2010-05-22, 11:17
Administrator
admins avatar
Bakgrund:
https://www.flashback.org/t1197074

Vi har idag infört ett förbud mot att använda forumet för att starta eller bedriva trakasserier av icke offentliga personer.
---

KVALITET FRAMFÖR KVANTITET

Flashback Forum ställer krav på både kvalitet och läsvärde. Trådar som saknar detta kommer att raderas eller låsas. Forumet ska inte heller användas för att starta eller bedriva trakasserier av icke offentliga personer.

Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet och bristande debattunderlag blir bannlysta. Förkortningen KFK står för "kvalitet framför kvantitet".

---

admin
2010-05-22, 11:23
Medlem
epost72s avatar
Nu vet jag inte om jag är lite för snabb här.
Hur ska sådana inlägg/trådar rapporteras?
Det finns ju inte med i listan för orsaker till rapport.
2010-05-22, 12:31
Medlem
Awesomes avatar
Vem är en offentlig person och vem är det inte?
Känns som FB kommer bli tråkigare nu
Älskade tråden "WT killar på Elmia -10" https://www.flashback.org/t1166180

Admin, kommer ni radera de redan existerande nätmobbningstrådarna?
2010-05-22, 13:10
Medlem
Ezzelinos avatar
Jag förstår och respekterar administrationens intentioner, men hoppas att detta inte i praktiken gör forumet mer hämmat och humorlöst. De trådar man tydligen reagerat på har jag i och för sig knappt läst eller ens uppmärksammat..."Nätmobbning" är väl ingen vacker syn, och generellt är nog den nya regeln nyttig. Bara den inte används alltför stelbent och konformismbejakande - halva behållningen med FB är ju att folk här är frispråkiga på ett sätt de annars skulle få äta upp rent socialt.
2010-05-22, 13:36
Medlem
CureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nu vet jag inte om jag är lite för snabb här.
Hur ska sådana inlägg/trådar rapporteras?
Det finns ju inte med i listan för orsaker till rapport.

0.00 funkar ju.
2010-05-22, 13:37
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CureMe
0.00 funkar ju.
Tack! det hade jag ingen som helst aning om.
2010-05-22, 14:10
Bannlyst
Som någon skrev, var fan ska gränsen dras?

Den här regeln känns extremt ogenomtänkt...
2010-05-22, 15:47
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talibankocken
Som någon skrev, var fan ska gränsen dras?

Den här regeln känns extremt ogenomtänkt...
Vad är problemet? Läs tråden Admin länkade till så får du se forumets intentioner och så skriver du inlägg därefter.

https://www.flashback.org/t1197074

Äntligen! Den riktigt bra debatten på Flashback har länge solkats av lågbegåvade människor som skrattar åt utvecklingsstörda, bloggare, mammor och en rad människor i olika kategorier. Och det slutar inte med det, utan pannbenen gör ratsitkörningar och plockar fram namn och adresser på offren och deras anhöriga och finniga 17-åringar tycker det är kul att ringa hem till dem mitt i natten för att sedan glatt förmedla i trådarna i Flashback att de kallat personen i fråga för "hora" etc. i förhoppningen att bli ryggdunkade av resten av intelligentian, allt i yttrandefrihetens namn. Ett bra beslut av forumet.
2010-05-22, 15:50
Medlem
chaoswithins avatar
Riktigt jävla skitregel!

I teorin kan ni nu ta bort trådar om precis vad som helst så länge det handlar om en icke känd person och hänvisa till denna regel.

Speciellt nu då det är på modet att ha bloggar etc. eller folk som skriver artiklar i tidningar/på hemsidor som är extremt vinklade. Då räcker det med att namnet på den som skrivit eller namnet på bloggen kommer upp så kommer det låsas.

Exempel: Disskussioner om dom som skriver för organistationen CAN's räkning, bloggar så som Kissies, Blondingbella (gränsfall?) och up and coming sådana.

Nu kan det vara jag som blir lite extra paranoid och övertolkar denna regel, men det länns som nästa sak som ryker är pedofili (och ni som tycker jag kan söka mig någon annanstans om det här inte passar kan dra åt helvete, det är FB jag gillar, jag råkar bara inte gilla vissa förändringar!)
Senast redigerad av chaoswithin 2010-05-22 kl. 15:56.
2010-05-22, 17:27
Medlem
MrFingals avatar
Är det fortfarande bara admin(s) som kan hänvisa till KFK eller kommer moderatorer att kunna bedömma efter KFK i fortsättning?
2010-05-22, 18:28
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Riktigt jävla skitregel!

I teorin kan ni nu ta bort trådar om precis vad som helst så länge det handlar om en icke känd person och hänvisa till denna regel.

Speciellt nu då det är på modet att ha bloggar etc. eller folk som skriver artiklar i tidningar/på hemsidor som är extremt vinklade. Då räcker det med att namnet på den som skrivit eller namnet på bloggen kommer upp så kommer det låsas.
Du verkar ha missförstått den nya regeln. Det är trakasserier och mobbningen som är förbjuden numera. Du får fortfarande skriva debattinlägg där du exempelvis hänvisar till Nisses blogg. Det är när intelligentian aktivt börjar mobba Nisse som det inte längre är tillåtet. Jag kan inte finna något värde i att Flashback upplåter utrymme till personer som driver mobbningskampanjer mot enskilda individer.
2010-05-22, 18:39
Medlem
Hemskt. Slippery slope någon?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här