2010-06-05, 23:14
Medlem
Har precis beställt en bunt Efedrin 30mg och är lite fundersam över doseringen då syftet är att gå ner i vikt. Låter 3 tabletter (alltså 90mg) om dagen som en bra dos?

Är en total noob när det gäller det här, så alla tips mottages tacksamt!
Citera
2010-06-05, 23:16
Medlem
undervattenfisks avatar
90mg efedrin kan nog ge en äcklig hjärtklappning om du inte är van, börja med 30mg och prova dig uppåt istället
Citera
2010-06-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
90mg efedrin kan nog ge en äcklig hjärtklappning om du inte är van, börja med 30mg och prova dig uppåt istället

Självklart skall jag inte börja med denna dos på en gång men det jag söker är den dos som normalt brukar rekomenderas av erfarna användare när man har hållit på ett litet tag.
Citera
2010-06-05, 23:39
Medlem
ekwohos avatar
Hur funkar de med efedrin igentligen, har ingen kol på det.
Dämpar det hunger bra? i klass med tjacket?... ja skulle vara intressant att höra.
Citera
2010-06-05, 23:44
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
Hur funkar de med efedrin igentligen, har ingen kol på det.
Dämpar det hunger bra? i klass med tjacket?... ja skulle vara intressant att höra.

Dämpar tjack din hunger? inte min, bara jobbigare att äta, men hungrig blir jag.
Citera
2010-06-05, 23:54
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Dämpar tjack din hunger? inte min, bara jobbigare att äta, men hungrig blir jag.

Ja de gjorde det. Det göt det för dom flesta. Många tjejer genom tiderna som torskat ditt på just tjack, dom tog det för att gå ned i vikt.
Tror även om jag inte mins fel nu, att för i tiden, så lanserades tjack som bantningskur, i pillerform..
Citera
2010-06-05, 23:57
Medlem
KryddAs avatar
Citat:

Jag kan fan inte käkat något på tjack, får verkligen pressa i mig, tugga för tugga för att få ner något. Har man tur lyckas man få ner en halv cheeseburgare från McD.
Citera
2010-06-06, 00:01
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Jag kan fan inte käkat något på tjack, får verkligen pressa i mig, tugga för tugga för att få ner något. Har man tur lyckas man få ner en halv cheeseburgare från McD.

Så där var det för mig när ja börja med tjacket.
Men till slut så vart det så ofta så man lärde sig äta. De går att träna upp sig så man klarar av det bra. Jag kan tex somna utan problem på tjacket ochså.
Lägger mig ned och tänker absolut inte på nått o bara slappnar av, då sover jag inom 45 minuter..Även hur igång jag en är. Får inte direkt nån ljupsömn, men får dom där timmarna som man behöver för att inte bli så sliten...
Citera
2010-06-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
Så där var det för mig när ja börja med tjacket.
Men till slut så vart det så ofta så man lärde sig äta. De går att träna upp sig så man klarar av det bra. Jag kan tex somna utan problem på tjacket ochså.
Lägger mig ned och tänker absolut inte på nått o bara slappnar av, då sover jag inom 45 minuter..Även hur igång jag en är. Får inte direkt nån ljupsömn, men får dom där timmarna som man behöver för att inte bli så sliten...

Tjack känns inte som min grej, framförallt för att det är såpass beroendeframkallande.
Jag är inte ute efter ruset, enbart viktnedgången och energin.
Citera
2010-06-06, 00:23
Medlem
Ta koffein oxå i samband med det. Spär på fettförbränningen mer. Jag tyckte jag fick en lagom energi kick av det till att börja med.
Citera
2010-06-06, 00:24
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anora
Tjack känns inte som min grej, framförallt för att det är såpass beroendeframkallande.
Jag är inte ute efter ruset, enbart viktnedgången och energin.

Bra det!... Skulle aldrig ens vilja att nån tar det..
Men när du endå så går ned i vikt nu, så sök dig till "Näring,kost och kosttillskotts" forumet här inne på flashback.
Så kan du få hjälp och läsa lite om kost osv. Så du även ändrar kost och lär dig hur man skall äta för att ha en bra kost.
Så att du inte bara går ned, och sedan återgår till den kosten som du har nu. För då kommer du tillbax till ruta 1 igen.
Citera
2010-06-06, 00:26
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeus81
Ta koffein oxå i samband med det. Spär på fettförbränningen mer. Jag tyckte jag fick en lagom energi kick av det till att börja med.

Ja det ökar lite, men knappast nånting. I slut endan så är det kalorierna det hänger på.
Kaloriunderskott = viktnedång
kaloribalans = stå kvar på samma vikt
kaloriunderskott = går upp i vikt.

Det som gäller och finns igentligen inga genvägar, utan så vårt fyndiga system fungerar..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in