2010-05-25, 18:38
Medlem
Är det okej att spåra upp en tjej som, troligtvis ovetandes, blivit filmad och därefter, troligtvis mot hennes vilja, upplagd på YouTube och andra sidor när hon utför oralsex på en kille?

Som i den här just nu populäraste tråden på forumet: https://www.flashback.org/t1203885

Man försöker hitta hennes Facebook-konto, hennes fullständiga namn, hemvist, nationstillhörighet, vad hon studerar, man kommer med kommentarer om klippet som både uppvärderar och nedvärderar hennes insats och status. Man talar om att hennes liv och studie- och yrkesliv nu är förstört och sätter därmed gränserna på hur folk ska värdera henne socialt. Mao, man trakasserar och är på väg att förstöra grovt för henne.

Å andra sidan menar ju admin i ett inlägg ovan att den liknande tråden "böglyftet" inte faller under denna regel. Men kanske finns där avgörande skillnader, det får ni avgöra.

Jag har RP:at så att admin och moderatorskollegiet kan dra upp gränser för när det nya regeltillägget gäller. Just nu tror jag att många av oss användare inte vet vad som gäller.
2010-05-25, 19:08
Medlem
FritzDaCats avatar
Jag tänkte just ta upp samma tråd som ovanstående.
Det borde väl vara just denna typ av beteende som åsyftas med den nya regeln?

Även om personerna i klippet får en och annan hyllning också...
Senast redigerad av FritzDaCat 2010-05-25 kl. 19:33.
2010-05-25, 19:16
Medlem
Are-ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag tänkte just ta upp samma tråd som ovanstående.
Det borde väl vara just denna typ av beteende som åsyftas med den nya regeln?

Visst är det för jäkligt att folk hängs ut på detta sättet. Men denna tråden då?:

https://www.flashback.org/t504987

Här är det både en fet 1.05(ja allt annat är bara bortförklaringar) och nu då en 0.10. Fattar inte att denna tråden får vara kvar. tagit upp det innan, men folk som tokrunkar till tråden blir bara arga och mod kommer dåliga bortförklaringar.
2010-05-25, 19:23
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Are-on
Visst är det för jäkligt att folk hängs ut på detta sättet. Men denna tråden då?:

https://www.flashback.org/t504987

Här är det både en fet 1.05(ja allt annat är bara bortförklaringar) och nu då en 0.10. Fattar inte att denna tråden får vara kvar. tagit upp det innan, men folk som tokrunkar till tråden blir bara arga och mod kommer dåliga bortförklaringar.
Ja, även denna tråd ligger nog risigt till i dagsläget.
Undrar när storstädningen börjar?
2010-05-25, 20:45
Medlem
Plutuss avatar
Kommer trådar att raderas retroaktivt?
2010-05-25, 22:00
Medlem
Are-ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plutus
Kommer trådar att raderas retroaktivt?

Nää, troligen bara låsas skulle jag tro!
2010-05-26, 20:40
Medlem
Stoffenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Är det okej att spåra upp en tjej som, troligtvis ovetandes, blivit filmad och därefter, troligtvis mot hennes vilja, upplagd på YouTube och andra sidor när hon utför oralsex på en kille?

Som i den här just nu populäraste tråden på forumet: https://www.flashback.org/t1203885

Man försöker hitta hennes Facebook-konto, hennes fullständiga namn, hemvist, nationstillhörighet, vad hon studerar, man kommer med kommentarer om klippet som både uppvärderar och nedvärderar hennes insats och status. Man talar om att hennes liv och studie- och yrkesliv nu är förstört och sätter därmed gränserna på hur folk ska värdera henne socialt. Mao, man trakasserar och är på väg att förstöra grovt för henne.

Å andra sidan menar ju admin i ett inlägg ovan att den liknande tråden "böglyftet" inte faller under denna regel. Men kanske finns där avgörande skillnader, det får ni avgöra.

Jag har RP:at så att admin och moderatorskollegiet kan dra upp gränser för när det nya regeltillägget gäller. Just nu tror jag att många av oss användare inte vet vad som gäller.

Ja, är inte detta trakasserier av en enskild icke offentlig person, vad är då trakasserier? Skulle inte förvåna mig om hennes liv blir förstört av detta, av själva flashbacktråden då hennes namn finns där nu också.
2010-05-26, 21:26
Medlem
sven.hedins avatar
Tycker bara det är bra att gemene man kan läsa vad dessa äckel skriver om andra. Tyvärr är mobbare som ogräs, rycker du upp en kommer tio stycken att ta dess plats.
2010-05-27, 09:41
Medlem
Are-ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoffenberg
Ja, är inte detta trakasserier av en enskild icke offentlig person, vad är då trakasserier? Skulle inte förvåna mig om hennes liv blir förstört av detta, av själva flashbacktråden då hennes namn finns där nu också.

Kanske man inte ska bete sig som en gatuslinka framför en kamera. Säger inte att det är rätt att hänga ut henne, men ibland får man skylla sig själv.Faktiskt...
2010-05-27, 15:18
Medlem
gorgonzolas avatar
Jag tycker att trådar som den mongolida bildtråden eller fula bebisar är ok sålänge man inte pekar ut folk med namn och liknande. Bilderna kan faktiskt vara ganska roliga och om man inte anger namn så tycker jag inte heller att de är speciellt kränkande.

Kanske kunde den nya regeln vara en kompromiss så att säga?
2010-05-27, 17:37
Medlem
sven.hedins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorgonzola
Jag tycker att trådar som den mongolida bildtråden eller fula bebisar är ok sålänge man inte pekar ut folk med namn och liknande. Bilderna kan faktiskt vara ganska roliga och om man inte anger namn så tycker jag inte heller att de är speciellt kränkande.

Kanske kunde den nya regeln vara en kompromiss så att säga?

Ja, 47rna kan ju inte försvara sig. Rätt ballt, när man tänker efter.
2010-05-27, 20:18
Medlem
gorgonzolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven.hedin
Ja, 47rna kan ju inte försvara sig. Rätt ballt, när man tänker efter.

Det har inte med saken att göra, poängen var att jag inte tycker det är kränkande om personerna inte namnges. Det gäller även normala fula människor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in