Citat:
Ursprungligen postat av gladnicke3
Ja, det där är ju defenetivt fusk.. finns en som loggade cachen på International Space Station, utan att ha varit där.. totalt meningslöst.
Utöver fusk med mysterys och FTF är det ju numera bland storcacharna nästan standard att aldrig logga DNF. Istället skall det ringas till "livlinor" som sen får guida fram sin kompis till burken. Jag tycker det är trevligt att leta och inte hitta och istället få återkomma, leta lite mer och sen hitta. Men nej, är burken inte hittad på 12 sekunder skall det ringas till livlinor.
Mycket av den negativa utvecklingen inom geocachingen beror nog tyvärr på att hobbyn har vuxit sig för stor. Det har kommit in alldeles för många dårar och omdömeslösa personer. För mig har en stor del av tjusningen med geocaching varit att det knappt var någon som kände till vad det var, att det var en hemlighet bland några få utövare. Jag stör mig storligen på alla lärare och dagisfröknar och andra som själva tagit på sig rollen av geocachingmissionärer. Jag tvivlar på att hobbyn blir bättre av att tusentals snorungar springer omkring bland burkarna.