Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-21, 20:45
  #1
Medlem
john-henry-edens avatar
Det är nåt jag har undrat. Säg att ni skulle föredra 180+. Men en dag så stöter ni på er drömprins, han är allt ni har drömt när det gäller personlighet och sånt. Men det är en kort kille. Kanske bara 5-10 cm längre än er. Hur blir det då?

Ser på dejtingsidor att massa tjejer vill ha långa killar. Men om man passar in på alla andra kriterier förutom längden, skulle ni tänka er att se förbi detta så länge killen är längre än er?
2010-05-21, 20:52
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
180!!!???
Det här förvisso Flashback, men 180cm???!!!!

En normal FB-dase är blott ca 35 cm så du får nog vända dig till något forum som inte inhyser normalbyggda människor.

Med den rubriksättningen var det väl ganska väntat att tråden skulle gå åt det hållet...
Men jag trodde det var 30+ i slakt tillstånd, kanske har ökat de senaste dagarna

Edit: OT så ska du inte lägga energi på små saker, du är den du är!!! Tjejer kanske drömmer om en två meters man, men de betyder inte att de inte kommer att bli kära i killar som är 170 cm, bara kille faller dem i smaken på deras andra kriterier...
__________________
Senast redigerad av enricon 2010-05-21 kl. 20:56.
2010-05-21, 20:54
  #3
Medlem
hammarby1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Det är nåt jag har undrat. Säg att ni skulle föredra 180+. Men en dag så stöter ni på er drömprins, han är allt ni har drömt när det gäller personlighet och sånt. Men det är en kort kille. Kanske bara 5-10 cm längre än er. Hur blir det då?

Ser på dejtingsidor att massa tjejer vill ha långa killar. Men om man passar in på alla andra kriterier förutom längden, skulle ni tänka er att se förbi detta så länge killen är längre än er?
Hur viktigt? Tja, antar att kvinns tror att saker och ting är proportionerliga Även om det naturligtvis finns avvikelser.
2010-05-21, 20:55
  #4
Medlem
Numbeds avatar
Om killen skulle vara 5-10 cm längre än mig så skulle han säkerligen vara lång.
Min uppfattning är att de flesta bara bryr sig om att de är längre än en själv, 5-10 cm är ju inte ett problem för de flesta.
2010-05-21, 20:56
  #5
Medlem
Oliwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Det är nåt jag har undrat. Säg att ni skulle föredra 180+. Men en dag så stöter ni på er drömprins, han är allt ni har drömt när det gäller personlighet och sånt. Men det är en kort kille. Kanske bara 5-10 cm längre än er. Hur blir det då?

Ser på dejtingsidor att massa tjejer vill ha långa killar. Men om man passar in på alla andra kriterier förutom längden, skulle ni tänka er att se förbi detta så länge killen är längre än er?

Det är ju stor skillnad på "så länge han är längre" (163+) och 10 cm som du nämner. (173cm).

Jag har svårt att bli attraherad av killar som är korta. Gränsen går väl därungefär vid 173-175, av de jag hittills stött på.
2010-05-21, 21:11
  #6
Medlem
Jag kan bara tala för mig själv. Jag vill känna mig kortare än honom. Sen hur mycket kortare, spelar väl mindre roll. Huvudsaken är att jag kan gå bredvid honom och känna att jag är den kortare av oss.
2010-05-21, 21:15
  #7
Medlem
Bohrs avatar
Långa killar har tur, jag är ganska lång (187 cm) men min kompis som jag brukar hänga med när han är hemma från Ukraina är 210 cm så det är alltid han som får all fitta då vi går ut på krogen
2010-05-21, 21:20
  #8
Moderator
NewDeers avatar
Frankly my dear, I don't give a damn.
2010-05-21, 21:20
  #9
Medlem
LaVickys avatar
Sålänge jag kan slänga på mig ett par djävulska klackar och min karl är längre så är jag nöjd.
2010-05-21, 21:24
  #10
Medlem
john-henry-edens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnucki
Jag kan bara tala för mig själv. Jag vill känna mig kortare än honom. Sen hur mycket kortare, spelar väl mindre roll. Huvudsaken är att jag kan gå bredvid honom och känna att jag är den kortare av oss.

Jo det är ju klart, jag vill själv vara längre än tjejen. Kan inte tänka mig vara med en tjej som är längre än mig.

Problemet är att jag ser tjejer som är typ, 150-160 som vill ha killar som är 175+. Kan verka lite kräset IMO
2010-05-21, 22:53
  #11
Medlem
ekoapelsins avatar
Korta tjejer, 150-160cm vill ha låååånga killar. för att kompensera för att de själva är korta och vill synas?
2010-05-21, 22:56
  #12
Medlem
LaVickys avatar
Det bottnar väl lite i att killen ska vara den som "skyddar" tjejen, så att säga. Jag vill ju inte vara den som behöver axla mig om en konflikt uppstår.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback