• 1
  • 2
2010-05-17, 16:49
Medlem
Hamstrutss avatar
jajjemen. har varit arbetslös i snart 6 månader, jag blir utskriven från ams den här månaden för att jag inte gått på möten jag inte blivit kallad till pga problem med uppdateringar om mina kontaktuppgifter.

så därför blir jag utan akassa framöver.

jag är redan skyldig morsan 15 lök + en massa polare hit å dit och jag har inga pengar alls.
har sökt jobb som en jävla idiot men det är fullsatt överallt osv.

jag vet inte vad jag ska göra för att inte förlora lägenheten utom en sak...

ta ett lån

ett lån på säg 100k som jag använder mig av att leva på och betala hyran + lånet varje månad tills jag förhoppningsvis får jobb.

morsan har blivit mer och mer skeptisk till att låna mig pengar eftersom summan växer. jag har heller inte fått tillräcklig summa akassa för att täcka utgifterna ordentligt därmed lånet.

jag finner ingen annan lösning. men frågan står då också kvar. får man ta lån som arbetslös ?

jag kan heller inte umgås med folk som har pengar och / lr jobb längre. blir avundsjuk och förbannad.
jag hatar den här positionen och jag är för närvarande mållös..

om jag ska få socialbidrag så blir jag tvingad att flytta för hyran är för hög enligt dom. det är en 2a och ligger på 4k i månaden, jag älskar den här lägenheten och jag vägrar flytta.

tips / råd / hjälp.
Citera
2010-05-17, 16:54
Medlem
Stvres avatar
var mindre kräsen angående jobb, det finns alltid jobb
Citera
2010-05-17, 16:57
Medlem
Divino Codinos avatar
Är det omöjligt att böna och be till ams och därefter skärpa till dig?
Citera
2010-05-17, 16:58
Medlem
Hamstrutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stvre
var mindre kräsen angående jobb, det finns alltid jobb

har precis varit på arbetsintervju idag..ett callingcenter där man ringer norskar och tigger pengar.

så gtfo med dina fördomar plx
Citera
2010-05-17, 16:58
Medlem
Bandhundens avatar
panta burkar tex i stadsparkerna på somrarna, sälj skit på tradera, hitta ett jobb
Citera
2010-05-17, 17:00
Medlem
Hamstrutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divino Codino
Är det omöjligt att böna och be till ams och därefter skärpa till dig?

verkar som det. har tillochmed varit i kontakt med chefen där nere.

jag är med i nåt som heter jobbgaranti för ungdomar. nåt man blir med i om man är under 25. kontrakt och grejer.. orkar inte gå inte på det.

dom påstår att dom fick leta upp mina kontaktuppgifter på nätet, eniro.se

trots det så har dom inte hört av sig. tror det handlar om att min handläggare är en jävla inkompetent idiot, han har aldrig ringt / mailat eller postat nåt. men det säger han till sin chef att han gjort...hmm

vem tror chefen på. en arbetslös dude kille lr sin egen anställda.

do the math

edit: glömde tillägga att jag under 5 olika tillfällen varit där nere och ändrat / uppdaterat mina kontaktuppgifter eftersom dom inte stämt. som att de inte har uppdaterat sig trots att dom sitter där och skriver in min information när jag berättar adressen och numren
Senast redigerad av Hamstruts 2010-05-17 kl. 17:02.
Citera
2010-05-17, 17:09
Medlem
Sök tillfälligt svart jobb. Och ta de skit de skulle ge dig. Även om du måste rengöra toaletter.
Citera
2010-05-17, 17:11
Medlem
Hamstrutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackelsta
Sök tillfälligt svart jobb. Och ta de skit de skulle ge dig. Även om du måste rengöra toaletter.

går man ner och ställer sig i hamnen bland mexikanare och väntar då lr ?

lr hur söker man sånt ?
Citera
2010-05-17, 17:13
Medlem
pikzels avatar
Det är väl ingen som vill låna ut 100k till dig i den situation du befinner dig i nu, förstår du väl?
Citera
2010-05-17, 17:14
Medlem
burps avatar
Du kan ju börja studera också och leva på lite csn. En Ky utbildning är hårt slit men då har du säkert ett jobb efteråt också. annars kanske du kan ta nån heltidskurs med nåt som verkar kul. Vet ifs inte när man ska söka och sånt bara.
Citera
2010-05-17, 17:15
Medlem
KillBuljos avatar
Vart är du bosatt om man får fråga? Vilken stad dvs?
Citera
2010-05-17, 17:16
Medlem
superkorvens avatar
Jag förstår inte hur du kan vägra flytta i din situation. Det finns kanske inga andra utvägar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in