2010-06-08, 19:41
Medlem
Evil Kneivels avatar
den här james bond historian låter inte bra från ruta 1. Fixa en segelbåt, åk till västafrika o ta av nån av de sydamerikanska baronerna. Sen seglar du ut på atlanten o går in vid göteborg. Lika lätt
Citera
2010-06-08, 22:02
Medlem
xceLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Jag börjar gilla alla inlägg av typen: "Det nog går att peta undan lite snyggt...".
Om ni läser hela tråden så ser ni snabbt att TS är inne på att köra två vändor...

Den första med cirka 200kg och den andra med cirka tre ton... Det blir alltså lite som att först smuggla ut en halv D-ponny och sedan två och en halv VW Golf. Inte precis det jag hade klarat av att gömma på ett enkelt sätt, men jag jobbar ju inte med sånt här, så vad vet jag om vad Flashbacks alla "Master Minds" har för "Joe Labero eller David Copperfield-skills"...

Sedan har jag svårt att se den heroinmarknaden i Sverige, som skulle behövas för att kränga de mängderna. Med tanke på hur otroligt översvämmat det skulle bli, så skulle det bli en ganska fet inflation, vilket leder till ett naturligt prisras (Läs fritt fall.). Alltså blir vinsten inte i närheten av det som ni sitter och räknar på.

Om TS skulle få tag i de summorna som behövs till grundplåten för ett liknande "högriskprojekt" ($200,000 ungefär 15,6 miljoner skr), så finns det nog vettigare saker att investera i...
Men eftersom SEB verkar vara glada i bonusar, så kanske de lånar ut, vad vet jag?

TS, börja med att läsa Mister Nice av Howard Marks. Det är visserligen gräs, som smugglas och det var några år sedan han gjorde det. Men han lyckades plocka in ett gäng ton på ett bräde i USA, krascha Nepals ekonomi (För mycket pengar in i landet.), få IRA att köra in en hel del till UK, bli en av världens mest efterspanade narkotikabrottslingar och det hela sket sig precis när han skulle hyra en ö i Filippinerna för att odla över hela. Marks var dessutom en extremt smart snubbe med massor av kontakter.

Marks på wikipedia:

Marks egen officiella sida:

Roligare än George Jung, trevligare än Pablo Escobar och egentligen bara inne på att tjäna lite pengar på att kränga gräs...

Till alla andra framtida "Kemikaliebaroner":
Mister Nice, precis som TS då. Smart och med massa kontakter . Jesus helt mållös ang TS
Citera
2010-07-04, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevin123123
Man får väl ha lite disciplin. Man sätter ner reglerna och dom följer man, no matter what. Visst finns det risker fast man gör ju bara det här för kanske 5, MAX 10 år. Då har man tjänat väldigt mycket pengar. Om jag räknar ihop alla timmar jag har kört/åkt i en bill har jag ALDRIG blivit stoppad av någon annledning. Visst finns det risker, fast om man vakum packar, kanske lägger det i en present så det ser ut som en födelsedags present, vad är chanserna på att man blir tagen då? Like stor chans som att en lastbil kör över sin bill och man dör direkt. Om man klara det så har man resten av livet att göra vad fan man vill. Sitta och slappa, resa, familj, sport, VAD SOM HELST. Tänk att kunna spendera all sin tid med sin familj, inte kul att bara se sina barn sent på nätterna någon timma innan dom lägger sig medans sin fru sitter hemma ensam och har det tråkigt..

Jobba 'ärligt'? Visst har man tänkt på det, lång ifrån försent för mig att göra det, fast vad blir det av det? Plugga ekonomi och jobba vart då på en bank? Visst kan man tjäna 100,000:- i månaded på det, fast först måste man komma upp dit, och glöm inte skatten, hälften av det man jobbat så hårt för ska gå till Abdhul och hans 20st kusiner. Sen jobbar man 12+ timmar om dagen, tills man är 65, glöm inte stressen, näst intill alla jobb som man tjänar bra på finns det stress (Doktor, Pilot, Bank, etc. etc.) Vad finns det för andra alternativ? Starta företag, javisst, fast då ska man ha kapital, och om det inte funkar har man inget. 0, zilt, nada.

ELLER, så tar man risken, att odla Cannabis verkar rätt kul ändå, lite spänning i livet, att man kan bli tagen när som helst med ett fett stort jävla odlings labb, det blir ju lätt en artikel i Aftonbladet

Men ja, om du vill leva ditt tråkiga meningslösa 9-5 liv så kör på. Det kommer komma en tid när du tänker hur jäkla meningslöst, tråkigt och patetiskt livet är, svårt att beskriva, du tror säkert att du förstår, som dom flesta, fast det gör du inte helt.. det ända jag kan säga är kolla på 'American Beauty', om det inte är solklart, så är du inte redo,

Jävla idiot. vafan vet du om livet du beskriver
Citera
2010-07-04, 11:59
Medlem
Köper man ett KG rent så kan man nog blanda ut och tredubbla den vikten innan man börjar sälja det. Ligger renheten på 25 % kommer folk tycka att det är dundervaror.
Citera
2010-07-04, 12:46
Bannlyst
Jag tror jag har en rätt bra idé annars, ni får säga om det är någonting som kan förbättras!

Först så jobbar man som dagmamma i några år så man har råd att köpa ett flygplan, sen lär man sig flyga på någon fotbollsplan någonstans, sen flyger man ner till afghanistan helt enkelt!

Väl där så köper man en pistol av första bästa afghanistanier, sen går man ut på landet (SJÄLVKLART kedjar man fast flygplanet så det inte blir stulet under tiden..), så letar man upp någon bonde som odlar opium, så skjuter man honom och hans familj.

Sen så samlar man in all opium och följer något recept ifrån Flashback på hur man gör heroin av detta, sen när man har 10kg så flyger man hem igen. Och så landar man på en åker och springer därifrån.

Sen tar man med sig heroinet i en väska och går till någon hellsangelssnubbe och frågar om han vill köpa det!

Vad kan gå fel?
Citera
2010-07-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Jag tror jag har en rätt bra idé annars, ni får säga om det är någonting som kan förbättras!

Först så jobbar man som dagmamma i några år så man har råd att köpa ett flygplan, sen lär man sig flyga på någon fotbollsplan någonstans, sen flyger man ner till afghanistan helt enkelt!

Väl där så köper man en pistol av första bästa afghanistanier, sen går man ut på landet (SJÄLVKLART kedjar man fast flygplanet så det inte blir stulet under tiden..), så letar man upp någon bonde som odlar opium, så skjuter man honom och hans familj.

Sen så samlar man in all opium och följer något recept ifrån Flashback på hur man gör heroin av detta, sen när man har 10kg så flyger man hem igen. Och så landar man på en åker och springer därifrån.

Sen tar man med sig heroinet i en väska och går till någon hellsangelssnubbe och frågar om han vill köpa det!

Vad kan gå fel?

Vattentät
Citera
2010-07-05, 14:02
Medlem
Royal-s avatar
Under en båt färd borde man kunna packa in heroinet så det blir vattentät och binda under båten så det dras undervatten så inga poliser finner det om bord; )?
Citera
2010-07-05, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89

Vad kan gå fel?

Ser fram emot rapporter både här och i tidningarna..
Citera
2010-07-05, 15:13
Medlem
Dr.Kronans avatar
Vill ni bli rika:
Panta burkar.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4933340.ab
End of story.
Citera
2010-07-06, 16:09
Medlem
kevin123123s avatar
Haha, verkar som någon kopierade våran ubåts idé!!

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...icle7419938.ab
Citera
2010-07-06, 18:16
Medlem
kun6Sizes avatar
Då får jag bara fråga hur kommer det heroin in till Sverige från första början?
Citera
2010-07-07, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevin123123
Haha, verkar som någon kopierade våran ubåts idé!!

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...icle7419938.ab

Jo, för Equadorianer läser säkert FB..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in