2016-04-12, 20:19
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogD4ng
Ny på total war å började med denna fan typ det bästa jag gjort i vuxen ålder!

Haha
Citera
2016-10-17, 12:49
Medlem
wastaahs avatar
Åh fyfan vad bra, installerade shogun 2 igen och såg moddet med megamycket provinser. Fyfan vad nice! Har alltid älskat shogun 2 men stört mig så mycket på campain mapen då jag tyckt den förvandlas till ett 2 eller 1 fronts krig för snabbt där det bara blir stora stackbattles och inte så mycket taktik runt på kartan. Hoppas detta blir bra, synd att den inte finns till fots bara
Citera
2016-10-21, 10:39
Medlem
wastaahs avatar
Uppdatering om moddet med asmycket provinser, verkar fungera riktigt bra tillsammans med darthmod. Förutom någon ai faktion som gått helt bananas och attackerar allt som går (samt en viss tendens på ai att ta flera battles varje turn om de når flera städer, vilket leder till att de går lite kamekaze med sin stack och alla dör.)

Vissa faktioner har även en tendens att hugga sina städer. Men satan vad kartan fick nytt strategiskt djup, hade aldrig någonsin överlevt om det inte var för att jag skapade en vassal tidigt som backade upp mig samt lyckades göra mig allierad på en front och utnyttja han som en proxy för att anfalla
Citera
2017-03-05, 12:04
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogD4ng
Ny på total war å började med denna fan typ det bästa jag gjort i vuxen ålder!

Samma här! Jävlar vilket roligt spel!
Citera
2017-03-05, 17:27
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Samma här! Jävlar vilket roligt spel!

Har nu spelat alla total war spelen och detta är fan fortfarande oslagbart. Det är avancerat i sin enkelhet, inga jävla efterblivna building chains, inte 250 agenter per faction och ingen jävla AI force march kiteing där man spenderar 75% av tiden i spelet med att jaga armeer.... dock är väll pilbågsskyttar lite op, men men.
Citera
2017-03-05, 18:19
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Har nu spelat alla total war spelen och detta är fan fortfarande oslagbart. Det är avancerat i sin enkelhet, inga jävla efterblivna building chains, inte 250 agenter per faction och ingen jävla AI force march kiteing där man spenderar 75% av tiden i spelet med att jaga armeer.... dock är väll pilbågsskyttar lite op, men men.

Det här är mitt första som jag lirar, men äger alla spel. Vilket är näst bäst i serien tycker du?
Angående pilbågar så kontrar jag rätt hårt med naginata samurai i alla fall, hehe
Citera
2017-03-05, 19:22
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Det här är mitt första som jag lirar, men äger alla spel. Vilket är näst bäst i serien tycker du?
Angående pilbågar så kontrar jag rätt hårt med naginata samurai i alla fall, hehe

shogun 2 > medieval 2 (moddat) > fall of the samurai > rome > warhammer > empire > rome 2 / attila > napoleon i mitt tycke. Även om typ tex rome 1 kanske känns lite utdaterat. Napoleon har dock överlägset bäst naval battles, vilket är ett plus.

Jo naginata + ev. armor upgrade är sjukt bra att ha och man kan utnytta hur dum ain är med dem även, bara sätta 3st units på fronten så kommer de käka alla pilar
Citera
2017-03-05, 20:55
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
shogun 2 > medieval 2 (moddat) > fall of the samurai > rome > warhammer > empire > rome 2 / attila > napoleon i mitt tycke. Även om typ tex rome 1 kanske känns lite utdaterat. Napoleon har dock överlägset bäst naval battles, vilket är ett plus.

Jo naginata + ev. armor upgrade är sjukt bra att ha och man kan utnytta hur dum ain är med dem även, bara sätta 3st units på fronten så kommer de käka alla pilar

Funderade på Fots efter shogun 2 faktiskt. Medieval har jag kingdoms till och stainless steel, men inte spelat det ännu. Blir nog det efter Fots i så fall
Citera
2017-06-24, 08:36
Medlem
Fladerlappens avatar
Necrobumpar denna tråd.
Är Total War fantast och lirat sen första Shogun.
Men diplomacy är ju verkligen vrickad i detta spel. Allianser man haft sen start och bra relation flippar och attackerar plötsligt. Sen andra buggar i exempelvis FOTS där det skits i om de är Pro-Shogun eller Imperialister.

Provat lite moddar typ Steamvarianterna av Radious och Darthmod men verkar inte förbättra något.

Finns det någon bra MOD som löser detta, spelar mest vanliga kampanjen.
Citera
2017-12-20, 23:32
Bannlyst
Det är dags att prova Shogun 2. Är det någon på forumet som spelat med antingen Land of the Rising Sun Mod (RSM) eller med Master Of Strategy Sengoku (MoSS)? Vad jag förstår från Total War Center så lägger RSM till Delar av Kina och Korea till Kampanjkartan medan Moss lägger till lite andra saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in