2010-06-06, 00:30
Medlem
Ta 30 mg på morgonen när du vaknar, 30mg vid lunch och sen 30mg en timme innan träning..

Sen efter någon vecka får du nog höja lite, då toleransen skjuter snabbt i höjden på effe.

Lycka till med viktnedgången, men glöm inte att effedrin är bara spjutet på spetsen och gör ingeting åt dig.
Citera
2010-06-06, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polsk5an
Ta 30 mg på morgonen när du vaknar, 30mg vid lunch och sen 30mg en timme innan träning..

Sen efter någon vecka får du nog höja lite, då toleransen skjuter snabbt i höjden på effe.

Lycka till med viktnedgången, men glöm inte att effedrin är bara spjutet på spetsen och gör ingeting åt dig.

Jag har haft väldigt lätt för att gå ner i vikt tidigare med av någon anledning reagerar inte min kropp på ändrad kost eller träning längre.

Började äta en ny medicin (som jag har slutat med i dagläget) som fick mig att gå upp 5 kg på 2 veckor. Sedan dess har jag inte lyckats gå ner dessa kilona trots diet på sallad och kyckling och långa raska promenader. Kan också nämnas att jag står och går 10 timmar, 5 dagar i veckan, på jobbet.

Har provat med naturläkemedel men detta hjälpte inte så därför tänkte jag nu testa med efedrin.

Missförstå mig inte, jag är inte jättetjock, men jag trivs inte med de kilon jag har lagt på mig. Jag har gått upp 1-2 storlekar och har knappt några byxor kvar som passar mig
Citera
2010-06-06, 02:09
Medlem
Effedrin i sig själv gör inte ett skit åt dig, alla som inte läst på om effe tror det är ett mirakelpiller som gör allt åt dig. Du måste fortsätta träna, motionera, äta rätt, sova rätt och ligga på kcalunderskott om du ska gå ner i vikt. Tro inget annat.
Citera
2010-06-06, 09:28
Bannlyst
Jag gillar efedrin och tar bara 30 mg per dag och det är efter klockan 14.00. Efedrin dämpar hunger och gör att du kan träna lite hårdare. Om man tar så små doser så slipper man ruset, bara lite gladare när man tränar. Sen brukar jag hoppa över måndag, tisdag så kroppen får återhämta sig ordentligt och så slipper man bygga upp en högre toleransökning. Bara för att vara trevlig och ingen moral tant så bör man ta det lugnt med träningen första tiden, ligger man på soffan dagen innan man drog och sen får för sig att springa 7 kilometer så kommer ditt hjärta att sluta slå

Delar med mig av mitt schema gällande Träning - måltider

Startvikt
89,5 kilo
Kön; Man
Längd: 176
Målvilkt: 70 - 75 kilo
Motion: Långa promenader i högt tempo, cirka 5 - 8 kilometer varje dag utom måndag, tisdag.
Går just nu ner 1 - 4 kilo i veckan, vilket är helt ok!
Efedrin användningsområde: 1 Månad sen blir det att hoppa av.
Koffein: Nej tål inte den blandningen. Annars är det bra kombo

Börja med frukost - En macka med pålägg och valfri dryck
Apotekets vitaminer av märket Man 1 st.

Dryck: Under hela dagen, läsk eller vad man nu tycker om. Går man så mycket som man gör så kan du/ni gått dricka lite coca cola

Middag: Valfri men bör absolut innehålla: Kött, grönsaker
Taco med lite gult bröd är helt ok! Bröd satan innehåller 22 gram fet per 100 gram.

Kvällsmål: En frukt

Slutplädering: Se till att dricka mycket, annars kommer du att bli jävligt krokig
Citera
2010-06-06, 12:37
Medlem
Peta i dig koffein och aspirin också, vilket ger bättre effekt. Kör max 2 veckor i rad sedan tar du uppehåll 2 veckor från efedrinet för att sedan köra på igen. Om du känner att du inte får samma effekt som i början öka då inte dosen för det ger effekt ändå.

Så här skulle jag kört:
Morgon:
30 mg efe, 200 mg koffein och en halv aspirin

Lunch:

Innan träning:
30 mg efe, eller så petar du i dig allt igen eller hoppar aspirinen

Jag har käkat efedrin utan att träna och då går jag ner i vikt också men det går ju inte lika fort som med träning och rätt kost.

Går du ut och går på morgonen och tränar sedan på eftermiddagen samt käkar runt 1800 kcal kommer du gå ner snabbt i vikt. Och är du rädd om musklerna ska du överväga hoppa över aspirinen men vad fan hellre smal än muskulös...

Jag kör nu:
Morgon:
60 mg efe, 400 mg koffein och en halv aspirin

Lunch:

Ligger runt 1500 kcal och tränar kondition på eftermiddag/kväll. Tar ingenting innan träning, kör ungefär 30 min-50.

Och glöm för fan inte att dricka jag dricker cirka 6 liter om dagen nu...
Citera
2010-06-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jodå
Peta i dig koffein och aspirin också, vilket ger bättre effekt. Kör max 2 veckor i rad sedan tar du uppehåll 2 veckor från efedrinet för att sedan köra på igen. Om du känner att du inte får samma effekt som i början öka då inte dosen för det ger effekt ändå.

Så här skulle jag kört:
Morgon:

Lunch:

Innan träning:
30 mg efe, eller så petar du i dig allt igen eller hoppar aspirinen

Jag har käkat efedrin utan att träna och då går jag ner i vikt också men det går ju inte lika fort som med träning och rätt kost.

Går du ut och går på morgonen och tränar sedan på eftermiddagen samt käkar runt 1800 kcal kommer du gå ner snabbt i vikt. Och är du rädd om musklerna ska du överväga hoppa över aspirinen men vad fan hellre smal än muskulös...

Jag kör nu:
Morgon:

Lunch:

Ligger runt 1500 kcal och tränar kondition på eftermiddag/kväll. Tar ingenting innan träning, kör ungefär 30 min-50.

Och glöm för fan inte att dricka jag dricker cirka 6 liter om dagen nu...

Jag har inga muskler att vara rädd om

Problemet är att jag tror inte att min mage skulle palla att få aspirin istoppat i sig dag ut och dag in. Har läst att detta skall vara en bra kombo men jag kommer nog bli alldeles för stirrig av att ta både efedrin och koffein, skall dock testas!

Min träning är mina långa arbetsdagar då jag står och går ca. 10 timmar. För övrigt så är det långa, rappa promenader med hunden som gäller. Får mer möjlighet till detta då jag snart har semester.

Det jag är ute efter gällande efedrin är att gå ner ca 6-10 kg och få mer energi i vardagen, typ städa, fixa, gå ut och aktivera sig etc. istället för att bara sitta och se på film hela kvällarna.
Citera
2010-06-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anora
Jag har inga muskler att vara rädd om

Problemet är att jag tror inte att min mage skulle palla att få aspirin istoppat i sig dag ut och dag in. Har läst att detta skall vara en bra kombo men jag kommer nog bli alldeles för stirrig av att ta både efedrin och koffein, skall dock testas!

Min träning är mina långa arbetsdagar då jag står och går ca. 10 timmar. För övrigt så är det långa, rappa promenader med hunden som gäller. Får mer möjlighet till detta då jag snart har semester.

Det jag är ute efter gällande efedrin är att gå ner ca 6-10 kg och få mer energi i vardagen, typ städa, fixa, gå ut och aktivera sig etc. istället för att bara sitta och se på film hela kvällarna.

Aspirinet är antagligen förkastligt men koffeinet ska du inte hoppa över, det ger den berömda 1+1=3 effekten. Tanken att aspirinet ska göra så att det håller i sig längre men det tvistar de lärda om.

Som sagt tidigare är det viktigaste att kosten är bra.

När man inte kör någon kur då är efedrin suveränt för städning, brukar knapra i mig alldeles för många och så är man igång
Citera
2010-06-06, 22:21
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Tjack känns inte som min grej, framförallt för att det är såpass beroendeframkallande.
Jag är inte ute efter ruset, enbart viktnedgången och energin.

Tjack är inte speciellt beroendeframkallande om du inte skjuter i dig de
Citera
2010-06-06, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jodå
Aspirinet är antagligen förkastligt men koffeinet ska du inte hoppa över, det ger den berömda 1+1=3 effekten. Tanken att aspirinet ska göra så att det håller i sig längre men det tvistar de lärda om.

Som sagt tidigare är det viktigaste att kosten är bra.

När man inte kör någon kur då är efedrin suveränt för städning, brukar knapra i mig alldeles för många och så är man igång

Är det bäst med sockerfri energidryck eller koffeintabletter?

Det där med städning är någonting jag verkligen skulle behöva, jag är nog världens sämsta "hemmafru"!
Citera
2010-06-06, 22:38
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:

Det där med städning är någonting jag verkligen skulle behöva, jag är nog världens sämsta "hemmafru"!
koffeinpiller såklart.
Citera
2010-06-06, 22:42
Medlem
Citat:

Det där har jag ingen direkt koll på men du skulle behöva dricka 3-4 red bull. Då rekommendationen är att man tar e/c/a 1:10:10. Så 30 mg efedrin blir då 300 mg koffein men som jag skrev tidigare skulle jag minskat till 200 mg koffein. Sedan är det väl dumt att chansa, vettefan hur mycket koffein kroppen lyckas sno åt sig av energidrycken.
Citera
2010-06-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
koffeinpiller såklart.

Som sagt, total noob. Är bara orolig att kombon skall göra mig galet stirrig och "avslöja mig" på jobbet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in