2010-06-04, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevin123123
1. Har väldigt svårt att tro på att dom har hundar i postkontor som hanterar post inom Sverige. Det är ju knappt så dom har det på post från utomlands.

2. Du missupfattar mig. Marknadsvärde: 1 gram bra Cannabis = 100:- | 1 kg bra Cannabis = 50,000:- Om man säljer i stora mängder säljer man för betydligt mindre. Man kan inte precis sälja 80kg cannabis i 5g:are. Förstår du? Det jag kanske egentligen borde sagt är att jag måste sälja för halva priset om jag INTE säljer online, förlåt, trodde det var rätt tydligt..

3. Ja, och? Man använder aldrig samma post låda. Man använder postlåder där det inte finns folk/kameror. Dom kommer aldrig hitta den EXAKTA lådan. Sen så kan dom bara spåra breven som dom hittar, så om bara hittar några fåtal lite här och där blir det inte mycket att gå efter. Sen så har dom ingen aning hur mycket som egentligen skickas, hur ska dom få reda på att det är '80kg' Cannabis som åker runt med posten om dom bara hittar 40gram? Förresten ska du inte överskatta polisen, visst dom kanske inte är helt dumma fast ja.. man är inte precis emot FBI. Dom kommer aldrig få reda hur mycket som egentligen skickas så lär inte ta det på sååå stort allvar. Ingen disrespekt, fast poliser BRUKAR inte vara dom vassaste verktygen i lådan

4. Om man har en stor produktion skulle man behöva frakta ca 100+ liter Diesel VARJE dag. Det KANSKE är ett alternativ, jag tänkte mer att man har en viss summa man vill få, sen behöver man bara göra hälften för att nå samma summa. Man ska aldrig bli för girig, bättre att nöja sig med det man hade planerat från början än att riskera allt för lite mer. Finns flera orsaker jag skulle vilja odla hemma Det finns billigare och säkrare alternativ? Hurdå? Berätta gärna! Jag ser att odla hemma som ett bättre alternativ för den enkla anledningen att man har mycket mer kontroll, hela grejen går ut på kontroll. Fast som sagt berätta gärna ditt alternativ och lite snabbt hur det skulle funka, jag berättade om mitt några inlägg innan.

Teorin känns rätt så säker faktist, visst finns det en massa små detaljer man måste tänka igenom fast själva grunden eller 'logistiken' av det hela verkar rätt bra. Känns faktist lite som att du hittar små små problem som egentligen inte finns och försöker förstora dom, kanske har tråkigt?

OBS: Försöker inte låta hostil, bra att du kommer fram med ev. problem, fast dom måste ju verkligen finnas.

Tack, börja nästan känna mig lite halv knäpp, förstos inte vad problemet var fast antog att det måste finnas något eftersom han tog upp det Skönt med lite positivt feedback, när allt är igång får du en påse 10 helt utan kostnad

// Ursäkta stavfelen, är jäkligt trött...

Det märks riktigt väl när någon inte har varit involverad i det de filosoferar om. Du kommer göra något dumt till slut. Du kommer bli lat och inte orka byta postlådor, kommer snacka med någon på krogen, sätta in för mycket cash på banken så de rapporterar dig, åka dit i en trafikkontroll medan det stinker gräs av dig, osv. Girighet och lathet tar dig alltid i slutändan.

Droghandel låter bra i teorin, men håller aldrig i praktiken. Du är inte den första som funderat på att odla hemma. Vet du tex hur mycket det luktar med mycket gräs? Hur mycket lampor och skit du behöver? Tror du ingen lägger märke till det i längden? Även om du bor ute på landet och odlar i källaren.

En dag, säljer du till någon kille du känner i ditt närmiljö, 10g för att va schysst. Eftersom det är ingen-ting för dig tänker du inte mer på det. Killen säljer det till en 17åring som skall festa med sina polare. Hans mamma hittar det, killen golar, din polare golar och plötsligt står polisen hemma hos dig, det stinker gräs. vad tror du de tänker? Om du skall sälja kilovis i grammare, kommer du ha att göra med tio-tals om inte hundratals människor. Någon kommer åka dit, nästa alla kommer gola, någon kommer veta något som tar polisen ett steg närmare.

Tror du inte polisen kollar på sånna forum som detta? Om du säljer tre fya gånger till samma person över nätet, du tror du vet vem det är, kanske chattar med honom på flashback. Han frågar dig om han kan få köpa ett halvkilo, men vill inte göra det över posten. Skall inte mycket till förens du nappar. skall inte mycket till att det är en snut, eller någon som åker dit på vägen hem med halvkilo i bilen för att han körde utan sätebälte.
Citera
2010-06-06, 04:14
Medlem
kevin123123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cs22kz
Visst att du är anonym... Vet du hur lätt det är att sätta dit dig om du säljer grejer över nätet? polisen kan kanske inte få veta vem du är direkt, även om du har en massa användare på flashback etc. Tar inte lång tid förens de sporat din IP adress. även om du är på ett internet café kan de hitta dig, säg om du betalat med kort, säg om du känner killen i kassan, säg om de har videoövervakning där.. proxy-servrar hjälper dig inte länge...

Det är så lätt för polisen att spora dig med digitala medier. Du kanske kommer undan med små mängder, men förr eller senare gör du något dumt. Bara en fråga om tid.

Polisen kan göra massa misstad men endå ta dig i längden, därför att du endast kan göra ett. Ett misstag så åker du in... Lär dig att tjäna ärliga pengar istället.

Så ironiskt när man kollar på denna sidan, hur många som spenderar massa tid på att fundera på hur de kan tjäna pengar på droger. DET GÅR INTE I LÄNGDEN! hade man spenderat hälften av tiden på att lära sig om ekonomi, eller något yrke skulle ni kunna tjänat massa pengar på det resten av livet. snack om att slösa bort sin tid

Citat:
Ursprungligen postat av cs22kz
Det märks riktigt väl när någon inte har varit involverad i det de filosoferar om. Du kommer göra något dumt till slut. Du kommer bli lat och inte orka byta postlådor, kommer snacka med någon på krogen, sätta in för mycket cash på banken så de rapporterar dig, åka dit i en trafikkontroll medan det stinker gräs av dig, osv. Girighet och lathet tar dig alltid i slutändan.

Droghandel låter bra i teorin, men håller aldrig i praktiken. Du är inte den första som funderat på att odla hemma. Vet du tex hur mycket det luktar med mycket gräs? Hur mycket lampor och skit du behöver? Tror du ingen lägger märke till det i längden? Även om du bor ute på landet och odlar i källaren.

En dag, säljer du till någon kille du känner i ditt närmiljö, 10g för att va schysst. Eftersom det är ingen-ting för dig tänker du inte mer på det. Killen säljer det till en 17åring som skall festa med sina polare. Hans mamma hittar det, killen golar, din polare golar och plötsligt står polisen hemma hos dig, det stinker gräs. vad tror du de tänker? Om du skall sälja kilovis i grammare, kommer du ha att göra med tio-tals om inte hundratals människor. Någon kommer åka dit, nästa alla kommer gola, någon kommer veta något som tar polisen ett steg närmare.

Tror du inte polisen kollar på sånna forum som detta? Om du säljer tre fya gånger till samma person över nätet, du tror du vet vem det är, kanske chattar med honom på flashback. Han frågar dig om han kan få köpa ett halvkilo, men vill inte göra det över posten. Skall inte mycket till förens du nappar. skall inte mycket till att det är en snut, eller någon som åker dit på vägen hem med halvkilo i bilen för att han körde utan sätebälte.

Man får väl ha lite disciplin. Man sätter ner reglerna och dom följer man, no matter what. Visst finns det risker fast man gör ju bara det här för kanske 5, MAX 10 år. Då har man tjänat väldigt mycket pengar. Om jag räknar ihop alla timmar jag har kört/åkt i en bill har jag ALDRIG blivit stoppad av någon annledning. Visst finns det risker, fast om man vakum packar, kanske lägger det i en present så det ser ut som en födelsedags present, vad är chanserna på att man blir tagen då? Like stor chans som att en lastbil kör över sin bill och man dör direkt. Om man klara det så har man resten av livet att göra vad fan man vill. Sitta och slappa, resa, familj, sport, VAD SOM HELST. Tänk att kunna spendera all sin tid med sin familj, inte kul att bara se sina barn sent på nätterna någon timma innan dom lägger sig medans sin fru sitter hemma ensam och har det tråkigt..

Jobba 'ärligt'? Visst har man tänkt på det, lång ifrån försent för mig att göra det, fast vad blir det av det? Plugga ekonomi och jobba vart då på en bank? Visst kan man tjäna 100,000:- i månaded på det, fast först måste man komma upp dit, och glöm inte skatten, hälften av det man jobbat så hårt för ska gå till Abdhul och hans 20st kusiner. Sen jobbar man 12+ timmar om dagen, tills man är 65, glöm inte stressen, näst intill alla jobb som man tjänar bra på finns det stress (Doktor, Pilot, Bank, etc. etc.) Vad finns det för andra alternativ? Starta företag, javisst, fast då ska man ha kapital, och om det inte funkar har man inget. 0, zilt, nada.

ELLER, så tar man risken, att odla Cannabis verkar rätt kul ändå, lite spänning i livet, att man kan bli tagen när som helst med ett fett stort jävla odlings labb, det blir ju lätt en artikel i Aftonbladet

Men ja, om du vill leva ditt tråkiga meningslösa 9-5 liv så kör på. Det kommer komma en tid när du tänker hur jäkla meningslöst, tråkigt och patetiskt livet är, svårt att beskriva, du tror säkert att du förstår, som dom flesta, fast det gör du inte helt.. det ända jag kan säga är kolla på 'American Beauty', om det inte är solklart, så är du inte redo,
Citera
2010-06-06, 04:35
Medlem
NattKattHatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevin123123
2. Du missupfattar mig. Marknadsvärde: 1 gram bra Cannabis = 100:- | 1 kg bra Cannabis = 50,000:-

Lycka till att hitta en köpare av 1kg cannabis för 50,000.

Edit: Och nej, det är inte särskilt säkert att sälja över internet. Det har bevisats många gånger om genom åren, du är inte första precis. Kör på, sälj via nätet om du vill, men för din egen skull, räkna inte med att det är säkert.
Senast redigerad av NattKattHatt 2010-06-06 kl. 04:43.
Citera
2010-06-06, 06:43
Medlem
ekwohos avatar
Fan om du nu ska ta in stora mängder, så tar du de till sverige Sen slår du ut det lite så du får ihop mer.. Sen säljer du ju givetvis iväg det.
Du ska ju inte bekna hekton osv. Då är folk bara duma om dom både ska smuggla och hålla på med skit görat. Hekton kan andra mini business man göra.
Sen får dom vanliga knarkarna beckna gramen.
Och dom knarkarna som är mest nere i vårt samhälle får göra bryt, för att kunna få tag på sin dagsdos...
Och tänk dig om dom råkar göra ett bryt i din lägenhet där du har allt ligger... ojojoj då blir det kalas för den persson
Citera
2010-06-06, 12:28
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
Fan om du nu ska ta in stora mängder, så tar du de till sverige Sen slår du ut det lite så du får ihop mer.. Sen säljer du ju givetvis iväg det.
Du ska ju inte bekna hekton osv. Då är folk bara duma om dom både ska smuggla och hålla på med skit görat. Hekton kan andra mini business man göra.
Sen får dom vanliga knarkarna beckna gramen.
Och dom knarkarna som är mest nere i vårt samhälle får göra bryt, för att kunna få tag på sin dagsdos...
Och tänk dig om dom råkar göra ett bryt i din lägenhet där du har allt ligger... ojojoj då blir det kalas för den persson

Nu har jag ingen erfarenhet av att varken smuggla eller sälja (även om jag såklart vet hur det senare går till på gatu-nivå eftersom man som knarkare har möjlighet att studera kranarna man skaffar av) men om man leker med tanken att jag suttit på låt säga 1kg heroin och sen slagit ut det till en större mängd också naturligtvis hade jag fan inte vågat ens beckna så pass stora mängder som hekton, och jag hade aldrig haft allt samlat på ett och samma ställe..hade kanske haft lite hemma, en del i källaren, nån del ute i skogen osv och sen sålt iväg bollar, gram och max femmor typ för att inte dra till mig för mycket uppmärksamhet samt haft åt mig själv för eget bruk i en lång tid framöver..för även om man säljer hårt så har man ju så det verkligen räcker och blir över till en själv också i mer än ett års tid om jag hållt mig till att ta ett gram om dagen, iofs hade man nog tagit ännu mer än så om man vetat att man kunnat ta i princip ur mycket som helst..hade blivit riktiga monsterfixar.

Visst, det är bekvämare om man kan beckna iväg några hekton direkt så man blir av med det så fort som möjligt men folk skulle få upp ögonen för en och OM man skulle torska för sådana mängder blir det inte kul..

Känns som att man aldrig hade kunnat slappna av med sådana mängder i sin ägo alltså..
Senast redigerad av AntiAlias 2010-06-06 kl. 12:38.
Citera
2010-06-06, 19:18
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Nu har jag ingen erfarenhet av att varken smuggla eller sälja (även om jag såklart vet hur det senare går till på gatu-nivå eftersom man som knarkare har möjlighet att studera kranarna man skaffar av) men om man leker med tanken att jag suttit på låt säga 1kg heroin och sen slagit ut det till en större mängd också naturligtvis hade jag fan inte vågat ens beckna så pass stora mängder som hekton, och jag hade aldrig haft allt samlat på ett och samma ställe..hade kanske haft lite hemma, en del i källaren, nån del ute i skogen osv och sen sålt iväg bollar, gram och max femmor typ för att inte dra till mig för mycket uppmärksamhet samt haft åt mig själv för eget bruk i en lång tid framöver..för även om man säljer hårt så har man ju så det verkligen räcker och blir över till en själv också i mer än ett års tid om jag hållt mig till att ta ett gram om dagen, iofs hade man nog tagit ännu mer än så om man vetat att man kunnat ta i princip ur mycket som helst..hade blivit riktiga monsterfixar.

Visst, det är bekvämare om man kan beckna iväg några hekton direkt så man blir av med det så fort som möjligt men folk skulle få upp ögonen för en och OM man skulle torska för sådana mängder blir det inte kul..

Känns som att man aldrig hade kunnat slappna av med sådana mängder i sin ägo alltså..

Helst sant. Håller med dig i det du skriver. =)
Citera
2010-06-06, 20:39
Medlem
Ok jag har inte orkat läsa alla inlägg så sorry ifall någon redan skrivit detta.

TS: Du måste väl fatta att det finns flygkontroll för privat plan också, dem kollar alla plan i alla länder cirka varje sekund - det är ganska enkelt, speciellt i Afghanistan - svarar du inte när dem checkar dig så skjuter dem helt enkelt ner dig. Som jag sa, speciellt i det området som är rätt hårt bevakat av allt och alla, du skulle inte ens kunna ta ut ett gram Tror du inte dem riktiga smugglarna har tänkt på alla jävla tänkbara idéer?

Sak nummer två måste väl vara att om du vill köpa/smuggla/sälja så drar man ju fan till Marocko och tar en båt genom Gibraltar sundet. Inte för att jag har någon jävla erfarenhet eller liknande men..
Citera
2010-06-07, 01:54
Medlem
Chupacabras avatar
Hahaha vilka James Bond-idéer...
Citera
2010-06-07, 02:23
Medlem
Biffcakes avatar
tror du att du bara kan ringa till en random snubbe (inom typ black cobras) och fråga om han ville köpa kilovis med heroin? Slutar nog med att han tar skiten ifrån dig och du blir skjuten i huvudet.
Citera
2010-06-07, 02:50
Medlem
haha va sött, vilken tråd. it made my day

det jag gillar bäst är att du/ni faktiskt tror det är fattiga bönder som framställer heroin.... dom odlar opium och i viss mån framställer morfinbas men därefter tar den organiserade brottsligheten över (som förövrigt finansierar dessa gigantiska odlingar....)
Citera
2010-06-07, 18:40
Medlem
kevin123123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelfalafel
haha va sött, vilken tråd. it made my day

det jag gillar bäst är att du/ni faktiskt tror det är fattiga bönder som framställer heroin.... dom odlar opium och i viss mån framställer morfinbas men därefter tar den organiserade brottsligheten över (som förövrigt finansierar dessa gigantiska odlingar....)
Men för fan alltså chillaaa lite broshhan...
Citera
2010-06-07, 22:57
Medlem
dallassalladens avatar
Eller så väntar man ett par år tills cannabisförsäljning är lagligt och rivstartar samtidigt som legalisering en mindre kedja för att sedan sprida sig? Bara en tanke.
Senast redigerad av dallassalladen 2010-06-07 kl. 23:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in