2010-06-05, 23:14
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidfamne
Ralph Lauren är ett märke som stått emot tidens alla trender och har gett oss stilrena och otroligt välsittande skjortor i 40 år.
Köper du en slimfit skjorta sitter den som skräddarsydd, jag äger en 20+ RL skjortor och det enda negativa jag kan komma på med dem är att de tappar färgen efter ungefär två års flitig användning.
Därför är det ett bra tips att köpa många och variera.
Låter väldigt tråkigt och även lite omständigt. Visst, har man hittat en klädmärke som man är nöjd med är det väl helt okej att köpa flera plagg därifrån men att äga 20+ skjortor av samma märke tycker jag att är ganska fantasilöst.
Citera
2010-06-06, 11:56
Medlem
es6packs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Låter väldigt tråkigt och även lite omständigt. Visst, har man hittat en klädmärke som man är nöjd med är det väl helt okej att köpa flera plagg därifrån men att äga 20+ skjortor av samma märke tycker jag att är ganska fantasilöst.

Han menar nog att han har haft skjortan i 20+ år.

RL har riktigt bra kvalité, sitter just nu i en RL piké av limited edition. 1299:-
Visst, rätt dyra. Men kvalitén är hur bra som helst och hur snygg som helst!
Citera
2010-06-06, 13:05
Medlem
GodMorgonHerrn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av es6pack
Han menar nog att han har haft skjortan i 20+ år.

RL har riktigt bra kvalité, sitter just nu i en RL piké av limited edition. 1299:-
Visst, rätt dyra. Men kvalitén är hur bra som helst och hur snygg som helst!

Skjortor*
Citera
2010-06-06, 14:29
Medlem
Ralph laurens slimfit skjortor i storlek S är hitils den enda skjortan jag har povat som verkligen passar mig, är väldigt smal så det är alltid knepigt.
Citera
2010-06-06, 20:02
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Då måste jag tillägga att jag är en utseendefixerad fjant och att jag äger mångt fler skjortor från designers främst från Italien; Armani, C.P. Company, Paul & Shark, Prada men även Versace, Lacoste och så vidare och så vidare.
Dags att köra ner till IKEA och köpa ny garderob förresten
Citera
2010-06-15, 20:32
Medlem
dentrognes avatar
Istället för att starta en ny tråd så testar jag här och se om jag kan få svar på min fråga.

Har kollat på en POLO Ralph Lauren slim oxford shirt, och undrar om storlekarna är de stora/små eller är de som "vanliga"?
Har en Ralph Lauren rugby tröja i storlek M(Custom fit) och den sitter riktigt bra, så tror ni storlekarna är ungefär som den?

//Dentrogne
Citera
2010-06-16, 13:49
Medlem
Skulle rekommendera RL skjortor. Det unika med dom är att dom knappt blir slitna. Jag har ett par som jag haft i 5-6 år nu. Jag har tvättat dom flera gånger och färgen har inte gått ur dom. Kanske lite vid ärmslutet på en av dom men det syns inte.
Citera
2010-06-16, 14:00
Medlem
Darkvaders avatar
Jag tycker att deras skjortor är jättebra. Har haft dessa i ett antal år nu. Sitter riktigt bra. Som någon sa så försvinner färgen efter några tvättar. Men det gör inte så mycket enligt mig då jag inte tycker om att ha helt nya kläder på mig.

Men vadå ska alla ha dessa nu, har det blivit en trend av något slag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in