2010-05-29, 18:10
Medlem
Utöver alla problem som redan nämnts i tråden, vilket gör det hela oerhört krävande, så skulle jag säga att det är nästan omöjligt för en vanlig halvkriminell person att göra sig av med så stora mängder utan att antingen åka dit eller bli rånad/mördad..

Var ska du hitta seriösa köpare som tar dig på allvar och kan få fram en så pass stor summa pengar? Dem växer inte på träd

Börjar du fiska efter köpare eller delar upp partiet på alldeles för många smådelar så kommer det inte dröja länge förrän du antingen torskar eller blir rånad, då det behövs både erfarenhet, kontakter men även respekt för att handskas med dem människorna du måste involvera dig med när det gäller större mängder narkotika, det är inget för amatörer eller hobbyknarkare

Men givetvis går det, men då behöver du mycket stake, mycket tur och bra och lojala vänner!

MVH
Citera
2010-05-29, 18:20
Medlem
Lischos avatar
TS har kollat på "American Gangster" för mycket skulle jag tro.
Citera
2010-05-29, 18:49
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
men du verkar vara ganska skärpt och ha en hel del annorlunda idéer. Så du kanske skulle använda dem till att komma på något vettigare än att smuggla smack...
Hur då?
Citera
2010-05-29, 18:52
Medlem
Lischos avatar
Jag har goda kontakter i Afghanistan och hjälper gärna till!
Senast redigerad av Lischo 2010-05-29 kl. 18:59.
Citera
2010-05-29, 18:56
Medlem
kevin123123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Den som lyckas "segla" från Afghanistan till Sverige kan nog bli miljardär utan att smuggla, eftersom Afghanistan är ett land utan hav...

Det ligger ju mitt i en kontinent och floderna är ganska hårdbevakade nu under kriget.

Gör bättre research!
Jo jag vet det, om du läser lite tidigare i tråden sa jag segla från Pakistan, mena det mer som 'koncept'.. typ som man säger åka genom hela Sverige när man inte åker genom HELA Sverige..

Citat:
Ursprungligen postat av Lischo
Jag har goda kontakter i Afganistan och hjälper gärna till!
Haha, seriöst? Vilka typer av kontakter? Gissar på att du skämtar..

--------------

Diskussion om Cannabis - https://www.flashback.org/t1207767
Citera
2010-05-29, 19:05
Medlem
Lischos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevin123123
Jo jag vet det, om du läser lite tidigare i tråden sa jag segla från Pakistan, mena det mer som 'koncept'.. typ som man säger åka genom hela Sverige när man inte åker genom HELA Sverige..

Haha, seriöst? Vilka typer av kontakter? Gissar på att du skämtar..

--------------

Diskussion om Cannabis - https://www.flashback.org/t1207767

Jag skämtar inte om sånt!
Citera
2010-05-29, 19:05
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Hur då?

De flesta människor ser bara begränsningar, vilket gör att de inte tänker i flera nivåer utan bara utgår ifrån en möjlighet.

TS verkar inte precis bry sig om det, utan går en bit utanför det sättet att tänka. Det brukar vanligtvis vara ett bra utgångsläge för kreativt tänkande. Därav: "verkar vara ganska skärpt".
Jag skrev ju inte att TS var ett geni eller ens smart...
Senast redigerad av Allaballawalla 2010-05-29 kl. 19:32.
Citera
2010-05-29, 19:07
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:

Du ja, men det finns ju fler som har varit inne på att segla i den här tråden...
Citera
2010-05-29, 19:21
Medlem
Jag spolar fram i tiden,genom alla jävla hinder du inte verkar tänkt på. Du står nu i Sverige med 222 kilo. Du går till din crackwhore som kommer undra varför du frågar, är du polis? etc, du kanske får dra en lina för att övertyga henne. När du hittat hennes supplier så kommer det troligtvis vara hennes nerknarkade pojkvän och han kommer också börja fråga en del, så du får kanske bjuda honom på en lina. Nu ringer han sin polare som är hans supplier, och du visar ditt fina koks för honom. Men han kommer inte vilja namnge sin supplier, det är ungefär här det tar stopp.

Du är det ett vapen emot hans huvud som gäller, misshandel. Du får hans supplier. Du ringer dit och han kommer fråga hur fan du fått hans nr och massa frågor om polis. Du säger att du har ett fett lager koks, nu kommer han vilja träffas på avlägsen plats. Dit kommer du få gå ensam, den h'är snubben är en mellanhand, han är en sån där som säger "they will kill me anyway" om du riktar en picka mot hans huvud, troligtvis har han med sig två skumma gorillor också, så de kanske inte blir så lätt att döda dom. Här får du helt enkelt bli vän.

Berättar du nu om din last så är du i hetluften, de kommer spridas ett rykte i den undre världen, tjallare snappar upp och polisen får nog nys om att det finns en vara på ingång.

Ditt alternativ är helt enkelt att spela hårt på att du vill träffa hans boss, de kommer granska dig.

Nu orkar jag inter skriva mer
Citera
2010-05-29, 20:05
Medlem
fulnylles avatar
Om du nu mot all förmodan skulle klara dig med ditt Heroin från Afghanistan till Sverige är det ju inte direkt särskilt lätt att sälja av skiten. En randomkille som inte har någon direkt kriminell bakgrund men som sitter på en jävla massa heroin simmar ju på farligt vatten. Vilket kriminellt slödder som helst skulle knäppa dig för att få tag i dina varor. Varför skulle dom förhandla med dig för? Du har ju ingenting att sätta emot.

Lycka till!
Citera
2010-05-29, 20:23
Medlem
Citat:

Det jag inte fattar är vad är det som är svårt, är det ens svårt eller är alla bara fega?
att det finns heroin i sverige är väl ett bevis på att folk smugglat hit det? eller?

förresten så finns det en mängd brister i din plan.

det är inte enkelt att smuggla 200 kilo heroin tvärs över världen. och det är svårt att kränga 200 kg heroin också.
Senast redigerad av Mr.Dee 2010-05-29 kl. 20:26.
Citera
2010-05-29, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
att det finns heroin i sverige är väl ett bevis på att folk smugglat hit det? eller?

förresten så finns det en mängd brister i din plan.

Allt är hemodlat såklart.. Min granne har 2 megahektar vallmo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in