Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-20, 16:19
  #1
Medlem
ZhongNanHais avatar
Obs detta är oberoende av vad man tycker om deras åsikter, här är vad jag tycker om deras sidor...

Vänsterpartiet: något rörig, många färger, banners, rörliga bilder, ful typografi
2 av 5

moderaterna: liknande problematik som för vänsterpartiet. feetstor banner är det första man ser
2 av 5

sossarna: också rörig om än inte liiika mycket. har försökt trycka in så många "sociala medier" det går för det är väl hajpat nu
2 av 5

centerpartiet: ganska nyskapande, men hur fan navigerar man? man måste stänga ner första sidan och sedan kommer man in på den riktiga sidan... lite skumt. denna är enkel och snygg. lätt att navigera schysst typografi
4 av 5

kristdemokraterna. påminner om V och S och M, men något bättre.
3 av 5

folkpartiet. stilren, konsekvent färgskala och typografi, inga bilder, nästan lite tråkig, lättnavigerad 4 av 5

sverigedemokraterna. stilren, också konsekvent färgskala och bra typografi fast med lite mer liv och lite mer bilder än folkpartiet. dock inte för mycket som hoppar och rör sig i all världens färger som M, S och V. favoriten är de subtila länkarna till de sociala medierna längst uppe i högra hörnet...

5 av 5

piratpartiet. en besvikelse... trodde att de skulle vinna här eftersom man skulle kunna tro att de själva kan mycket om webbdesign. men sidan är ful, konstig färgkombination och ser rent utav amatörmässig ut
1 av 5


vilken sida tycker du är snyggast?
Citera
2010-05-20, 16:39
  #2
Medlem
Stahlhelms avatar
Lägg in länkar till partierna också vetja.
Citera
2010-05-20, 16:51
  #3
Medlem
Jag förstår ärligt talat inte hur man kan tycka att SD:s hemsida vinner. Övre delen av hemsidan är ganska snygg med bilden på Jimmie och den rullande bannern med fokusområden. Men scrollar man ner fadas sidan helvit väldigt snabbt och sedan är det grå eller blekblå text på ljus bakgrund = skitjobbigt för alla som har problem med kontrastseendet.
Och då har vi inte ens gått in på att man är borta från googlerankningen och att sidan verkar uppdateras extremt sällan. Varför i helvete nöjer man sig med att twittra eller skriva pressmeddelanden som ingen läser när det är Vilks-attacker och Rosengårdsbränder? Varför inte göra raka och tydliga utspel på partihemsidan? Går man till SD-kuriren hittar man snabbt mycket fler uttalanden både från partiet som helhet och olika företrädare.

Den bästa partihemsidan i mitt tycke är Miljöpartiets. Enkelt att hitta, inte alltför sönderhackad med "sociala medier", och snygg bildsättning till varje utspel. Ett litet minus att den gröna färgen fadar ut i mörkgrönt nertill.
Citera
2010-05-20, 16:51
  #4
Avstängd
Leagacys avatar
Ja visst är det lika roligt att just Internetpartiet Piratpartiet inte kan presentera en hyffsad hemsida.

Så finns det ju några fler levande hemsidor att se på också. Kommunistiska Partiet (ganska banal), Rättvisepartiet (bygger helt på deras tidning Offensiv men via den får man onekligen mycket text - dock aldrig några bilder) och Nationaldemokraterna (förmodligen den bästa partisidan med tanke på hur många uppdateringar man har).
Citera
2010-05-20, 16:53
  #5
Avstängd
spoozs avatar
Du glömde Miljöpartiet
http://www.mp.se/


Gillar inte någon av sidorna men antar att KDs hemsida är minst dålig.
__________________
Senast redigerad av spooz 2010-05-20 kl. 16:55.
Citera
2010-05-20, 16:55
  #6
Avstängd
Leagacys avatar
Citat:
Jag förstår ärligt talat inte hur man kan tycka att SD:s hemsida vinner. Övre delen av hemsidan är ganska livfull och okej med bilden på Jimmie och den rullande bannern med fokusområden. Men scrollar man ner fadas sidan helvit väldigt snabbt och sedan är det grå eller blekblå text på ljus bakgrund = skitjobbigt för alla som har problem med kontrastseendet.
Och då har vi inte ens gått in på att man är borta från googlerankningen och att sidan verkar uppdateras extremt sällan. Varför i helvete nöjer man sig med att twittra eller skriva pressmeddelanden som ingen läser när det är Vilks-attacker och Rosengårdsbränder? Varför inte göra raka och tydliga utspel på hemsidan?

Håller med! Fattar inte hur SD lyckas att missköta både sin hemsida och SD-Kurirens hemsidor så grovt. Och detta Googlefiaskot hände ju trots att ett flertal ledande SD:are varnade Ekroth om vad han höll på att ställa till med - ändå gjorde han det, och det på ett valår!
Citera
2010-05-20, 16:58
  #7
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Jag förstår ärligt talat inte hur man kan tycka att SD:s hemsida vinner. Övre delen av hemsidan är ganska snygg med bilden på Jimmie och den rullande bannern med fokusområden. Men scrollar man ner fadas sidan helvit väldigt snabbt och sedan är det grå eller blekblå text på ljus bakgrund = skitjobbigt för alla som har problem med kontrastseendet.
Och då har vi inte ens gått in på att man är borta från googlerankningen och att sidan verkar uppdateras extremt sällan. Varför i helvete nöjer man sig med att twittra eller skriva pressmeddelanden som ingen läser när det är Vilks-attacker och Rosengårdsbränder? Varför inte göra raka och tydliga utspel på partihemsidan? Går man till SD-kuriren hittar man snabbt mycket fler uttalanden både från partiet som helhet och olika företrädare.

Den bästa partihemsidan i mitt tycke är Miljöpartiets. Enkelt att hitta, inte alltför sönderhackad med "sociala medier", och snygg bildsättning till varje utspel. Ett litet minus att den gröna färgen fadar ut i mörkgrönt nertill.

jojo men själva informationen på sidan har jag inte tagit hänsyn till...
sant miljöpartiet glömde jag ju! den var fan inte pjåkig den heller!

du har en poäng med kontrasten... den tänkte jag inte på. det är faktiskt kasst med SDs även om jag nu personligen inte har några problem med det...
Citera
2010-05-20, 17:01
  #8
Medlem
ChristianXs avatar
PI -> Webbutveckling

/Mod
Citera
2010-05-21, 15:51
  #9
Medlem
Hardstekts avatar
Sds gamla hemsida(den med kanelbullen) var mycket snyggare.

Det ser ju ut som en blogg nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback