2010-06-05, 21:34
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuttili
Alla kanske inte vill odla, eller inte har möjligheter. Och sen tror jag inte 500.000 under 10 år som AKTIV rökare är särskillt ovanligt om man har tillgång till pengar (och då menar jag inte att man behöver vara stormrik). Sen kan vi väl snacka över facebook eller något sådant? Tänkte mest över om du kunde dela med dig av din kran, han som man får ett kilo för under kronan av! Har du kollat upp om du har nå störningar? Mytoman kanske?

Instämmer.
När jag rökte så hade jag utan problem kunnat dragit iväg och köpt hekton osv...
Men jag valde att styra mindre inköp veckovis genom kranar istället. Först för jag inte ville ha så mycket hemma så ja kunde torksa ditt mer, och den största anledningen var att jag visste att mitt rökande skulle bli bra mycket intensivare.
Sen var det även så skönt när man rökte, flera kompisar becknade på den tiden, så man köpte lite när man var över oss nån och hällsade på osv...Sen eftersom att man köpte så pass mycket och även var vänner så fick alltid bra pris.
Men visst det går ju alltid att komma billigare undan, men det är ju som sakt inte alltid det behöver handla om pengar.

I övrigt tycker jag BilboBu verkar vara blåst. ifal efter hans inlägg. Nån jävla måtta får det vara, anklaga ts för massa olika sjukdomar osv, bara för att han råkar vara beroende.
Snacka om att leta anledningar till att det sket sig.
Men vissa har ju den tendensen att alltid försvara drogen.
Citera
2010-06-05, 22:23
Medlem
KryddAs avatar
Då CB inte är fysiskt beroendeframkallande så sitter det i skallen på dig. Psykiskt beroende. Skulle gissa (gissar som sagt) att du har haft ett tomrum i ditt liv, och det har du fyllt med CB. När du vant dig vid det är det svårt att ersätta det tomrum som uppstår då du inte röker. Jag antar att du måste hitta en hobby eller liknande som ersätter "tomrummet" hos dig när du inte röker.

Själv har jag rökt dagligen länge, men på senare tid har jag börjat röka betydligt mindre. Men det är för jag tar andra droger istället förmodligen Men är inte beroende av dom heller och kan utan tvekan vara utan "knark" i veckor, enda är diazepam som jag måste få i mig - men det är snarare av medicinska skäl - tar sällan så jag flummar på det.
Citera
2010-06-05, 22:52
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Alla kanske inte vill odla, eller inte har möjligheter. Och sen tror jag inte 500.000 under 10 år som AKTIV rökare är särskillt ovanligt om man har tillgång till pengar (och då menar jag inte att man behöver vara stormrik). Sen kan vi väl snacka över facebook eller något sådant? Tänkte mest över om du kunde dela med dig av din kran, han som man får ett kilo för under kronan av! Har du kollat upp om du har nå störningar? Mytoman kanske?

Om man odlar SJÄLV och spenderar 500,000kr på odlingsutrustning, inga problem. Jag har aldrig sagt att jag köper av kranar för de summorna . Förstår inte hur du kan feltolka mitt inlägg. Man kan få ut några kilo cannabis för hundra lappen om man odlar ute, det enda man behöver är frön. Om man odlar inne kräver det en smärre investering men för en halv mille där snackar vi grejer.

Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
Instämmer.
När jag rökte så hade jag utan problem kunnat dragit iväg och köpt hekton osv...
Men jag valde att styra mindre inköp veckovis genom kranar istället. Först för jag inte ville ha så mycket hemma så ja kunde torksa ditt mer, och den största anledningen var att jag visste att mitt rökande skulle bli bra mycket intensivare.
Sen var det även så skönt när man rökte, flera kompisar becknade på den tiden, så man köpte lite när man var över oss nån och hällsade på osv...Sen eftersom att man köpte så pass mycket och även var vänner så fick alltid bra pris.
Men visst det går ju alltid att komma billigare undan, men det är ju som sakt inte alltid det behöver handla om pengar.

I övrigt tycker jag BilboBu verkar vara blåst. ifal efter hans inlägg. Nån jävla måtta får det vara, anklaga ts för massa olika sjukdomar osv, bara för att han råkar vara beroende.
Snacka om att leta anledningar till att det sket sig.
Men vissa har ju den tendensen att alltid försvara drogen.

Det var en fråga till TS. Jag själv har aldrig varit med om något liknande och tycker det låter otroligt, de personer jag kännt som haft/har dessa enorma besvär med droger(främst cannabis då) har någon form utav störning. Det var mest därför jag frågade. Inte för inte som många som har ADD, Schitzo osv. är knarkar och är beroende av droger.

Citat:
Har du någon störning t.ex. ADD, Asperger, Bipolär osv.?

OBSERVERA frågetecknet, ibland blir jag så less på de som inte kan läsa.

Det är väl själva fan att man ska "leta efter anledningar" jag trodde det var delvis de tråden gick ut på, för någonting gjorde så TS började missbruka cannabis. Jag försvarar verkligen inte cannabis, jag vet att folk blir beroende och får problem. Jag ser det med egna ögon hos mina kompisar som är helt pacificerade många av dem, sitter hemma och bara röker. Så tro fan inte att jag vet INTE vet de negativa sidorna av cannabis. TS berättade ju nyss om hans. Allt går att missbrukas.

Man måste vara jävligt naiv om man inte tror det.
Senast redigerad av BilboBu 2010-06-05 kl. 22:55.
Citera
2010-06-05, 23:13
Medlem
Quisabos avatar
Jo man kan säga att jag missbrukar, i perioder. Kanske inte så illa som vissas historier i denna tråd, men det går helt klart ut över förpliktelser, rutiner, aptit (jag får motsatt effekt av CB, kan inte äta) och hygien. Det går alldeles utmärkt när någon bjuder, t ex på fest, för när man vaknar på morgonen och inte har är det skitsamma, men om jag ska köpa mig en mängd måste jag fan se till att inte ha planerat något viktigt de närmaste dagarna. Det går dessutom ut över relationer till kvinnor, det går ut över relationer till föräldrar. Värt att tilläggas att de inte är så himla drogliberala, men per definition är det ett missbruk om det går ut över relationer på så sätt att någon man älskar ställer ultimatum. Jag hoppas att jag inte kommit till det stadiet att jag är så insnöad att jag skulle välja en drog över någon av dem.
Citera
2010-06-05, 23:15
Medlem
HappyHours avatar
TS, röker du tobak i samband med ditt rökande?
EDIT: Läste att du slutade med cigg, men ändå.
Citera
2010-06-05, 23:19
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Det var en fråga till TS. Jag själv har aldrig varit med om något liknande och tycker det låter otroligt, de personer jag kännt som haft/har dessa enorma besvär med droger(främst cannabis då) har någon form utav störning. Det var mest därför jag frågade. Inte för inte som många som har ADD, Schitzo osv. är knarkar och är beroende av droger..

Nej givetvis. Då är jag med, jag trode du var en i mängden som bara skulle försvara drogen,och sen haffsa ur dig det. Därför jag tyckte frågan vart så oförskämd.
Då vart jag lite upprörd och var tvungen att skriva till dig. Hoppas du förstår hur jag såg på det nu.
Jag ber om ursäkt för mitt fula ordval mot dig ochså måste jag ju säga. =)

Det är sant i det du säger, några av väner jag har, har som sakt adhd osv, men jag känner betydligt mer som missbrukar utan det. Men grundorsak till missbruk brukar vara antingen att man mår dåligt innan man börjar, eller att man bara diggar drogen och på så vis börjar missbruka.
Men allt missbruk gör ju ens psyke mycket skadat skulle jag vilja säga.
Citera
2010-06-06, 00:23
Medlem
Har varit ren i ett år, så vet hur jobbigt du har det. Kan säga att jag mår mycket bättre än jag gjorde i dimman, men tyvärr har jag inte kunnat sluta tänka på cannabis, så det är en nackdel som man kan dras med i många år.

Citat:
Det är sant i det du säger, några av väner jag har, har som sakt adhd osv, men jag känner betydligt mer som missbrukar utan det. Men grundorsak till missbruk brukar vara antingen att man mår dåligt innan man börjar, eller att man bara diggar drogen och på så vis börjar missbruka.

Lite onödigt att generalisera så, men sant att vissa är mer benägna att bli beroende.... Tror även det är lättare att bli beroende om man börjat röka som tonåring.
Citera
2010-06-06, 00:49
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonexistence
Har varit ren i ett år, så vet hur jobbigt du har det. Kan säga att jag mår mycket bättre än jag gjorde i dimman, men tyvärr har jag inte kunnat sluta tänka på cannabis, så det är en nackdel som man kan dras med i många år.

Lite onödigt att generalisera så, men sant att vissa är mer benägna att bli beroende.... Tror även det är lättare att bli beroende om man börjat röka som tonåring.

Jag är inte kvar i dimman heller, om du trode det =).
Jag har tagit mig ur det missbruket..
Jag la ned rökat för drygt ett år sedan, och kan säga till skillnad ifrån dig så har mitt sug försvunnit. Jag trode de aldrig skulle göra det. Så ta det med ro, jag tror det lägger sig med tiden.
Så idag lever jag som en drogfri man, men återfall var 3e månad på massa annat skit, när man är ute och dricker. Och dom där fåta återfallen tar knäcken på mig nuförtiden därimot, pga att man blir så besviken på sig själv.
Så nu har jag även bestämd mig för att lägga ned alkoholen helt. Så jag blir helnykter för resten av livet. Men det mår jag bäst av. Kommer aldrig kunna bruka sinnesförändrande droger pga att man har festat och knarkat så pass hårt som man gjort under några års tid.

Men som sakt de mår man bättre av, vara hög på livet slår ingeting
Citera
2010-06-06, 00:54
Bannlyst
Citat:
Jag är inte kvar i dimman heller, om du trode det =).
Jag har tagit mig ur det missbruket..
Jag la ned rökat för drygt ett år sedan, och kan säga till skillnad ifrån dig så har mitt sug försvunnit. Jag trode de aldrig skulle göra det. Så ta det med ro, jag tror det lägger sig med tiden.
Så idag lever jag som en drogfri man, men återfall var 3e månad på massa annat skit, när man är ute och dricker. Och dom där fåta återfallen tar knäcken på mig nuförtiden därimot, pga att man blir så besviken på sig själv.
Så nu har jag även bestämd mig för att lägga ned alkoholen helt. Så jag blir helnykter för resten av livet. Men det mår jag bäst av. Kommer aldrig kunna bruka sinnesförändrande droger pga att man har festat och knarkat så pass hårt som man gjort under några års tid.

Men som sakt de mår man bättre av, vara hög på livet slår ingeting

Grattis, själv kom man nyss hem efter 16:e holken som min nattis ..
Funderar på att lägga av så snart som möjligt, inte för alltid utan ett uppehåll på 6månader-1år rensa skallen och få iordning livet så att säga, alkohol har jag inte druckit på flera år så där är det inga problem, lycka till och håll dig till livet för det är nog det bästa, dem som nyss börjat röka eller rökt kort tid kommer vifta bort detta och säga skitsnack men när ni kommer till ert 5:e årt konstant rökande kommer ni ångra att ni rökte så mycket, jag lovar! Rök med måtta och se det som en extra krydda i livet som du unnar dig då och då, men natural is the best och då menar jag utan växter i kroppen. !

Smokey
Citera
2010-06-06, 00:59
Medlem
Konserveringsmedels avatar
Citat:

136kr per dag blir det. 5g/3 = 166kr drygt 1.6g om dagen rökt.
Citera
2010-06-06, 01:10
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hashisch
Funderar på att lägga av så snart som möjligt, inte för alltid utan ett uppehåll på 6månader-1år rensa skallen och få iordning livet så att säga, alkohol har jag inte druckit på flera år så där är det inga problem, lycka till och håll dig till livet för det är nog det bästa, dem som nyss börjat röka eller rökt kort tid kommer vifta bort detta och säga skitsnack men när ni kommer till ert 5:e årt konstant rökande kommer ni ångra att ni rökte så mycket, jag lovar! Rök med måtta och se det som en extra krydda i livet som du unnar dig då och då, men natural is the best och då menar jag utan växter i kroppen. !

Smokey

Tackar tackar =), a jag har ju insett det, så det gäller att bara försöka vara stark!!..

Vad härligt, hoppas jag nattisen slog på bra för dig =)..
Ja ett uppehåll skulle du nog du må bra utav, och jag hoppas du klarar av det, för det är inte det lättaste, det är inte lätt dom första veckorna med abstinens o allt mellan himmel och jord, men det svåra är igentligen inte det, utan det är det jobbiga.
Det svåra börjar ju månaderna efter när man inte skall falla tillbax. Det är då man har den stora utmaningen framför sig. Men jag tror du fixar det där galant!..
Skriv gärna av dig här inne om du känner för det, kan vara bra att få ur sig sina kännslor och tankar, kan ge en mycket bra tillbax, sen även få ett bra stöd. Men jag vet ju inte hur du är som persson, men det funkade välldigt bra för mig...

Sen det du nämde till folk som inte rökt så mycket i din text, Ta åt er av det han skriver där folk, tänk på det. Han skriver inte det för att det är nån jävla propaganda eller leka häftig för han rökt mycket, utan han skriver det för att han inte vill att ni ska lyckas hamna i samma skit som honom, han vill att ni ska reflektera över det och tänka efter, så kan ni få en mycket roligare tillvaro med rökat genom hela livet.

Annars slutar man lätt som mig, som aldrig mer ska röka..
Jag skulle jätte gärna vilja det, för att det är så jävla underbart ibland. Men jag har förstört mig så pass mycket så bara genom att röka 1 kväll, så förstör jag allt och får igång mina tankebanor på knark. Och då kan det eskalera. Så jag törs inte ta den risken.
Citera
2010-06-06, 01:17
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Nej givetvis. Då är jag med, jag trode du var en i mängden som bara skulle försvara drogen,och sen haffsa ur dig det. Därför jag tyckte frågan vart så oförskämd.
Då vart jag lite upprörd och var tvungen att skriva till dig. Hoppas du förstår hur jag såg på det nu.
Jag ber om ursäkt för mitt fula ordval mot dig ochså måste jag ju säga. =)

Bra då förstår vi varandra

Citat:
Ursprungligen postat av Hashisch

Smokey

Jag tror du kommer märka stor skillnad på enbart några månader. Får jag fråga varför du röker så pass mycket? Är toleransen skyhög och du blir "nykter" efter enbart någon timme? Jag har aldrig haft någon vidare tolerans om vi bort ser från förra sommaren då jag rökte en hel del gräs, men de var av samma sort så det var inte så konstigt att man blev inrökt snabbt, och även då höll ruset i sig ett längre tag. Vad skulle hända om du plötsligt började röka 1-3 spliffar om dagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in