2010-05-28, 04:40
Medlem
kevin123123s avatar
1kg heroin i Afghanistan kostar $900.

Man kan sälja heroin 'wholesale' för $17,000 kg

Detta är 19 gånger priset.

Så om man köper för $200,000 så blir det ca $3,800,000 - så klart blir det dyrt att flytta runt det, kanshe betala någon för att kolla åt andra hållet, vi säger $800,000? Alltså nu har man $3,000,000.

Man gör samma sak en gång till och så har man $57,000,000 fast igen, blir svårt att flytta såna stora mängder, så vi säger man betalar $7,000,000 denna gång.

Jaha, nu har man tjänat ihop $50,000,000 (En halv miljard svenska kronor)

Det jag inte fattar är vad är det som är svårt, är det ens svårt eller är alla bara fega?

Kan väl inte vara svårt att fixa ett privat plan som landar i något tomt fält i Afghanistan, eller så kan planet landa i vattnet och man tar en båt ut? (Genom Pakistan förs)

Att hitta säljare/köpare kan vara lite svårare fast inte omöjligt, jag menar Aftonbladet kan ju hitta 'Black Cobra ledare'.. dom håller väl på med sånt?

My point is... visst är det riskabelt och svårt och farligt, fast OM man lyckas klara det så har man ju pengar att leva vilket jäkla liv man vill!

Jag har ingen 'super plan' och detta är ju inget jag har direkt plannerat att göra, fast det är roligt att spekulera.

Så, vad är det som är 'felet' eller 'problemet' med min 'teori'? Alla problem kan överkommas om man är smart!
Citera
2010-05-28, 05:07
Medlem
BenAsslicks avatar
Flygplan lär du kunna glömma gissar jag på pga all radartrafik längs gränserna.
Sen om du ska sälja av hela kilot själv, gram efter gram, så är det bara en tidsfråga innan du är rätt high-profile så efter första kilot så får du ju hålla dig låg i ett par år.
Citera
2010-05-28, 07:40
Medlem
MindTwisters avatar
Du kommer aldrig över gränsen med 1kg heroin om du tar flygplan, och om du åker bil eller liknande måste du passera ett dussintal gränser, vilket ökar risken för att du blir upptäckt drastiskt.

Om du dock planerar det noga och bara tar vägar där tullen inte finns, alternativt dumpar bilen när du är nära gränsen, går över och sedan skaffar en ny bil i nästa land, så kan det gå. Detta är dock fortfarande väldigt riskabelt och det krävs mycket planering samt information om gränserna.

50,000,000 är inte en halv miljard, förresten.

Edit: Såg nu att du ville köpa för 200,000. Det blir alltså 222 kilogram. Hur hade du tänk bära runt på det?
Senast redigerad av MindTwister 2010-05-28 kl. 07:44.
Citera
2010-05-28, 11:56
Moderator
Allaballawallas avatar
Har jag missat något?
Eller har de fullständigt tappat kontrollen över luftrummet i världen? Skulle bli fett förvånad om de inte kollar all flygtrafik runt Afghanistan, de ligger ju lite i krig med USA och hans polare. Till och med polaren Sverige är ju med och krigar...

Att TS skulle vara en av jordens cirka 6 800 000 000 invånare som kommer undan med något sådant håller jag för ganska osannolikt, men inte omöjligt. Om kevin123123 skulle vara en ny kriminell "Master Mind", förstår jag inte varför han/hon sitter på Flashback och frågar oss "vanlig" människor om sådana här råd...

Jag har aldrig lärt mig hur $200,000 x 19, första gången kan bli $3,800,000 och $57,000,000 den andra gången...
Kanske bättre att forska vidare på de teorierna och sikta på "Sveriges Riksbanks pris i ekonomisk vetenskap till Alfred Nobels minne", det kan ju till och med hjälpa världsekonomin mer än något annat. Om detta lyckas så är det ju betydligt enklare än att smyga runt med ett par hundra kilo heroin i gränstrakterna mellan Pakistan och Afghanistan.

En US-dollar är väl runt 7,90 skr, så de svenska summorna verkar lite konstiga, men det går säkert också att fixa med den här nya ekonomiska teorin...

Men skit i det, kör så det ryker!

Om inte annat så får ju kevin123123 en grym story att dra för barnbarnen...
Senast redigerad av Allaballawalla 2010-05-28 kl. 11:58.
Citera
2010-05-28, 15:40
Medlem
Det är nog svårare än du tror att köpa, smuggla och sälja tusentals kilo heroin.
Citera
2010-05-28, 17:32
Medlem
kevin123123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Jag har aldrig lärt mig hur $200,000 x 19, första gången kan bli $3,800,000 och $57,000,000 den andra gången...
Jo eftersom man köper mer för det man tjäna innan, alltså köper man för 3,8kk vilket x9 blir 57kk.

Som jag sa så tar man en båt ut en del av vägen SEN ett plan. Privat plan flyger mellan länder hela tiden, annars är det ju bara att ta över det till Turkiet, blir lättare att ta det från Turkiet till Väst-Europa än direkt från Afghanistan.

När man ska det över gränsen när man ska byta bil får man väl ha någon typ av släpkärra. Kan inte vara svårt att fixa någon kontakt så man vet vart man kan passera, Afghanistan/Pakistan är dom mest korrupta länder som finns, Afghanistan ligger näst sist på HDI (Human Development Index), 2/3 av populationen lever på $2 om dagen, alltså majoriteten lever på $740 om året. Jag gissar att 30k-50k går jävligt långt för någon botten-medel militär att kolla andra hållet eller säga vilken väg man ska vilken tid. Tror inte afghaner bryr sig så mycket om väst-länder får drog problem. Sen så är Gränserna över 500km..

Priset jag räkna ut var om man säljer 'wholesale' per kilo, om man skulle sälja per gram.. ja 1gram ligger på över 1000 SEK, vilket blir 1,000,000 SEK per kilo. Fast man vill inte sälja per gram..

Att hitta större köpare kan inte vara så svårt, hitta någon 'crack-whore' ge henne en slant för att säga vart hon köpte det, fortsätt tills man kommer högt på pyramiden till stor köparna.

Heroin finns ju och NÅGON tjänar pengar på det.

Finns massor trådar på flashback om personer som försöker trycka in ett par gram i arslet/fittan/tampong. Man får 10+ år för det. Ska man ta en sån risk kan man ju lika gärna göra det stort. Om man lyckas blir belöningen stor.

Det jag undrar är vad är det största 'hindret', i mitt huvud funkar planen ganska lätt. Köp, betala militär, åk över gränsen, ta båt/plan till Sverige/UK/Tyskland/Frankrike, hitta stor köpare, flytta vart fan man vill och njut av livet som rik
Citera
2010-05-28, 18:34
Medlem
SMD FBs avatar
Du beskriver det som om det är så lätt och det är bara att göra så och så. Det här borde inte vara så svår etc.. Det blir garanterat hur mycket trubbel och oberäknade situationer som helst och jag antar att det är här varför det blir så riskfyllt. Det finns många som vill ha en bit av kakan genom att bla blåsa en på ett eller annat sätt.
Citera
2010-05-28, 18:45
Medlem
1800KELLYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reterded
Det är nog svårare än du tror att köpa, smuggla och sälja tusentals kilo heroin.
Vem sa något om tusentals kilo?
Citera
2010-05-28, 18:49
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevin123123
Jo eftersom man köper mer för det man tjäna innan, alltså köper man för 3,8kk vilket x9 blir 57kk.

Det jag undrar är vad är det största 'hindret', i mitt huvud funkar planen ganska lätt. Köp, betala militär, åk över gränsen, ta båt/plan till Sverige/UK/Tyskland/Frankrike, hitta stor köpare, flytta vart fan man vill och njut av livet som rik

Jag gillar ditt sätt att tänka på, det är lite som:"Impossible is Nothing!"...

Tyvärr så skrev du aldrig att du skulle återinvestera din eventuella vinst, utan bara att "... Man gör samma sak en gång till ...", vilket innebär att man åter en gång tar och köper för $200,000...

Självklart förstod jag vad du menade, men det finns vissa formuleringsätt i din frågeställning som gör att det är öppet för flera olika tolkningar...

Som jag skrev tidigare så är nog inte ditt största problem Afghanerna eller Pakistanierna, utan de internationella militärtrupperna som är där och krigar.

Jag har varit en hel del i de där delarna av världen (Dock inte i Afghanistan eller Pakistan.), så att det finns mycket fattigdom och att de är lätta att muta vet jag.

Det är helt klart kul att spekulera i hur det skulle gå att lösa dilemman av den här typen, men du verkar vara ganska skärpt och ha en hel del annorlunda idéer. Så du kanske skulle använda dem till att komma på något vettigare än att smuggla smack...

Du kan nog styra upp något annat sätt att dra in pengar, så att du kan njuta av livet som rik än genom att medverka till fler människors lidande.

Men visst tanken är ju kul...

Lycka till med dina planer,
Allaballawalla
Citera
2010-05-28, 19:03
Medlem
Celenos avatar
Man åker inte till Afghanistan hur som helst utan att någon kollar två gånger.

Mitt förslag är att du åker på semester till Indien och Nepal och reser runt lite. Sen åker du in till Pakistan till staden Lahore, en cool och turistvänlig stad. Hittills har du inte väckt någon stats uppmärksamhet. Bo runt lite i Lahore, ett par nätter här och där på olika hostels.

Nu gäller det att ta sig obemärkt in i Afghanistan, och det kan ju vara lite knepigt. Väl där, skaffa godset så fort som möjligt och ta dig tillbaks till Pakistan en annan väg än vad du kom in. Kör ner till kusten så fort som möjligt där du har en segelbåt väntande. Nationalparken Hingol borde vara optimal.

Väl på båten gömmer du knarket på nåt smart ställe och seglar sakta hem till Sverige. I Sverige är det ingen koll alls, det är bara att lasta av.
Citera
2010-05-28, 19:15
Medlem
R.Rs avatar
Jag tror att ditt största problem blir mängden, om jag inte räknar åt helvete fel så skulle du vid ditt andra inköp forsla över 3 ton heroin. Oavsett om du lyckas hitta storköpare eller inte så kommer sådana mängder ta tid att prångla ut ändå, det ska förvaras under tiden och med all sannolikhet kommer du bli tvungen att göra affärer med ett flertal personer vilket ökar risken för knas. Ska man sälja såna enorma mängder är det nog fördel om man redan har en och annan fot inne i branschen.

Har inte så mycket annat att tillföra atm, tror inte din idé är någon omöjlighet men däremot tror jag du räknar med för stora mängder heroin.
Citera
2010-05-28, 19:24
Medlem
MindTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Man åker inte till Afghanistan hur som helst utan att någon kollar två gånger.

Mitt förslag är att du åker på semester till Indien och Nepal och reser runt lite. Sen åker du in till Pakistan till staden Lahore, en cool och turistvänlig stad. Hittills har du inte väckt någon stats uppmärksamhet. Bo runt lite i Lahore, ett par nätter här och där på olika hostels.

Nu gäller det att ta sig obemärkt in i Afghanistan, och det kan ju vara lite knepigt. Väl där, skaffa godset så fort som möjligt och ta dig tillbaks till Pakistan en annan väg än vad du kom in. Kör ner till kusten så fort som möjligt där du har en segelbåt väntande. Nationalparken Hingol borde vara optimal.

Väl på båten gömmer du knarket på nåt smart ställe och seglar sakta hem till Sverige. I Sverige är det ingen koll alls, det är bara att lasta av.
Din plan skulle kunna funka. Det bästa vore att segla hela vägen och inte använda motorn, för då slipper man gå i land för att fylla på med bränsle. Men då kommer du stöta på flera hinder, bland annat:

-Du måste vara en skicklig seglare för att segla så långt och på oceanerna med en liten segelbåt.
-Resan kommer ta flera månader, men om du har stora mängder burkmat och någon vattenrenare som gör saltvattnet drickbart så kan det gå.
-Du kan stöta på pirater när du seglar på afrikanskt vatten. Det är just små, ensamma segelbåtar som de oftast ger sig på, så det vore ju bra om du hade något vapen på dig.
-Det kan stöta på militär/polisskepp som undrar varför du seglar på deras lands vatten.

För att snabba upp resan så skulle du kunna ha propellrar drivna på solkraft som du utvinner genom solpaneler på båten. Eller så kan du stjäla lite uran från Iran och bygga en kärnkraftsreaktor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in