2019-04-06, 21:33
Medlem
Paddan1000s avatar
Mitt andra Roombabatteri har precis dött och det är dags att skaffa ett tredje. Jag hade först ett iRobot original och därefter ett Litiumjonbatteri som jag beställt på Ebay. Litiumjonbatteriet fungerade ganska bra i de tre år jag hade det och Roomban dammsugade betydligt längre på en laddning än med originalbatteriet, men ibland gav det error vid laddningen vilket blev lite jobbigt i längden så nu tänker jag gå tillbaka till Ni-MH.
Har någon några erfarenheter av piratbatterier till Roomba och vilka som fungerar eller inte fungerar, för jag vill inte betala 800 kr för ett original? På Ebay kostar de billigaste runt 300 kr.
Citera
2019-04-06, 21:39
Medlem
Har en LG VR8601RR HomBot - fungerar helt OK. Bra på att hitta tillbaka till stationen och det blir ungefär så rent som om man springer runt en stund med sopkvast och skyffel, men inte lika bra som om man själv dammsuger.

Hade en CLEANMATE XS800 tidigare, men den började strula efter ett tag och sladdade ner för trappan.
Citera
2020-06-24, 21:10
Medlem
Isnatts avatar
Vilka robotdammsugare är det som gäller 2020?
Jag har sett att vissa även våtmoppar, verkar ju otroligt skönt att slippa göra det själv.
Är det en Xiaomi jag bör satsa på?
Citera
2020-07-30, 16:55
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Vilka robotdammsugare är det som gäller 2020?
Jag har sett att vissa även våtmoppar, verkar ju otroligt skönt att slippa göra det själv.
Är det en Xiaomi jag bör satsa på?
Jag har haft en Xiaomi Roborock S5 Max i några veckor nu och jag är frälst!
Innan jag satte igång den dammsög jag så som jag brukar. Inte noga, inte slarvigt utan en helt vanlig dammsugning.
Fick efter lite fnulande igång apparaten (den funkade inte med 5 mhz router men fick igång den via xiaomi home-appen).
Den dammsög mitt hem och behållaren blev full med damm och snusk
Tömde den och körde en gång till och nu blev den halvfull! Otroligt effektiv! Den där lilla vispen som drar fram smuts gör mycket!
Har även kört med moppning. Satte till några droppar såpa för luktens skull. Fungerade fint det med! Trasan dras ju bara under roboten så det är ju inte moppning á la mamma, men torkat blir det!

Jag går in en del med skor nu när det är sommar och man kan enkelt ställa in i appen var dammsugaren ska dammsuga så jag tar entrén nån gång per dag. Fantastiskt.
Går att dela upp huset i appen och även ställa in hur starkt den ska suga och hur mycket vatten den ska använda vid moppning.
Mina mattor blir jättefina.
Den har fastnat några gånger i ett rep den hittade och när en matta rullade ihop och blockerade den på nåt vis. Annars verkar den testa nya vägar om det är stopp nånstans.

Jag är supernöjd, ska ge en till min mor.
Citera
2020-10-30, 18:14
Medlem
Tröttnat på att behöva dammsuga katthår och damm här hemma 1-2 gånger i veckan och är nu grymt sugen på att köpa en robotdammsugare till ett vettigt pris och valet står mellan en Roborock S5 Max samt nya iRobot Roomba Combo, fördelen är att båda kan moppa golven.

Hittar tyvärr inga recensioner om Roomba Combo så om den kommer kunna att prestera bra eller inte vet jag inte än men iRobot har lång erfarenhet av robotdammsugare.

Vad hade ni satsat på? Båda har liknande pris då Robotexperten nu har erbjudande på Roomban.
Citera
2020-10-30, 18:41
Medlem
tongzhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Tröttnat på att behöva dammsuga katthår och damm här hemma 1-2 gånger i veckan och är nu grymt sugen på att köpa en robotdammsugare till ett vettigt pris och valet står mellan en Roborock S5 Max samt nya iRobot Roomba Combo, fördelen är att båda kan moppa golven.

Hittar tyvärr inga recensioner om Roomba Combo så om den kommer kunna att prestera bra eller inte vet jag inte än men iRobot har lång erfarenhet av robotdammsugare.

Vad hade ni satsat på? Båda har liknande pris då Robotexperten nu har erbjudande på Roomban.

Har en kompis med massa katter som kör med Xiaomi och rekommenderade den skarpt till mig. Har själv inte köpt än då jag har sambo. Men jag tänker också att allt med "i" framför säljer delvis på hype och xiaomi måste slåss mot "kina-skräp" stämpeln genom att ha bra produkter.
Citera
2021-07-29, 07:49
Medlem
naborus avatar
Hej införskaffa mig en robotrock e4 som skulle ta bottenvåningen på huset. Jag har 2 problem det ena är att den inte hittar hem till laddstation den vägrar ta köket fast de finns en dörrkarm på 2cm+kvartalets den klarar åka över den galant men sen åker ner därifrån direkt. När jag öppnar appen så stoppar dammsugarn mitt i utan att jag gjort något. Ska tilläggas att jag bor i 50tals hus med tjocka betongväggar har dock wifimotagning i hela huset. Kommer en dyrare variant lösa mina problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in