• 1
  • 2
2004-04-06, 01:08
Medlem
Pungs avatar
Någon som har lite minnen från pinsamma stå-upp-föreställningar. När ingen skrattat, eller folk buat, eller sagt punch-linen innan komikern hunnit säga den?

Här är ett par jag minns...

I Söndagsöppet för inte så länge sedan skulle programledaren lära sig stå-upp:a. Hon hade tagit hjälp av "ett proffs". Någon invandrare. Som avlsut fick han komma in i studion och visa hur det "skulle gå till". Och han drog de gamla "ni svenskar gör så - men vi invandrare gör så" (hela tiden var det svenkarna som var det löjliga, tråkiga osv).

Det var INGEN som skrattade. Verkligen INGEN!!!! Det var bland det mest pinsamma jag sett.

Kommer också ihåg Carl Einar Häckners sista föreställning där han skulle sjunga en sång för en tjej i publiken. Och det var helt knäpptyst där folk egentligen skulle skratta. Till slut börja alla applådera. "Jag är inte klar än", sa Häckner. "Det räcker nu", ropade någon.

Annars brukar ju schagerfestivalen bjuda på mycket sådant. Särskilt det året då Jonas och Mark var konfrancierer.
Citera
2004-04-06, 01:19
Medlem
Skulle vara kul att se ett sådant klipp!

Ingen som har/vet var man kan hitta?
Citera
2004-04-06, 01:28
Medlem
M2ks avatar
Pinsamma stå-uppare

Anna-Lena Brundin gör ingen glad. Forcerad approach, med ansträngd och artificiell feministtouch. Man genomlider det hela, i nån slags spänd förväntan på att det skall ta slut snarast möjligt.

===============================
Egen framgång är guld värd, andras motgång heller icke att förakta
===============================
*Håll dig till ämnet*Pengarna tillbaka*
Citera
2004-04-06, 01:59
Medlem
Pungs avatar
Det gick något program (i trean tror jag) där olika stå-upare fick tävla i att vara roliga. Programledaren sa olika saker, och så skulle de svara något kul. Till skillnad från parlamentet var det heller inte repeterat.

Resultatet kan ni gissa. Någon i publiken som "ha, ha hö... öhh.." ibland, annars ganska tyst.
Citera
2004-04-06, 04:33
Bannlyst
"Ni skrattade åt mig när jag sade att jag skulle bli en berömd ståuppkomiker. Nu är jag ståuppkomiker, och nu skrattar ingen!"
Citera
2004-04-06, 20:40
Medlem
Han turken som va med på söndagsöppet (tv-huset heter det nu men det är ju för fan söndagsöppet) heter ju Özz Nuje och är så jävla tråkig, han kör på att han är invandrare och drar skämt om stereotyper vad gäller invandrare ofta väldigt övergöda sådana.
Han borde lägga ner och skaffa ett jobb istället.
Citera
2004-04-06, 21:26
Bannlyst
Han har ett jobb. Han pratar på p3.
Citera
2004-04-06, 23:14
Medlem
Pungs avatar
Just det. Det var något på Ö han hette, komer jag ihåg.

Precis som det gamla talesättet lyder. "Den som kan han gör, den som inte kan, han lär ut"

"komikern" driver visst en stå-upp-skola i sthlm
Citera
2004-04-06, 23:45
Medlem
L_BRUCEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Till slut börja alla applådera. "Jag är inte klar än", sa Häckner. "Det räcker nu", ropade någon.

Men då blev det ju rätt kul iaf..
Citera
2004-04-07, 00:01
Medlem
Det var nån krog i nässjö som startade en stand-up-satsning för nåt år sen och vi drog dit och kollade, första komikern var nån ganska ung kille som kan ha jobbat på P3 eller nåt tidigare, jag kände igen honom svagt.
Hans material var verkligen risigt, jag tänkte inte så mycket på det då men när han var klar kändes det som att han nog borde begränsat skojandet till sin egen fikarast på jobbet. Typ 65 procent av skämten handlade om hur det skulle låta om kända människor (TV4-mannen, sportreportrar etc) gick och handlade eller gjorde andra "vanliga" saker.

Förra gången innan det jag var på stand-up så var jag för övrigt en smula skeptisk innan, då det var en nykomling som hade ett invandrarklingande namn och jag i min fördom befarade att det skulle bli endast skämt om svenskar kontra invandrare. Så var det dock inte, det var David Batra och han var rätt kul redan då. Eller så var det jag som var ung.
Citera
2004-04-07, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sybariten
Förra gången innan det jag var på stand-up så var jag för övrigt en smula skeptisk innan, då det var en nykomling som hade ett invandrarklingande namn och jag i min fördom befarade att det skulle bli endast skämt om svenskar kontra invandrare. Så var det dock inte, det var David Batra och han var rätt kul redan då. Eller så var det jag som var ung.
David Batra är faktiskt riktigt rolig ibland. Även hans parhäst Johan Glans är kul. Jag var och såg honom för några år sedan och han gjorde en bra föreställning. Dock är hans skämt om datan lite gammalt.

Johan Glans:
Jag ville sommarjobba när jag var femton. Som de flesta andra tonårskillar var jag lite inne på datorer och därför sa jag till platsförmedlaren att jag gärna ville jobba med datan under sommaren.

Jag blev satt att klistra ettiketter på konserver med inlagda gurkor. Han jag jobbade i par med hette Datan Milosevic.

Som sagt... Den var kul första gången, men...

// Roger P.
Citera
2004-04-07, 02:21
Medlem
Pungs avatar
Efterssom den här tråden handlar om riktigt DÅLIGA komiker flyttar jag snabbt diskussionens fokus till det faktum att Batra alltid gör samma röst.

Lite som Jonas Gardell - han gör också alltid precis samma miner och röst
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in