2004-04-07, 02:40
Medlem
Pungs avatar
Men kanske det mest pinsamma var väl Naken-jannes krogshow. So jag har för mig fick avbrytas.

Folk kastade flaskor och buade åt en den nakna mannen som försökte "spexa till det" med helikoptern. Resultatet är medelmåttigt - det enda han gör att att dingla lite med pungen. Folk buar ännu mer. Tjejen som han tagit upp från publiken sliter sig från hans armar och försvinner in bland massan nedanför.

Folk går till baren och köper öl istället...
Citera
2004-04-07, 12:32
Medlem
Naud-s avatar
Naken janne detta mytomaniska vidriga jävla äckel att han lever är ett jävla mirakel men..
Citera
2004-04-07, 12:40
Awaiting Email Confirmation
Krokodildons avatar
Johan Glans och David Batra skulle fan inte ens få klippa Peter Wahlbecks gräsmatta om de så betalade för det.

Dom där killarna suger, Wahlbeck var kungen på stå-upp-komik, men han håller väl inte på längre.
Citera
2004-04-07, 12:46
Medlem
Såg på någon faddergala eller liknande en riktigt kass stå-upp komiker, invandrare var han också..Han skulle härma bengt magnusson i vem vill bli miljonär, och ställa samma frågor "är det ditt slutgiltiga svar?" till ett fadderbarn..Ingen skrattade, jag skämdes åt honom :P
Citera
2004-04-07, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodildon
Johan Glans och David Batra skulle fan inte ens få klippa Peter Wahlbecks gräsmatta om de så betalade för det.

Dom där killarna suger, Wahlbeck var kungen på stå-upp-komik, men han håller väl inte på längre.
Tänk, jag är faktiskt av motsatt åsikt. Peter Wahlbeck verkar ärligt talat inte vara riktigt stabil i bananen. Att Glans och Batra inte ska ha någon kontakt med Wahlbeck har Du dock rätt i. Ifall sinnessjukdomen smittar, menar jag...

// Roger P.
Citera
2004-04-07, 12:54
Medlem
Naud-s avatar
Bylund är grym
Citera
2004-04-07, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Tänk, jag är faktiskt av motsatt åsikt. Peter Wahlbeck verkar ärligt talat inte vara riktigt stabil i bananen. Att Glans och Batra inte ska ha någon kontakt med Wahlbeck har Du dock rätt i. Ifall sinnessjukdomen smittar, menar jag...

// Roger P.

Håller med helt, Wahlbeck är fan så jävla tråkig har gjort en bra grej och det va som rollen som Sigge i tv-serien S.M.A.S.H.

Men allt jävla FÛR ALLE skiten han håller på med är ju astråkiga.
Det värsta är ju att han tror att han är så rolig också.
Citera
2004-04-07, 14:39
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodildon
Wahlbeck är en självupptagen tönt som enligt min mening idkar tonårshumor, dvs den som skriker högst och mest är 'ballast'.
Citera
2004-04-07, 16:27
Awaiting Email Confirmation
Krokodildons avatar
Nu får ni fan lägga av. Smash var trist som fan. Wahlbeck är sjuk i skallen och det är ju därför han är så kul. Batra och gänget gör så jävla väntade grejer hela tiden, Wahlbeck är galen på riktigt. Typ som skillnaden mellan Lasse Stefanz (Batra) och Jimi Hendrix (Wahlbeck). Fattar ni? Lasse Stefanz vet man att de kommer spela tio hits under sin konsert, le lite och gå av medan Hendrix kanske eldar upp sin gitarr, är skithög etc etc.

Och att David Batra klär ut sig till gammal tant och pratar lite, är ungefär lika kul som en Lasse Stefanz-konsert.

Für Alle-grejerna är lite ojämna men en del är fan skitroligt. Manolito och Ullared är ju ungefär tusen gånger roligare än nån kupplett av Martin Ljung eller nåt annat skit som ni säkert gillar. Fy fan.
Citera
2004-04-07, 17:47
Medlem
Darwins avatar
Jag tycker inte att det är moraliskt rätt att skratta- och ha roligt åt förståndshandikapades problem, därför ser jag inte på Whalbecks så kallade komik.
Citera
2004-04-07, 22:03
Bannlyst
Instämmer i det allmänna "gnället" över den låga nivån på svensk stand-up.

Kolla in Robin Williams´show på Metropolitan från -86 (finns, har jag för mig bl a under "Live at the Met"-titel)! Man garvar oavbrutet, promise!
Citera
2004-04-07, 22:22
Medlem
L_BRUCEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenStolpe
Instämmer i det allmänna "gnället" över den låga nivån på svensk stand-up.

Kolla in Robin Williams´show på Metropolitan från -86 (finns, har jag för mig bl a under "Live at the Met"-titel)! Man garvar oavbrutet, promise!

Sant, gäller även in Pryor och Eddie Murphys grejer i viss utsträckning.
Först men inte bäst var iaf Lenny Bruce..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in