2010-05-24, 12:47
Medlem
Hazn_s avatar
Bajset är en skitsak (höhö) som inte är något större problem om man tycker om djuret. Räcker med en ruta toapapper per bajs då det inte är några stora måsskitar det handlar om.
Går det att ta bort golvet på buren? Ta med den ut isf och ställ buren på gräsmattan och låt lillen sola sig lite och tugga på gräset om vädret tillåter. Har du en blomspruta så kan du spreja honom (tror det är en hane efter att ha kollat bilderna) så kommer han ha det riktigt lyxigt.

EDIT: Fan vad sugen man blir på att skaffa en fågel igen
Citera
2010-05-24, 14:19
Medlem
ViciousDeliciouss avatar
Fågeln flög till dig av en anledning - se det som ödet
Citera
2010-05-24, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViciousDelicious
Fågeln flög till dig av en anledning - se det som ödet

Lite så ser jag det också.
och det är mig han tyr sig till , andra familjemedlemmar hackar han på.
Jag kliar honom bak nacken o han älskar det.
Citera
2010-05-27, 21:11
Medlem
min fågel flög ut genom ytterdörren för 2 år sedan. blev helt förkrossad för han var mitt allt. satte upp lappar å allt för att hitta han. efter 4 dagar ringde det en tant å sa att det hade landat en gul nymfparakit i deras hästhage 3 mil från där vi bor. sen for vi å hämtade han å nu sitter han på min axel å äter på mitt hår gör så mycket så möjligt för att hitta ägaren för man saknar sitt djur mycket. oftast iaf. kan ju vara nån som släppt ut den med flit också.
Citera
2010-05-29, 17:47
Medlem
Corinnes avatar
Var bor du någonstans?

Och den viktigaste frågan av allt: ÄR FÅGELN RINGMÄRKT?? Med hjälp av numret kan det gå att hitta ägaren eller åtminstone uppfödaren, om det inte är en djuraffärsfågel.

Jag hänger en del i ett par olika fågelforum (har t.o.m startat ett) och kan hjälpa dig att efterlysa ägaren där!

Men nymfar är ju vanliga, så det är ju tyvärr inte säkert att den har hört hemma hos en entusiast som är medlem i forum... Men försöka går ju! Det är en fördel att den är friserad på så sätt, för det gör den lätt att känna igen!

PMa mig var du bor, det gör saker o ting betydligt enklare.

MVH C
Citera
2010-06-03, 01:49
Medlem
Corinnes avatar
Hallå??

Gillar den ljusgrönt? Saknar en framtå? Försöker forska i vart fågeln kan höra hemma.
Citera
2010-06-03, 05:05
Medlem
Och hur ska jag forska i det.
Annonsera i alla tidningar eller.
Annars får jag vänta till han lär sig prata.

Nej jag lägger inte ner mer energi på det nu.
Citera
2010-06-03, 15:49
Medlem
Corinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fossilrony
Och hur ska jag forska i det.
Annonsera i alla tidningar eller.
Annars får jag vänta till han lär sig prata.

Nej jag lägger inte ner mer energi på det nu.

Det fanns två annonser på blocket angående bortflugna nymfar. Den ena älskade tydligen ljusgrönt och saknade en framtå.

Jag mailade båda angående denhär tråden, och den ena killen, Thomas, ville väldigt gärna prata med dej för att kolla om det kan vara hans fågel. Ring honom så är du snäll, jag PM:ar dig hans nummer!
Citera
2010-06-03, 16:05
Medlem
Eliza CTs avatar
Har du lämnat ut denna tråd så skulle en f.d. ägare redan reagerat tidigare tror jag.
Jag tror TS ringt polisen. Han har haft lappar uppe så en ägare har haft möjligheten redan tidigare.
Alltför många fåglar överges så här års. TS har dock räddat denna från rovdjur och vilda fåglar.
Och den kan få ett hem hos honom.
Mvh
Citera
2010-06-03, 17:32
Medlem
Sommargays avatar
klart man meddelar polisens hittegods om man hittar ett borttappat djur. djuret är nog mer värt för den som förlorat det än vad det kostar en själv att köpa ett eget
Citera
2010-06-03, 18:52
Medlem
Corinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
djuret är nog mer värt för den som förlorat det än vad det kostar en själv att köpa ett eget

Precis...
Citera
2010-06-03, 23:39
Medlem
joe_ss avatar
Så...har du kvar fågeln? Eller hur gick det med den där Thomas på Blocket?

http://www.blocket.se/sodermanland/Nymfparakit_forsvunnen_26733377.htm?ca=10&w=2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in