kastade sten mot poliser och brandmän.
– Sammanlagt var det uppskattningsvis 60-100 unga som deltog, säger befälet Tomas Persson vid Stockholmspolisen.
Oroligheterna startade i samband med att några ungdomar inte blev insläppta på en skolfest för niondeklassare. En vaktmästare slog larm och ett 20-tal poliser med hundar kom dit.
– Då utsattes de för stenkastning, säger Persson.
Han berättar att någon eller några även slog sönder ett fönster på Nordeas bankkontor. Där sköt man in raketer och en soffa fattade eld.
– Men branden släcktes snabbt.
Persson säger att även brandmän blev utsatta för stenkastning. Men det fanns inga rapporter om att vare sig skadade poliser eller brandmän.
Vid två-tiden på natten hade det lugnat ner sig i området, enligt både Stockholmspolisen och polisen i Västerort."

Senast redigerad av oddity 2010-06-08 kl. 03:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in