Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Jag har aldrig lärt mig hur $200,000 x 19, första gången kan bli $3,800,000 och $57,000,000 den andra gången...
Jo eftersom man köper mer för det man tjäna innan, alltså köper man för 3,8kk vilket x9 blir 57kk.
Som jag sa så tar man en båt ut en del av vägen SEN ett plan. Privat plan flyger mellan länder hela tiden, annars är det ju bara att ta över det till Turkiet, blir lättare att ta det från Turkiet till Väst-Europa än direkt från Afghanistan.
När man ska det över gränsen när man ska byta bil får man väl ha någon typ av släpkärra. Kan inte vara svårt att fixa någon kontakt så man vet vart man kan passera, Afghanistan/Pakistan är dom mest korrupta länder som finns, Afghanistan ligger näst sist på HDI (Human Development Index), 2/3 av populationen lever på $2 om dagen, alltså majoriteten lever på $740 om året. Jag gissar att 30k-50k går jävligt långt för någon botten-medel militär att kolla andra hållet eller säga vilken väg man ska vilken tid. Tror inte afghaner bryr sig så mycket om väst-länder får drog problem. Sen så är Gränserna över 500km..
Priset jag räkna ut var om man säljer 'wholesale' per kilo, om man skulle sälja per gram.. ja 1gram ligger på över 1000 SEK, vilket blir 1,000,000 SEK per kilo. Fast man vill inte sälja per gram..
Att hitta större köpare kan inte vara så svårt, hitta någon 'crack-whore' ge henne en slant för att säga vart hon köpte det, fortsätt tills man kommer högt på pyramiden till stor köparna.
Heroin finns ju och NÅGON tjänar pengar på det.
Finns massor trådar på flashback om personer som försöker trycka in ett par gram i arslet/fittan/tampong. Man får 10+ år för det. Ska man ta en sån risk kan man ju lika gärna göra det stort. Om man lyckas blir belöningen stor.
Det jag undrar är vad är det största 'hindret', i mitt huvud funkar planen ganska lätt. Köp, betala militär, åk över gränsen, ta båt/plan till Sverige/UK/Tyskland/Frankrike, hitta stor köpare, flytta vart fan man vill och njut av livet som rik