2011-03-27, 22:30
Medlem
Kupos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Måste hålla med, har kört på Hard med Oda som är en av de tre svåraste klanerna och det var väldigt balanserat både på den strategiska kampanjdelen men också på det taktiska slagfältet. Ska testa på Very Hard och se hur det ser ut, kanske så att man måste får ge upp lite av sin strävan på att optimera allt och gå för att vinna istället. Kanske att man testar nån runda på Legendary också, denna svårighetsgrad som tagits fram efter fansens begäran.

Jag skulle nog faktiskt säga att Oda är en av de lättaste klanerna, speciellt om man kör legendary. Man kan lätt ha tre provinser tur 2 och man har en naturlig fiende att plocka ytterligare några provinser från. Det är lätt att skaffa en massa trade agreements eftersom man ligger mitt i smeten. Sen det absolut viktigaste, billiga och bättre ashigaru. Det är ännu en fördel i starten och det enda jag tränade genom hela kampanjen var ashigaru och några yari cavalry (där pengarna hade varit bättre spenderade på fler ashigaru). Sen har han ju även ett trevligt event som ger +2 xp till alla ashigaru man rekryterar under ett antal runder.

Tog 43 turer att vinna short legendary med 31 provinser i slutet .
Citera
2011-03-27, 22:34
Medlem
En sak jag inte gillar/förstår är hur en dator klan (kommer inte ihåg vilken) som bara har en provins på en isolerad ö, kan få sina soldater att gå upp i rank, för att inte nämna hur fan får den knanen ihop pengar till upkeep? känns ibland (specielt på högre nivå) som att datorn fuskar något överjävligt, äga 2 provinser och skicka full arme med samurajer på en heela tiden? hur fan
Citera
2011-03-27, 23:04
Medlem
SkyValleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
En sak jag inte gillar/förstår är hur en dator klan (kommer inte ihåg vilken) som bara har en provins på en isolerad ö, kan få sina soldater att gå upp i rank, för att inte nämna hur fan får den knanen ihop pengar till upkeep? känns ibland (specielt på högre nivå) som att datorn fuskar något överjävligt, äga 2 provinser och skicka full arme med samurajer på en heela tiden? hur fan
Inte för att jag inte misstänker samma sak, men trade agreements kan ge en väldigt stor mängd pengar.
En full armé per stad är inga större problem bara man inte har alltför många städer.
Citera
2011-03-28, 15:59
Medlem
MacsterMacs avatar
När släpps det till ps3?
Citera
2011-03-28, 16:16
Medlem
The-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacsterMac
När släpps det till ps3?

Aldrig.
Kan inte tänka mig hur detta spelet skulle fungera på en konsol.
Citera
2011-03-28, 16:36
Medlem
MacsterMacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johan
Aldrig.
Kan inte tänka mig hur detta spelet skulle fungera på en konsol.

Genom att man använder mus och tangentbord kanske?
Citera
2011-03-28, 16:41
Medlem
Kommer dock inte att släppas till konsoll.

Själv tycker jag att spelet är en besvikelse. Mest för att jag inte känner mig "hemma" i det. Det känns annorlunda än mtw2 på ett dåligt sätt. Svårare att sätta sig in så att säga. Tycker även att man har sämre översikt över slagfältet och vad som pågår.

Väntar dock på ett tw där man kan hoppa in som en enskild soldat ala mount&blade style. Det skulle vara det perfekta spelet.
Citera
2011-03-28, 18:41
Medlem
Norpheuss avatar
Multiplayer är ett misslyckande. Det enda man får möta är campande ryssar som står bakom skog med katapulter och kanoner.

Creative Assembly kommer aldrig lära sig och utvecklas till något större än att bli än dålig producent som lever enbart i bristen på verklig konkurrens.
Citera
2011-03-28, 22:00
Bannlyst
Någon som har testat några moddar?

Funderar starkt på att ladda ner Darthmod: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=437591

Angående multiplayer så har det aldrig varit total war-spelens starka sida. Det är helt klart spel man i första hand spelar single player på. Men tycker dom lyckats ganska bra i Shogun II dock lite buggigt men dom har ju sagt att en patch är på väg.
Citera
2011-03-29, 02:36
Medlem
Köpte det för några dagar sen och det var värt varenda öre, roligaste TW spelet hittills, efter Rome såklart. Men jävlar vad svårt det är, kör med Takeda klanen och det gick knackigt i början men efter att ha allierat mig med Imagawa och Hojo började det rulla på. Imagawa gick visserligen under och Hojo attackerade mig och har hela norra Japan. Sedan började folk attackera mig från södra delen och jag förde ett två-fronts krig. Hade cirka 15 provinser men eftersom att jag var för "stor" så är jag ett hot mot alla och helt plötsligt börjar varenda jävel attackera mig. Tror inte jag kommer kunna reda ut detta då jag förlorade tre provinser på en turn, lyckades dock döda Hojos daimyo.

Det värsta av allt är att förutom min daimyo som är femstjärnig så har jag en annan general som är det via en familj inom vår klan (ni som spelar fattar), han är min "bästa" general men självklart så går det rykten om att han ska förråda oss och jag får alternativet "Order Seppuku".

Som ni ser går det åt helvete för mig just nu, ska försöka reda ut det och det var kul så länge det varade, har ni några tips på hur man kan vända på skutan?
Citera
2011-03-29, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busmumrik
Någon som har testat några moddar?

Funderar starkt på att ladda ner Darthmod: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=437591

Angående multiplayer så har det aldrig varit total war-spelens starka sida. Det är helt klart spel man i första hand spelar single player på. Men tycker dom lyckats ganska bra i Shogun II dock lite buggigt men dom har ju sagt att en patch är på väg.

Ja moddar är ett hett tips, finns en del att välja på men jag rekomenderar en som fixar den förbannade realm divide skiten som kommer upp när man blivit ganska stark. Den finns fortfarande kvar men den fuckar inte all diplomacy som den gör nu
Citera
2011-03-29, 11:28
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacsterMac
Genom att man använder mus och tangentbord kanske?

Ni konsoll-barn dödade Dragon Age 2 och resten av spelindustrin, låt oss få ha några riktiga spel kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Unilar
Ja moddar är ett hett tips, finns en del att välja på men jag rekomenderar en som fixar den förbannade realm divide skiten som kommer upp när man blivit ganska stark. Den finns fortfarande kvar men den fuckar inte all diplomacy som den gör nu

Tycker alla gnäller lite väl mycket på realm divide, hur svårt är det utan den egentligen? Man får väl planera lite för det, placera ut strategiska arméer och muta klaner. Under mina kampanjer hade jag avgjort väldigt lätt utan realm divide i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in