2010-06-05, 01:31
Medlem
DangerDooms avatar
God midnatt alla flashback medlemmar!

Igår köpte jag en Ralph Lauren skjorta som jag blev sjukt nöjd med, en Limited Edition skjorta.. som tur var fanns det en sista och den passade tydligen mig perfa!

Skjortan kostade mig 1300:- vilket är en baspris på en ordentlig skjorta nuförtiden.

Nu har jag tankar på att börja köpa en skjorta, kanske nån gång varje månad(?).. självklart kommer det kosta en skjortan, hehe.

Hur som helst, nu är råkar det vara den enda RL-skjortan som man har och man är redan nöjd efter den första. Brukar köra på min Slim-Fit skjorta från Hugo Boss, men valet är glasklart. Ralph Lauren till sommaren!

Nu undrar jag, ni som har RL-skjortor, är det skjortor som man ska satsa på under sommaren? Materialet är ganska speciellt tycker jag, viker ut sig lite extra känns det som.. Bomullsaktigt(?).
Citera
2010-06-05, 01:45
Medlem
GordonGreens avatar
Är lite märkesbög och med tanke på att RL-skjortorna kommer sitta på varenda 12-åring och uppåt i sommar avstår jag ifrån dem. Satsa på Morris slim fit skjortorna istället!
Citera
2010-06-05, 01:54
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GordonGreen
Är lite märkesbög och med tanke på att RL-skjortorna kommer sitta på varenda 12-åring och uppåt i sommar avstår jag ifrån dem. Satsa på Morris slim fit skjortorna istället!

Lite tveksam när det gäller 12-åringar.. är inte Ralph Laurens sortiment av skjortor begränsade?
Tror inte heller att föräldrarna lättar på plånboken för att låta pojken ha 7 olika skjortor under beloppet av en vecka .

Morris lär bli mitt andra handsval, om inte Burberry. Är inte så mycket för märkes, längre, men det känns ändå som att skjortans märke är ett måste för att man ska kunna få en ordentlig en, för det priset.
Citera
2010-06-05, 02:00
Medlem
Magnet83s avatar
Vill du ha tips på bra skjortor kan du bla kolla in den här tråden: https://www.flashback.org/t769792
Citera
2010-06-05, 02:10
Medlem
DangerDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Vill du ha tips på bra skjortor kan du bla kolla in den här tråden: https://www.flashback.org/t769792

Läste några sidor av tråden, större delen var i princip bara Ralph Lauren, och deras Slim fits.
Citera
2010-06-05, 02:20
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Läste några sidor av tråden, större delen var i princip bara Ralph Lauren, och deras Slim fits.
Ta i lagom! Jag sökte i den tråden och fick bara tre stycken träffar på dem. Skjortmärken som ska vara bra är i alla fall Stenströms, Eton, Turnbull & Asser, Ben Sherman mm. så de kan du väl kolla in? Här får du en till tråd också: https://www.flashback.org/t367366
Citera
2010-06-05, 08:27
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Kan passa på att tipsa om Pasqui, dom gör väldigt fina skjortor.
Citera
2010-06-05, 10:32
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GordonGreen

Själv tycker jag Morris skjortorna sitter för illa med tanke på priset, sladdriga och märklig form. Har själv lite samma problem som TS. Är på jakt efter en ljusblå oxford skjorta men de enda med vettig passform är just RL.
Citera
2010-06-05, 12:28
Bannlyst
Jag har skjortor från Stenströms, RL, Hugo Boss, Brooks Brothers och Robert Talbott.

De är lite annorlund men bäst sommarskorta är nog den från Stenströms, ett stort plus är att den är väldigt lättskött.Skrynklar sig aldrig och behöver inte ens strykas.

RL är nog den sämsta av dessa faktiskt, men den är å andra sidan jävligt snnygg till ett par jeans.

Robert Talbott skjortan ser stekigast ut.

Brooks Brothers har bäst kvalitet men ser lite gubbig ut, lite som en 80-tals yuppie
Citera
2010-06-05, 22:34
Medlem
ch89s avatar
Har ganska många RL skjortor, använder det när jag inte har kavaj eller är spec dressad, då kör jag istället Stenströms eller Eton.
Jag är grymt nöjd med dom, tycker det är helt klart värt att satsa på.
Citera
2010-06-05, 22:39
Medlem
darws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DangerDoom
Lite tveksam när det gäller 12-åringar.. är inte Ralph Laurens sortiment av skjortor begränsade?
Tror inte heller att föräldrarna lättar på plånboken för att låta pojken ha 7 olika skjortor under beloppet av en vecka .

Morris lär bli mitt andra handsval, om inte Burberry. Är inte så mycket för märkes, längre, men det känns ändå som att skjortans märke är ett måste för att man ska kunna få en ordentlig en, för det priset.

Kanske inte 12åringar men varenda 14åring kommer ha det.
Citera
2010-06-05, 23:07
Medlem
Vidfamnes avatar
Ralph Lauren är ett märke som stått emot tidens alla trender och har gett oss stilrena och otroligt välsittande skjortor i 40 år.
Köper du en slimfit skjorta sitter den som skräddarsydd, jag äger en 20+ RL skjortor och det enda negativa jag kan komma på med dem är att de tappar färgen efter ungefär två års flitig användning.
Därför är det ett bra tips att köpa många och variera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in