2010-05-17, 17:22
Bannlyst
Hyr ut lyan din dyrt och så bor du hos mamma tills du hittar jobb. Slutdiskuterat
Citera
2010-05-17, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstruts
går man ner och ställer sig i hamnen bland mexikanare och väntar då lr ?

lr hur söker man sånt ?

ja de beror på vart du bor. oftast i sörre städer finns svart jobb. Via kontakter från vänner Jo jag kom på en grej. erbjud dig städhjälp/ flyttstädning med en annons på närmasta anslagtavla det är många som gärna betalar svart för att slippa flyttstädning, eller vanlig städning.

Hör dig lite runt omkring. Om du känner någon som har ett företag eller driver någon resturang/pizza eller nåt...
Citera
2010-05-17, 17:23
Medlem
Hamstrutss avatar
Superkorven
blev tvingad att flytta första gången jag blev arbetslös efter jag skaffat en lägenhet.. vägrar låta det hända igen.

KillBuljo
jag bor i en mindre stad men färre jobb.

burp
bidragen för kurser och skit ligger på 2k i månaden lr nåt om jag inte minns fel.

pikzel
var just det jag undrade. om det gick att ta lån. köpa tid med andra ord.
Citera
2010-05-17, 17:24
Medlem
sitter i skiten? men vägrar flytta och ta vissa jobb? haha hoppas så innerligt att det skiter sig för dig.
Citera
2010-05-17, 17:25
Medlem
Hamstrutss avatar
Slader

hade gått om morsan hade haft kvar huset i stan. men dessvärre bor hon numera långt bort. jag har ingen annanstans att bo..nånstans

hackelsta

finns nog inte mycke svartjobb här. om det finns det så skulle nog ingen som jag kunna nypa tag i ett :/
Citera
2010-05-17, 17:25
Medlem
Hamstrutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adhdbarn1
sitter i skiten? men vägrar flytta och ta vissa jobb? haha hoppas så innerligt att det skiter sig för dig.

när har jag vägrat ta jobb ?

jävla idiot
Citera
2010-05-17, 17:27
Medlem
Hamstrutss avatar
la mina sista pengar idag på bensin för att resa 12 mil sammanlagt för att gå på intervju för ett jävla skitjobb jag inte fick.
Citera
2010-05-17, 17:29
Medlem
KillBuljos avatar
Mindre stad med färre jobb säger du?

Ser du någon framtid i denna mindre staden? Har du något förrutom din lägenhet som egentligen förbinder dig att stanna?

Jag flyttade från en mindre stad för några år sedan, glad att jag gjorde det!

De senaste åren har jag säsongsjobbat, dvs. t.ex. skidort på vinterhalvåret och diverse krogar och restauranger på somrarna.. Funkar skitbra. Ok, jag har ingen lägenhet, men skäms inte för att "mellanlanda" några veckor om året hos min farsa..

Hyr ut din lägenhet i andrahand eller gör dig av med den helt! Flytta till en större stad med bättre chans att få jobb! Fine att det kanske kostar lite extra i början, men det är bara att leva snålt, inte vara kräsen för boende eller jobb!

Bit ihop och kämpa!
Citera
2010-05-17, 17:35
Medlem
KillBuljos avatar
Angåenge att ta lån när du är arbetslös och redan skuldsatt så kan du ju gå in på TV3 Play och titta på några riktiga ekonomiska vrak i Lyxfällan.. Se hur de har det, ta lärdom och ge dig fan på att inte sjunka så lågt..
Citera
2010-05-17, 17:40
Medlem
hallberg-rassys avatar
Om du absolut skall bo kvar så sälj ALLT och lite till. Behöver du verkligen alla prylar i lägenheten? Man kan alltid skaffa nya möbler och grejer senare.

Och har du undersökt om du kan starta eget och få startaeget bidrag från ams?
Citera
2010-05-17, 17:49
Medlem
Beeenjamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallberg-rassy
Om du absolut skall bo kvar så sälj ALLT och lite till. Behöver du verkligen alla prylar i lägenheten? Man kan alltid skaffa nya möbler och grejer senare.

Och har du undersökt om du kan starta eget och få startaeget bidrag från ams?

Vad ska Ts starta då? Företag som ska samla pet-flaskor?
Citera
2010-05-17, 17:51
Medlem
Hamstrutss avatar
killBuljo
flickvännen studerar i 2 år till på universitet, hon har ett jobb i närheten som hon måste ha för att klara hyran på somrarna och hon börjar jobba nu i juni och bor hos mig under tiden hon jobbar.

krävs pengar att flytta osv. pengar som inte finns för tillfället.

alla möbler är ärvda av en polare..
enda jag har som är värt nåt är hemmabio ljudet. kostade runt 12k nytt för nåt år sen.
allt annat är för gammalt för att sälja.

angående starta eget skulle jag nog aldrig våga. är inte driven till sånt för 5 öre. inga ambitioner eller affärs idéer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in