Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-02-02, 19:34
  #97
Medlem
Bartman777s avatar
Jag samlade mycket på hockeykort när jag var 7-10 år.
Jag har väl några tusen bilder i varierande kvalité, det mesta från 90-talet och en liten bit in på 2000-talet. När jag blev 11-12 år så avtog samlandet, då inte så många runtom mig var intresserade längre.

Men jag har allt köpt lite bilder då och då i efterhand, mest för nostalgins skull, och jag tycker fortfarande det är lite kul faktiskt.

Jag beställde hela setet upper deck 91-92 (700 bilder) när jag var i övre tonåren.

Och efter att ha läst den här tråden blev jag inspirerad att köpa hela Globe-serien som jag hittade på ebay i början av veckan. Fick hem korten för några dagar sedan, jättekul!

Jag hade en hel del kort från den serien sedan innan, men saknade väl hälften kanske, och jag har alltid velat ha hela den serien. Så det känns skönt att ha fått hem den nu!

Har en hög med dubbletter som jag gärna skulle vilja byta bort mot kort jag inte har också. Kanske någon är intresserad av att ta en kaffe och byta lite gamla bilder, i sann nostalgisk anda?
Citera
2021-02-12, 18:57
  #98
Medlem
Har samlat på hockeykort sedan jag var liten grabb, då var det främst Foppa och Hasek, på senare år blivit Lunkan, Bäckis, EK65 och Gabriel Landeskog. Har slutat samlat på alla dom nu dock och lagt upp på tradera, enda jag samlar på nu är EP40 och Rasmus Dahlin!
Citera
2021-02-13, 17:14
  #99
Medlem
Bret-Harts avatar
Har märkt att de "specialkort" jag saknar till min samling och som var poppis på 90-talet har ökat avsevärt i pris från runt 50 spänn till flera hundra om det vill sig illa
Citera
2021-02-16, 03:05
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Har märkt att de "specialkort" jag saknar till min samling och som var poppis på 90-talet har ökat avsevärt i pris från runt 50 spänn till flera hundra om det vill sig illa
Var kan man sälja dom?
Citera
2021-02-16, 14:50
  #101
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Var kan man sälja dom?
Tradera och ebay skulle jag rekommendera.
Citera
2021-09-21, 16:24
  #102
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Hittade tillbaka till hockeykortssamlandet i våras efter ett uppehåll på sisådär 25 år som något att göra i dessa pandemitider. Är faktiskt riktigt kul nu när man har lite mer pengar att röra sig med än som 13-14-åring. Finns många grupper på FB som håller intresset uppe och även ePack utöver den handfull webbutiker som finns numera.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback