Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-20, 00:17
  #1
Medlem
Behöver lite hjälp med en sak. Jag vill ha följande:

Den aktiva sidan ska ha en färg, och om man mouseovrar på en annan sida (meny) så ska den byta till grå färg, men mousar man övar den aktiva sidan som man redan är på så ska den fortfarande vara samma färg som vanligt, dvs inte byta till grå.

Kod
Kod:
#nav{float:left;margin-right:0px;}

        #nav li{display:inline;}

        #nav li a{padding:13px 60px 13px 3px;font-weight:normal;color:#fff;background:#303030;text-transform:uppercase;line-height:40px;}

#nav li a:hover, #nav li .active, #nav .current_page_item a, #nav li a.current_page_item{background:#9EB502;color:#4D4D4D;}

        /* #nav li a:active{background:#289bc6;} */ 

Kod:
<ul id="nav">

            <li<?php if ( is_home() or is_archive() or is_single() or is_paged() or is_search() or (function_exists('is_tag') and is_tag()) ) { echo ' class="current_page_item"'; } ?>><a href="<?php bloginfo('url'); ?>">Home</a></li><?php wp_list_pages('sort_column=id&depth=1&title_li=&exclude=9,10'); ?>

        </ul>
Citera
2010-05-20, 00:21
  #2
Medlem
Nu kanske jag svävar iväg lite här, men något sådant här?

CSS-koden då.
Kod:
a[href="http://localhost/sida/link.php"]:hover { .. }

Vet inte ifall det löser ditt problem.

Edit.. Aha, det var den aktiva sidan.
Citera
2010-05-20, 00:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andre-Axel
Nu kanske jag svävar iväg lite här, men något sådant här?

CSS-koden då.
Kod:
a[href="http://localhost/sida/link.php"]:hover { .. }

Vet inte ifall det löser ditt problem.

Edit.. Aha, det var den aktiva sidan.

Tänk på att det är Wordpress som används med som jag skapat temat till
Citera
2010-05-20, 01:02
  #4
Medlem
Bill Cliffs avatar
Läste bara väldigt snabbt, men: borde inte #nav li a .active:hover {standarfärger}; fungera?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback