Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-05, 00:21
  #4261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Varför gör ingen tidning ett djupdykande reportage om hennes tid i USA ?
Intervju med vänner och sockerpappan...
DE är säkert tillsagda att knipa käft men för lite dollar så borde de kunna berätta om vad som verkligen pågick...

Håller verkligen med; Varför?
Citera
2016-11-05, 00:54
  #4262
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
??? Nä, Summans beskrivning är helt korrekt. Hon ser vämjelig ut, jag blir direkt illamående av att se henne. C P är antagligen full av förskönande kärlekshormoner fortfarande - men det kan ju inte DU vara..? Eller blandade du ihop Sofia med Madeleine nu?

Om det nu är så illa så föreslår jag att du helt enkelt undviker henne. Undvik alla artiklar och forum som handlar om henne. Men troligtvis är du en sådan som är beroende av att läsa allt om henne och skriva i alla forum som har trådar om henne för att få lite mening i din värdelösa tillvaro.
Citera
2016-11-05, 01:06
  #4263
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summan
Förstår verkligen inte varför han valt henne av alla tjejer i Sverige. Han är kanske inte så speciell, men är man prins så har man ändå möjligheten att få i princip vilken skönhet som helst. Hon ser verkligen hemskt ut med asymmetriskt ansikte, en haka som är lika stor som 2 tjejers, lång o bred panna som en mans, hemska tänder, dubbelhaka, massa rynkor etc. Men han verkar se henne som verkligen världens snyggaste så som han låtit sig hamna i underläge gentemot henne. Va är det för strategi hon kör på män för att de ska bli så blinda inför hennes brister?
Jag bryr mig inte om hennes utseende, det är nåt hon är född med och inte kan hjälpa. Däremot kan hon ju fixa vad hon vill rent kosmetiskt, det har hon ju råd med om hon vill.
Carl Philip har en djup kärlek för henne vilket per automatik gör henne vacker i hans ögon, oavsett vad andra tycker.
Som sagt, hennes utseende är inte direkt väsentligt. Det är hennes bakgrund och personlighet som spelar roll här. Personligheten är hon väl också född med men hon är ändå en vuxen människa och borde därmed vara kapabel att veta vad som är rätt och fel. Fel i sammanhanget är att agera egoistiskt och inte bry sig om att man är direkt opassande i rollen som prinsessa och kunglig höghet om man har en historik som bland annat innefattar detta:
http://www.imageno.com/mg3smis8k07apic.html
http://www.imageno.com/ahlryvtxl830pic.html

Hur kan någon på fullt allvar kalla henne "prinsessa" och "kunglig höghet"? Det är så patetiskt så man saknar ord.

Mot denna bakgrund är det helt enkelt högst opassande och oacceptabelt att tvinga sig på såväl Carl Philip som det svenska folket. Att otuktskungen godkände det hela är givetvis också helt förkastligt.
Sofia har manipulerat sig fram och uppfyllt sitt mål och nu måste vi tvingas stå ut med hennes självgoda, segersäkra flin på livstid.
Citera
2016-11-05, 02:12
  #4264
Medlem
TröttSvensks avatar
Nä, inte på livstid.
Skilsmässa inom 10 år.
Ciggen och aktiemäklaren inom 5 år.
Citera
2016-11-05, 08:46
  #4265
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Om det nu är så illa så föreslår jag att du helt enkelt undviker henne. Undvik alla artiklar och forum som handlar om henne. Men troligtvis är du en sådan som är beroende av att läsa allt om henne och skriva i alla forum som har trådar om henne för att få lite mening i din värdelösa tillvaro.

Nä, det är samma mekanism som när man inte kan låta bli att googla på gamla ex och gamla fiender... Man vet att man inte borde, men det går inte att låta bli...

Fast när det gäller Sofia, så har alla svenskar rätt att reagera på hur hon är, eftersom hon representerar oss officiellt nu och vi måste betala för hennes försörjning (på en mycket hög nivå med galaklänningar, tiaror och lyxsemestrar). Jag anser att vi borde ha fått folkomrösta om vi ville ha henne eller inte...
Citera
2016-11-05, 08:56
  #4266
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag bryr mig inte om hennes utseende, det är nåt hon är född med och inte kan hjälpa. Däremot kan hon ju fixa vad hon vill rent kosmetiskt, det har hon ju råd med om hon vill.
Carl Philip har en djup kärlek för henne vilket per automatik gör henne vacker i hans ögon, oavsett vad andra tycker.
Som sagt, hennes utseende är inte direkt väsentligt. Det är hennes bakgrund och personlighet som spelar roll här. Personligheten är hon väl också född med men hon är ändå en vuxen människa och borde därmed vara kapabel att veta vad som är rätt och fel. Fel i sammanhanget är att agera egoistiskt och inte bry sig om att man är direkt opassande i rollen som prinsessa och kunglig höghet om man har en historik som bland annat innefattar detta:
http://www.imageno.com/mg3smis8k07apic.html
http://www.imageno.com/ahlryvtxl830pic.html

Hur kan någon på fullt allvar kalla henne "prinsessa" och "kunglig höghet"? Det är så patetiskt så man saknar ord.

Mot denna bakgrund är det helt enkelt högst opassande och oacceptabelt att tvinga sig på såväl Carl Philip som det svenska folket. Att otuktskungen godkände det hela är givetvis också helt förkastligt.
Sofia har manipulerat sig fram och uppfyllt sitt mål och nu måste vi tvingas stå ut med hennes självgoda, segersäkra flin på livstid.

Usch då - den bilden med handen på underlivet hade jag faktiskt inte sett förut. Nu blev det ännu värre!

Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Nä, inte på livstid.
Skilsmässa inom 10 år.
Ciggen och aktiemäklaren inom 5 år.

Jag tror faktiskt skilsmässa inom fem år för CP och Sofia också. CP är lite lågbegåvad, men även han måste ju vakna upp snart. Och hon kommer inte att orka hålla masken så pass bra som hon ändå gjort, särskilt länge till. Hon kommer att längta för mycket efter att få vara sig själv, och det kommer att börja synas igenom mer och mer tills ALLA måste reagera. Till och med kungaparet.

HELT kommer vi aldrig att slippa henne mer, p.g.a. att hon fött en prins in i Kungliga Huset. Som hans mor kommer hon livet ut att ha en särställning, även efter skilsmässan. Jag gissar att det kommer att bli som med Alexandra i Danmark: Sofia kommer att få ha kvar någon av de lägre titlarna, gissningsvis Hertiginna, och hon kommer att placeras i en stor, fin villa - kanske får hon Villa Solbacken. Med ett underhåll - som inte officiellt kommer från skattebetalarna men indirekt naturligtvis gör det ändå - som ger henne en god levnadsstandard livet ut.

Sedan kommer hon att gå tillbaka till sitt vanliga, dekadenta liv, åldras tidigt och bli häxlik och härjad samtidigt som hon inte kan låta bli att visa mer och mer av sin åldrande kropp, synas med allt yngre pojkvänner som tar henne för pengarna och hennes connections. Damtidningarna både här och i Europa kommer att frossa i artiklar om "Skandalhertiginnans" senaste kärleksaffärer och utagerande beteenden... Sanna mina ord!
Citera
2016-11-05, 11:22
  #4267
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Sofia ser ingen annan än sig själv, och hon har sina egna (mycket lyckade, kan vi ju se nu) metoder att ordna det bra för sig själv. Hon behöver inte bry sig om vilka partier som regerar för tillfället, det kommer ju aldrig att påverka henne hur hög skatten är, eller bidragsnivåerna, eller pensionerna, eller hur många dagar man kan få med föräldrapenning, eller hur stor tillgången är på dagisplatser eller hur många fröknar det går på varje barn på ett kommunalt dagis, eller hur de kommunala skolorna fungerar, eller hur många timmar en funktionshindrad kan få tillgång till personliga assistenter, eller... Hon har gått sängvägen och för evigt befriat sig från all oro för allt sådant.

Och därav det belåtna flinet som vi nu får dras med så fort hon visar upp sig...

De där bildkollagen som jag postade upp i mitt förra inlägg (som för övrigt hämtats från denna tråd) - när man får allt samlat framför sig på det sättet, ser hela sammanhanget, så är det helt otroligt att hon lyckats med sitt mål. Att det tilläts och att hon nu innehar titlar som "Prinsessa" och "Hennes Kungliga Höghet". Det är verkligen sagan om Kejsarens nya kläder som realiseras framför ögonen på en, så absurt är det. Hur kan detta hyllas? Det säger bara ännu mer om den totala samhällskollaps som råder i detta land när någon som Sofia kan upphöjas på detta löjeväckande sätt.
I samma anda så kan vi väl också börja kalla gråsparvar för svanar, gotlandsruss för arabiska fullblod och lägenheter i miljonprogrammen för herrgårdar?
Inget ont om gråsparvar och gotlandsruss, jag är en stor djurvän, men ni förstår poängen.
I Sofias fall är det just denna absurda omvandling man gladeligen gör. Hur vissa människor kan köpa det hela är för mig ett mysterium.
Citera
2016-11-05, 11:42
  #4268
Medlem
Svenska tjejer har väl ett rykte om sig att vara lättfotade så det är väl inte mer än rätt att ha en svensk prinsessa som verkligen representerar en typisk svensk tjej, right? De vill ju visa sig vara som folk är mest
Citera
2016-11-05, 12:23
  #4269
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Varför gör ingen tidning ett djupdykande reportage om hennes tid i USA ?
Intervju med vänner och sockerpappan...
DE är säkert tillsagda att knipa käft men för lite dollar så borde de kunna berätta om vad som verkligen pågick...


Har hela tiden tyckt det var märkligt hur hon bara kunde sticka till USA och jobba som yogalärare. Som många vet, så kan man inte bara åka över till USA hur som helst för att arbeta. I själva verket så är det rätt svårt, kräver särskilda visum osv, om man inte har ett Greencard.

Ser att hon tydligen ska ha utbildad sig till yogalärare i USA... Det är ju lättare att få stanna en tid i USA efter utbildning, har man läst ett program kan man stanna i ett år efteråt för att jobba.
Yogalärare råder det dock knappast nån brist på och att Sofia efter detta skulle få stanna i landet enbart utifrån denna "kompetens" betvivlar jag starkt, eftersom en arbetsgivare då får sponsra henne vilket innebär en extra kostnad samt att denne måste motivera varför hon på något sätt är unik och har valts före en amerikan om en granskning skulle ske. Att en yogalärare skulle besitta någon sådan unik form av talang är inte möjligt utan då handlar det om andra yrken inom teknik osv.
Någon tidning har tydligen hävdad att hon startat upp ett egen yogacenter på Manhattan men det känns rätt otroligt, andra menar att hon hade visst ansvar osv. Många olika uppgifter:
(FB) Skvaller om H.K.H. Prinsessan Sofia

Sen är det konstigt om hon jobbat som servitris vid sidan av studierna i USA. Har man kommit in på studentvisa så får man inte jobba på annat sätt än med universitetet som arbetsgivare (i praktiken jobb inom campus).

Återstår då att hon fått ett visum genom modellandet, att hon visat upp sina utvik och omslag för Slitz och genom den vägen fått ett visum baserat på en "speciell talang".
Alternativt att sambon ordnat ett fiancée visa men det innebär att man ska gifta sig inom tre månader.
Citera
2016-11-05, 12:27
  #4270
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetiteAndFit
Svenska tjejer har väl ett rykte om sig att vara lättfotade så det är väl inte mer än rätt att ha en svensk prinsessa som verkligen representerar en typisk svensk tjej, right? De vill ju visa sig vara som folk är mest

Det är dock orättvist att säga att Sofia skulle representera "en typisk svensk tjej" med tanke på allt hon gjort. En typisk svensk tjej är inte med i Paradise Hotel och viker ut sig i Slitz, även om dagens utseendefixerade, narcissistiska och bekräftelsetörstande samhälle kan få folk att tro det.
Citera
2016-11-05, 13:23
  #4271
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
http://www.imageno.com/mg3smis8k07apic.html
http://www.imageno.com/ahlryvtxl830pic.html

Ja jävlar, någon oskuld var hon ju inte innan bröllopet, om man säger så
Citera
2016-11-05, 13:29
  #4272
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parallax
Ja jävlar, någon oskuld var hon ju inte innan bröllopet, om man säger så

Hur är det ens möjligt..?

Det hade inte gått att hitta någon mindre lämpad att bli prinsessa, om man så hade letat med ljus och lykta!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback