Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-03, 12:13
  #1
Medlem
Galtsurkas avatar
Hittade denna film och vart kåt som fan. 2 snubbar som är ute och fiskar gädda ett helt år, och man får se isfiske, nattfiske, vår, sommar, höst och givetvis vinterfiske. Intressant film med duktiga fiskare, alltid kul med folk som tar det seriöst. Har även sett dreadssnubben i olika fiskesportstidningar med sina fina gäddmadamer.

Har lite frågor dock, men ni får väl kika på filmen först. Såg även att det var någon som letade efter den i fiskefilmstråden så hoppas att du ser det här.

http://tankaner.com/show.php?torrent_id=1966


Fiskar dom endast med betesfisk? Svårt att se ibland tycker jag, dom har mycket grejer man själv aldrig har sett. Vad är det för blå mackapär som dom använder till mörtarna i slutet? Syresätter den vattnet eller?

Monstret i början får mig att vilja åka ut direkt nu och fiska!
Citera
2010-06-03, 12:49
  #2
Medlem
milkmannenknas avatar
Grym film! Thanks for sharing !
Citera
2010-06-03, 16:24
  #3
Medlem
Gustapos avatar
Emil, eller Mille i filmen köpte en Jeansjacka av mig för ett tag sedan.

Jag visste att jag kände igen honom när han kom, men kunde inte placera vart jag sett honom innan..
Citera
2010-06-03, 20:01
  #4
Medlem
Josef Fritzls avatar
Ska absolut ladda ner, återkommer!
Citera
2010-06-03, 20:37
  #5
Medlem
JEzuss avatar
Någon som vill dela ut så tankningen kommer igång?

mvh
Citera
2010-06-04, 10:07
  #6
Medlem
ehi1337s avatar
Bra film
Citera
2010-06-04, 14:20
  #7
Medlem
buntishs avatar
riktigt bra film, köpte den när den kom ut, kul att kunna sponsra lite så det kommer mer svenska fiskefilmer. hoppas priserna går ner på filmerna snart dock, 200kr för 45-60min film är väl lite häftigt.

annars tyckte jag pikelords filmen var riktigt bra också, handlar mer om spinnfiske än levandebete.
någon mer som sett den? tyckte det var skit kul att höra hur dom uttala cisco kid, någon som vet om det var uttalat rätt? "kisko" kid.
Citera
2010-06-06, 17:19
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buntish
riktigt bra film, köpte den när den kom ut, kul att kunna sponsra lite så det kommer mer svenska fiskefilmer. hoppas priserna går ner på filmerna snart dock, 200kr för 45-60min film är väl lite häftigt.

annars tyckte jag pikelords filmen var riktigt bra också, handlar mer om spinnfiske än levandebete.
någon mer som sett den? tyckte det var skit kul att höra hur dom uttala cisco kid, någon som vet om det var uttalat rätt? "kisko" kid.

Cisko kid säger man väll?
Citera
2010-06-06, 20:41
  #9
Medlem
Shankss avatar
Har nu sett hälften och hittills är den jävligt bra - trots att jag inte är något större fan av vare sig gäddfiske eller catch and release. Scenen där de eldar vass och han ligger med bar överkropp i båten och äter äpple skulle nästan kunna vara hämtad ur Apocalypse Now.
Citera
2010-06-07, 08:29
  #10
Medlem
slugs-Ps avatar
Nattfiske ska jag testa! Borde kunna fungera bra när man ismetar. Gäddan i början på 17,7 var lite halvfet

Bra film!
Citera
2010-08-24, 01:36
  #11
Avstängd
hublers avatar
Tänkte bara säga att den finns upp på tankafetast.com med bra seed om nån nu vill ha ner den.



Det är groteskt stora gäddor
Citera
2010-08-24, 10:51
  #12
Medlem
rayraviolis avatar
Jag gillade den här filmen starkt. Den förmedlar en medryckande passion för fiske som inte yttrar sig i dyra båtar eller helikopterresor (jämför "Esox Lucius"). Citatet (här fritt ur minnet) "En riktig gäddfiskare har inte dyra bilar och båtar, för då jobbar man istället för att fiska" kännetecknar den attityd som vilar över filmen. Kanske kan man sakna några pedagogiska inslag, men det är inget som direkt stör mig.

Jag skulle vilja se fler fiskefilmer som har den road movie-känsla som "Gädda the movie" har. Tips, någon?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback