2011-03-11, 09:06
Medlem
Shifty2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Pcgamer skrev samma sak om att de alltid skryter om ai men Aldrig lever upp till det. Denna gång skulle ain däremot vara grym. De som är i demot ska ju inte vara den riktiga ai'n. Ingen jävla aning om varför de sätter in dålig ai i demot när den riktiga ai'n finns. Recensionen skrevs innan demot ens kom

Tänkte precis skriva detta med.

I senaste PCG recenseras Shogun 2, och där nämns hur utvecklarna alltid lovar runt men håller tunt när spelet väl släpps. Men uppenbarligen skulle AIn vara riktigt utmanande och rolig den här gången. Jag säger som ni andra; jag tror det när jag ser det. Men jag skall nog tanka demot som finns på steam nu iallafall.

Hur krävande är spelet? Som empire ungefär?
Citera
2011-03-11, 16:39
Medlem
Typ som Empires, men snyggare! Bara 4 dagar kvar!
Citera
2011-03-11, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolitest
Typ som Empires, men snyggare! Bara 4 dagar kvar!
Hoppas verkligen att det inte blir som ETW.
Citera
2011-03-12, 12:48
Medlem
Bara 4 dagar kvar? Om jag inte har helt fel så kommer spelet att släppas den 18e i skandinavien. Det släpps den 15e i resten av europa.
Citera
2011-03-12, 12:58
Medlem
SkyValleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeMinot
Bara 4 dagar kvar? Om jag inte har helt fel så kommer spelet att släppas den 18e i skandinavien. Det släpps den 15e i resten av europa.
"Hej XXXXXX XXXXXX,

du har på din favoritbutik gjort en förbeställning på Shogun II (2): Total War /PC.

Distributören har meddelat oss att nytt releasedatum är 2011-03-15 00:00:00.

Detta är något som berör alla återförsäljare och ändringar av releasedatum förekommer.

Ha en härlig dag!

Med vänliga hälsningar
Spelbutiken.se"

Vad jag ser verkar det vara samma info hos andra återförsäljare.

Edit: De skickade förresten spelet igår, så det lär vara framme i lagom tid till den 15e.
Citera
2011-03-12, 13:28
Medlem
GreenProphets avatar
Sett lite på YouTubes battle reports om shogun 2, tycker moralen är lite för klen för att det ska vara samurajer.

I empire total war är det lite samma sak när man kör indianerna att de flyr så lätt när de visade stort mod historiskt sett.
Citera
2011-03-12, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenProphet
Sett lite på YouTubes battle reports om shogun 2, tycker moralen är lite för klen för att det ska vara samurajer.

I empire total war är det lite samma sak när man kör indianerna att de flyr så lätt när de visade stort mod historiskt sett.
Tror det kan vara så att CA vill göra generalen viktigare, om du spelade de tidigare TW-spelen online så märkte du nog att ingen använde historiska generaler pga av att det inte var värt kostnaden. Om trupperna i Shogun 2 har sämre moral så blir det nog viktigare med en stark general.
Citera
2011-03-12, 13:47
Medlem
GreenProphets avatar
Citat:
Tror det kan vara så att CA vill göra generalen viktigare, om du spelade de tidigare TW-spelen online så märkte du nog att ingen använde historiska generaler pga av att det inte var värt kostnaden. Om trupperna i Shogun 2 har sämre moral så blir det nog viktigare med en stark general.

Men då blir ju generalen passiv och om man vill ha en snabb seger så bara använda ryttare till att döda han. I ETW så använder jag ryttare till att attackera bakifrån, då brukar alla fiender fly trotts att de har fulla enheter. Hoppas man kan stänga av moralen i shogun 2 som man kunde i 1an.
Citera
2011-03-12, 13:50
Medlem
Det kan du ha rätt i. Frågan är vad en sådan attack kommer att kosta, man lär ju ändå ha bågskyttar, och eget kavalleri som kan döda motståndarens i fall han bestämmer sig för att gå bakom ens egen armé. Jag brukar dock också gilla den taktiken, spelade väldigt mycket så i NTW. Jag älskar verkligen kav.
Citera
2011-03-12, 13:51
Medlem
GreenProphets avatar
Citat:
Det kan du ha rätt i. Frågan är vad en sådan attack kommer att kosta, man lär ju ändå ha bågskyttar, och eget kavalleri som kan döda motståndarens i fall han bestämmer sig för att gå bakom ens egen armé. Jag brukar dock också gilla den taktiken, spelade väldigt mycket så i NTW. Jag älskar verkligen kav.

NTW är den enda TW jag ej testat, är den inte lik ETW(senare stadiet)?

Jag hoppas min dator klarar shogun 2
Citera
2011-03-14, 14:27
Bannlyst
Fan, jag hade tagit fel på dan och trodde de va idag de släppte spelet. Snacka om att jag blev besviken men tur att jag han uppfatta de innan jag var påväg till affären.
Citera
2011-03-14, 14:42
Medlem
Medves avatar
Jag kommer vänta nån månad innan jag köper spelet, om jag nu kommer gö det, men har blivit så extremt besviken på dom två senaste, visst det är snygg grafik och väldigt snygga miljöer i Shogun 2 men det räker inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in