2010-05-29, 20:42
Medlem
kevin123123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
att det finns heroin i sverige är väl ett bevis på att folk smugglat hit det? eller?

förresten så finns det en mängd brister i din plan.

det är inte enkelt att smuggla 200 kilo heroin tvärs över världen. och det är svårt att kränga 200 kg heroin också.
Det var det jag menade, formulerade mina ord lite fel kanske, alltså menade jag att det finns heroin i Sverige vilket betyder att NÅGON tjänar stora pengar på det, om andra kan göra det kan man göra det själv, något sånt.

Vill gärna höra på bristerna, säg inte bara 'Det finns massa problem med din plan' säg vad bristerna är så säger jag lösningen..
Citera
2010-05-29, 20:47
Medlem
J.J.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevin123123
Det var det jag menade, formulerade mina ord lite fel kanske, alltså menade jag att det finns heroin i Sverige vilket betyder att NÅGON tjänar stora pengar på det, om andra kan göra det kan man göra det själv, något sånt.

Vill gärna höra på bristerna, säg inte bara 'Det finns massa problem med din plan' säg vad bristerna är så säger jag lösningen..

Jag tror att den "någon" som tjänar stora pengar på heroin i sverige skulle bli väldigt sur om du tog över hans marknad.

Och att försöka sälja runt stora mängder heroin till folk man inte ens känner, kan ju bara blir knas.
Citera
2010-05-29, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantarmen
Allt är hemodlat såklart.. Min granne har 2 megahektar vallmo.
fan det tänkte jag inte på.
Citera
2010-05-29, 21:12
Medlem
Citat:
1kg heroin i Afghanistan kostar $900.

Man kan sälja heroin 'wholesale' för $17,000 kg

Detta är 19 gånger priset.

Så om man köper för $200,000 så blir det ca $3,800,000 - så klart blir det dyrt att flytta runt det, kanshe betala någon för att kolla åt andra hållet, vi säger $800,000? Alltså nu har man $3,000,000.

Man gör samma sak en gång till och så har man $57,000,000 fast igen, blir svårt att flytta såna stora mängder, så vi säger man betalar $7,000,000 denna gång.

Jaha, nu har man tjänat ihop $50,000,000 (En halv miljard svenska kronor)

Det jag inte fattar är vad är det som är svårt, är det ens svårt eller är alla bara fega?

Kan väl inte vara svårt att fixa ett privat plan som landar i något tomt fält i Afghanistan, eller så kan planet landa i vattnet och man tar en båt ut? (Genom Pakistan förs)

Att hitta säljare/köpare kan vara lite svårare fast inte omöjligt, jag menar Aftonbladet kan ju hitta 'Black Cobra ledare'.. dom håller väl på med sånt?

My point is... visst är det riskabelt och svårt och farligt, fast OM man lyckas klara det så har man ju pengar att leva vilket jäkla liv man vill!

Jag har ingen 'super plan' och detta är ju inget jag har direkt plannerat att göra, fast det är roligt att spekulera.

Så, vad är det som är 'felet' eller 'problemet' med min 'teori'? Alla problem kan överkommas om man är smart!
Sen när var 10SEK=1USD?
Citera
2010-05-29, 21:16
Medlem
adisban1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheodorHerzl
Sannolikt börjar dina riktiga problem när du ska motivera köparen varför denne ska betala så mycket pengar för ditt heroin, istället för att bara ta det ifrån dig.

Du går ju inte precis och säger "vill du köpa 100 kilo heroin" till närmaste knarklangare.

"Det går att få tag på"
"Finns möjligheter men blir svårt"
"Är i kontakt med folk som kan föra över i små mängder osv osv"...

Du går inte ut med att du har 100 kilo cain hemma i badrummet...
Citera
2010-05-29, 21:16
Medlem
Opium måste vara en av, de äldsta smugglingsvarorna.
Så det blir nog extremt svårt att slå sig in på den marknaden, heroin vägen till sverige från afghanistan går genom Ryssland och baltikum har jag hört, så du bör ha kontakter i de sköna länderna:P
Sen tror jag personligen att det inte var demokratin utan oljan i afganhistan som USA med flera ville åt utan delviss för att ha kontroll på heroin smugglingen.
Jag tror det bästa sättet för dig att fixa heroin vore att, du skaffar ett fett växthus någonstans och odlar din egna valmo och läser till kemist.
Citera
2010-05-29, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Flygplan lär du kunna glömma gissar jag på pga all radartrafik längs gränserna.
Sen om du ska sälja av hela kilot själv, gram efter gram, så är det bara en tidsfråga innan du är rätt high-profile så efter första kilot så får du ju hålla dig låg i ett par år.
Tror du inte det finns illegala flygplan på låg höjd in i Tajikistan och Kirgistan, höga berg och flyga där går bra att gömma sig, fast det är snarare att hitta en pilot som är villig och dessutom flygplan, en AN-2 kanske.
Däremot fattar jag inte hur TS tänker, tror han verkligen att Afghaner skulle sälja till någon okänd?
Nej, dom som håller på med detta får förskott och sen köper dom all utrustning, konstgödsel, bevattning osv. Inte så att man går in i en bazaar och säger -Jag vill ha ett kilo smack av mellankvalité.
Citera
2010-05-29, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rasputinspolare
Så det blir nog extremt svårt att slå sig in på den marknaden, heroin vägen till sverige från afghanistan går genom Ryssland och baltikum har jag hört, så du bör ha kontakter i de sköna länderna:P
Sen tror jag personligen att det inte var demokratin utan oljan i afganhistan som USA med flera ville åt utan delviss för att ha kontroll på heroin smugglingen.
Jag tror det bästa sättet för dig att fixa heroin vore att, du skaffar ett fett växthus någonstans och odlar din egna valmo och läser till kemist.
Finns ingen olja i Afghanistan, däremot har det funnits planer på pipelines med olja och naturgas till kusten och Pakistan.
Citera
2010-05-29, 21:32
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasputinspolare

OT:
Kan ligga någonting i det.
Eftersom Talibanerna hade totalförbud på vallmoodling, opium och heroinproduktion. Men det har ju åter tagit rejäl jävla fart, nu sedan herr USA är där för att söndra och härska. Det var ju även jänkarna som hjälpte till att dra igång produktionen på allvar, under kriget mellan CCCP och Mujaheddin... Detta skedde med argumentet "Det gör inget om vi förlorar kriget mot narkotikan på hemmaplan; bara vi vinner kriget mot Sovjet på bortaplan...", sorgligt men sant.
Senast redigerad av Allaballawalla 2010-05-29 kl. 21:34.
Citera
2010-05-29, 21:32
Medlem
Haha lycka till grabben.. 19 bast... mmm visst du kommer bli ihjälslagen direkt om du glider ner dit med dina 900$. Kan dom ju leva loppan på istället för att hjälpa en liten tonåring att bli rik.
Citera
2010-05-29, 21:45
Medlem
Citat:
Jo eftersom man köper mer för det man tjäna innan, alltså köper man för 3,8kk vilket x9 blir 57kk.

Som jag sa så tar man en båt ut en del av vägen SEN ett plan. Privat plan flyger mellan länder hela tiden, annars är det ju bara att ta över det till Turkiet, blir lättare att ta det från Turkiet till Väst-Europa än direkt från Afghanistan.

När man ska det över gränsen när man ska byta bil får man väl ha någon typ av släpkärra. Kan inte vara svårt att fixa någon kontakt så man vet vart man kan passera, Afghanistan/Pakistan är dom mest korrupta länder som finns, Afghanistan ligger näst sist på HDI (Human Development Index), 2/3 av populationen lever på $2 om dagen, alltså majoriteten lever på $740 om året. Jag gissar att 30k-50k går jävligt långt för någon botten-medel militär att kolla andra hållet eller säga vilken väg man ska vilken tid. Tror inte afghaner bryr sig så mycket om väst-länder får drog problem. Sen så är Gränserna över 500km..

Priset jag räkna ut var om man säljer 'wholesale' per kilo, om man skulle sälja per gram.. ja 1gram ligger på över 1000 SEK, vilket blir 1,000,000 SEK per kilo. Fast man vill inte sälja per gram..

Att hitta större köpare kan inte vara så svårt, hitta någon 'crack-whore' ge henne en slant för att säga vart hon köpte det, fortsätt tills man kommer högt på pyramiden till stor köparna.

Heroin finns ju och NÅGON tjänar pengar på det.

Finns massor trådar på flashback om personer som försöker trycka in ett par gram i arslet/fittan/tampong. Man får 10+ år för det. Ska man ta en sån risk kan man ju lika gärna göra det stort. Om man lyckas blir belöningen stor.

Det jag undrar är vad är det största 'hindret', i mitt huvud funkar planen ganska lätt. Köp, betala militär, åk över gränsen, ta båt/plan till Sverige/UK/Tyskland/Frankrike, hitta stor köpare, flytta vart fan man vill och njut av livet som rik

Ja tror du har helt rätt i ditt sätt att frakta..åsna,bil,båt,flyg sen ev båt igen sista biten in i sverige tror ja inte skulle va nåt problem. Att få tag på heroinet skulle inte d heller va nåt problem med rätt kontakter om du nu menar dom volymerna du pratar om.....Däremot så tror ja inte du skulle bli speciellt långvarig här hemma när d börjar komma ut att en färsking sitter på hundratals kilo heroin!! Polisen skulle va ditt minsta bekymmer,dom som förlorar pengar skulle va ditt största bekymmer.... Men absolut,,,,ja tycker du iallafall ska testa ett par kilon å se hur d går?? lycka till!!!
Citera
2010-05-29, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Finns ingen olja i Afghanistan, däremot har det funnits planer på pipelines med olja och naturgas till kusten och Pakistan.

sry menade opium fast skrev olja:P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in