Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-26, 22:15
  #1
Medlem
Bret-Harts avatar
Hejsan, som rubriken säger finns det fler än jag på forumet som samlar på hockeykort?
Citera
2010-05-26, 22:35
  #2
Medlem
Sture12347s avatar
Hej jag har en del hockeykort men det var många år sen jag köpte några nya.
Citera
2010-05-26, 23:35
  #3
Medlem
Arzeniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Hejsan, som rubriken säger finns det fler än jag på forumet som samlar på hockeykort?

du är inte ensam. Har inte varit jätteinsatt dem senaste åren, men satta igång lite igen i vintras. Finns inget som går upp mot lukten av att öppna ett paket med nya bilder
Citera
2010-05-27, 00:39
  #4
Medlem
Bret-Harts avatar
Ja det luktar på ett speciellt sätt det är sant,luktar förbaskat gott inte minst!
Citera
2010-05-27, 03:07
  #5
Medlem
MrOSs avatar
Har ett par frågor, samlade lite när man var yngre men det är länge, länge sen..

Var köper man dom nu för tiden samt vad kostar de? Är det något speciell sort man ska fråga efter?
Citera
2010-05-27, 03:11
  #6
Medlem
Vattenspanns avatar
Sitter på en del äldre (läs 10-12 år gamla). Mest Winnipeg Jets som var laget med stort L. Hade den förmodligen största Jets-samlingen i bygden när det begav sig, mest för att det var ett jävla bottenlag som folk inte gärna ville vanpryda sina album med.

Finns det någon sida där man kan värdera sina kort för övrigt? Och är det någon som vet vem, i Sverige, som är intresserad av att köpa dom?
Citera
2010-05-27, 09:19
  #7
Medlem
mrhalts avatar
Ojoj, var ju galet längesedan man samlade på sådant. Hade en gedigen samling wings - kort som var värda en del pengar redan då. Kanske skall ner i källarn och rota fram skiten.

Kanske kan vara ett fint tillskott i plånboken. =)
Citera
2010-05-27, 09:42
  #8
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspann
Sitter på en del äldre (läs 10-12 år gamla). Mest Winnipeg Jets som var laget med stort L. Hade den förmodligen största Jets-samlingen i bygden när det begav sig, mest för att det var ett jävla bottenlag som folk inte gärna ville vanpryda sina album med.

Finns det någon sida där man kan värdera sina kort för övrigt? Och är det någon som vet vem, i Sverige, som är intresserad av att köpa dom?

Det fanns en tidning som hette Beckett som vi alla ungar hängde över och där det stod om ens kort hade sjunkit eller ökat i värde så den möjligtvis i sånt fall,annars är det väldigt lätt att sälja hockeykort på Tradera,jag har sålt 7 gånger tror jag där just hockeykort
Citera
2010-05-27, 09:44
  #9
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOS
Har ett par frågor, samlade lite när man var yngre men det är länge, länge sen..

Var köper man dom nu för tiden samt vad kostar de? Är det något speciell sort man ska fråga efter?

Det vet jag inte,jag samlar bara de resterande kort som jag fortfarande saknar i min samling från back in the days,alltså 94-95. När alla andra slutade så fortsatte jag.......
Citera
2010-05-27, 10:52
  #10
Medlem
Arzeniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOS
Har ett par frågor, samlade lite när man var yngre men det är länge, länge sen..

Var köper man dom nu för tiden samt vad kostar de? Är det något speciell sort man ska fråga efter?


Det varierar, korten är inte var dem brukade vara, det dyraste paketet ligger på 3500 kr, och då får du 4 kort tror jag. Dem nya korten innehåller autografer,en bit av tröjan, eller en bit av utrustningen. Men så finns det även de billiga alternativen, den billigaste kostar nog 300 kr och det är för en låda med 24 paket. Nu är inte hobbyn särskilt stor i Sverige , finns ett par stycken, men ska man komma över bilder billigt så får man kolla in EBay , samt tradera
Citera
2010-05-28, 15:23
  #11
Medlem
AndreasMDs avatar
Jag undrar hur gammal man är om man samlar på hockeybilder och hur länge man hållt på? Och ni behöver ju inte svara annat än er egna ålder, målgruppen vet jag nog redan om.

Vidare undrar jag vad en samling på låt säga runt 500+ blandade bilder, nhl och elitserien, från åren 95 - runt 2000 talet kan tänkas vara värda. Hur mkt ökar det om man slänger med signad specialbild av forsberg?
Citera
2010-05-28, 18:18
  #12
Medlem
Leksingens avatar
Kom ihåg för typ 10år sedan när jag köpte ett paket med bilder, och det stog typ att man kan få kort med riktiga autografer, öppnade det, såg ett tommy söderström kort med hans riktiga autograf, jag kom i byxan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback