• 1
  • 2
2010-05-18, 22:57
Bannlyst
Visst har universum existerat hur länge som helst men vem vet? När som helst kan ju en jätteexplosion ske därute och bränna upp hela vårt solsystem på en millisekund likt ett litet knaster. Visst känns det ganska otroligt men vem vet? Krafterna därute är inte att leka med..

Känns denna tanke skrämmande för er, obehaglig eller bara skum? Själv kan jag inte fatta det, att allt bara skulle försvinna plötsligt liksom. ALLT. Bara sådär, poff!

Nej, nu blev jag lite förvirrad. Blir att lira lite game och chilla ner
Senast redigerad av shenmueliraren 2010-05-18 kl. 23:06.
Citera
2010-05-18, 23:01
Medlem
Inga starka känslor alls inför den tanken.
Citera
2010-05-18, 23:04
Medlem
SimonomiSs avatar
Life is shit then you die.
Citera
2010-05-18, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SimonomiS
Life is shit then you die.

Iofs om det skulle hända så kommer ju ingen undan, och man hinner inte tänka på något
Citera
2010-05-18, 23:07
Medlem
Colonials avatar
Ja jag har funderat på det ett par gånger och finner det skrämmande. Men inte mer en så
Citera
2010-05-18, 23:13
Medlem
Exakt vad är det du fruktar ska explodera?
Senast redigerad av Viktim 2010-05-18 kl. 23:15.
Citera
2010-05-18, 23:17
Medlem
Wheeler88s avatar
risken för att sådant skulle inträffa är så astronomiskt liten att man oftast inte ens behöver tänka på det.
Citera
2010-05-18, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
risken för att sådant skulle inträffa är så astronomiskt liten att man oftast inte ens behöver tänka på det.

Men man vet ju inte, och vad det är som kan explodera kan vara vad som helst. Det är ju bevisat att det finns stjärnor och massor därute som är flera miljarder gånger större än tex solen. En kollision eller en explosion mellan några sådana hade nog slagit ut det mesta vi känner till.
Citera
2010-05-18, 23:21
Medlem
boostankans avatar
Händer det händer det... Viss skillnad är det dock på att jorden skulle 'gå under' på någon sekund, helt plötsligt, och att männskligheten får besked om att jorden faktiskt kommer att gå under inom 5 år, tex.

Rädd är jag inte, dö kommer jag göra förr eller senare. Tycker nog snarare att det skulle vara kul att få uppleva något utöver det vanliga, men då ska jag stendö när det händer också, inte behöva kämpa för min egen överlevnad.
Citera
2010-05-18, 23:21
Medlem
micaeles avatar
Så länge det går på en millisekund är det ju inget att oroa sig över, man hinner ändå inte märka något.
Om man däremot måste lida alla helvetets kval ett bra tag innan det slocknar för gott är det något att fundera på i en sekund och därefter gå vidare.

Varför oroa sig över något man inte har en aning om och som man ändå inte kan styra över? Nä, låt de religiösa tokarna sitta i sin kammare och tänka på sånt här istället. Normala människor, de icketroende, skall leva i nuet och inte bida tid över domedagsfunderingar. Händer det så händer det.
Citera
2010-05-18, 23:23
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shenmueliraren
Men man vet ju inte, och vad det är som kan explodera kan vara vad som helst. Det är ju bevisat att det finns stjärnor och massor därute som är flera miljarder gånger större än tex solen. En kollision eller en explosion mellan några sådana hade nog slagit ut det mesta vi känner till.

japp det kan hända och det har hänt men fortfarande risken är ytterst liten.
Citera
2010-05-18, 23:24
Medlem
Den enda typ av explosion som är ett hot mot våran planet som jag kan komma på är om en stjärna exploderar, men inte ens det borde vara något hot då det närmaste solsystemet ligger ca 4 ljusår härifrån(eller den kanske hade slukat oss ändå?).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in