Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-03, 16:19
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stövel-Anders
Du skriver:
...piller som att sopa problemen under mattan.

Min kommentar:
Medicin hjälper många människor till ett bra liv.

En diabetiker behöver insulin.
Jag står på Voxra plus mirtazapin.

Voxra ger mig energi.
Mirtazapin hjälper mig att sova.

Stövel-Anders

Nej, Stövel-Anders så enkelt är det inte.
Diabetes finns i olika varianter Typ 1 och Typ 2 varav den ena är livstilsgrundad
Det finns diabetiker som behöver medicin men det finns också diabetiker som klarar sig utan medicin genom att ändra sin kosthållning och börja motionera.
Flera av deltagarna i Biggest loser som haft diabetes har blivit friska efter programmet och kunnat sluta helt med medicinen.

Voxra ger dig energi skriver du, men vilka andra saker som ger energi har du testat?
Mirtazapin tar du för att sova men vilka andra saker har du testat för att kunna sova?
Citera
2010-12-03, 17:30
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SameButDifferent
Nej, Stövel-Anders så enkelt är det inte.
Diabetes finns i olika varianter Typ 1 och Typ 2 varav den ena är livstilsgrundad
Det finns diabetiker som behöver medicin men det finns också diabetiker som klarar sig utan medicin genom att ändra sin kosthållning och börja motionera.
Flera av deltagarna i Biggest loser som haft diabetes har blivit friska efter programmet och kunnat sluta helt med medicinen.

Voxra ger dig energi skriver du, men vilka andra saker som ger energi har du testat?
Mirtazapin tar du för att sova men vilka andra saker har du testat för att kunna sova?

Är du dum eller spelar du bara? Tredje alternativet är att du är en jävla fjant. Hans poäng är ju givetvis att depression ofta behöver behandlas med medicin, som så många andra mer "konkreta"(lägg märke till "")/fysiska sjukdomar. Här kommer du och märker på ord och är allmänt självgod. Jag är helt övertygad om att Stövel-Anders också känner till nämnda fakta om diabetes, något som inte överhuvudtaget hörde till saken i det här fallet.
Citera
2010-12-03, 20:14
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aeme
Är du dum eller spelar du bara? Tredje alternativet är att du är en jävla fjant. Hans poäng är ju givetvis att depression ofta behöver behandlas med medicin, som så många andra mer "konkreta"(lägg märke till "")/fysiska sjukdomar. Här kommer du och märker på ord och är allmänt självgod. Jag är helt övertygad om att Stövel-Anders också känner till nämnda fakta om diabetes, något som inte överhuvudtaget hörde till saken i det här fallet.


Citera
2010-12-04, 20:01
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SameButDifferent
Nej, Stövel-Anders så enkelt är det inte.
Diabetes finns i olika varianter Typ 1 och Typ 2 varav den ena är livstilsgrundad
Det finns diabetiker som behöver medicin men det finns också diabetiker som klarar sig utan medicin genom att ändra sin kosthållning och börja motionera.
Flera av deltagarna i Biggest loser som haft diabetes har blivit friska efter programmet och kunnat sluta helt med medicinen.

Voxra ger dig energi skriver du, men vilka andra saker som ger energi har du testat?
Mirtazapin tar du för att sova men vilka andra saker har du testat för att kunna sova?

Hej!

Jag har gjort många misstag i mitt liv, men jag skall nämna ett av mina största misstag.

För 20 år sedan vann jag en miljon på V75. Det var naturligtvis ett stort lyft.
Nu skulle jag sluta röka, och jag skulle sluta med mediciner.

Jag kämpade mot nikotinet, vann den matchen efter ett halvår och har aldrig rökt sedan dess.
Det var en god idé att sluta röka, vilket min läkare påpekade vid varje besök i många år.

Jag klarade mig också utan mediciner, men det var en väldigt jobbig tid.
Till sist insåg jag att jag var på fel spår. Det var en dålig idé att sluta med mediciner.

Jag behöver mediciner för att fungera som människa, och det är ingenting konstigt.
Det finns många som har värre handikapp att leva med.

Bästa hälsningar
Stövel-Anders
__________________
Senast redigerad av Stövel-Anders 2010-12-04 kl. 20:16. Anledning: Bättre språk
Citera
2010-12-04, 21:08
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stövel-Anders
Hej!

Jag har gjort många misstag i mitt liv, men jag skall nämna ett av mina största misstag.

För 20 år sedan vann jag en miljon på V75. Det var naturligtvis ett stort lyft.
Nu skulle jag sluta röka, och jag skulle sluta med mediciner.

Jag kämpade mot nikotinet, vann den matchen efter ett halvår och har aldrig rökt sedan dess.
Det var en god idé att sluta röka, vilket min läkare påpekade vid varje besök i många år.

Jag klarade mig också utan mediciner, men det var en väldigt jobbig tid.
Till sist insåg jag att jag var på fel spår. Det var en dålig idé att sluta med mediciner.

Jag behöver mediciner för att fungera som människa, och det är ingenting konstigt.
Det finns många som har värre handikapp att leva med.

Bästa hälsningar
Stövel-Anders

Grattis till rökstoppet!
Jag har också varit rökare och vet hur svårt det är stt sluta men skönt att vara av med den skiten

Du har testat att vara utan medicin och kommit fram till att det är bättre med och det är ju helt ok...tyvärr är det många som inte testar att vara utan och inte vågar trotsa läkaren som säger att det är absolut nödvändigt fast det kanske skulle fungera bra med andra alternativ...
Citera
2010-12-05, 14:31
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SameButDifferent
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback